Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-06, 13:42
  #1
Medlem
Smallcap.se är smått lyriska i sin kommentar efter förra veckans PM om att Dignitana skriver avtal med Konica Minolta för distribution i asien:

http://www.smallcap.se/company/22/comment/

Vad tror ni? Är det köpläge? Det känns rent spontant som att detta är ett företag med framtiden för sig. Ett avtal med Konica Minolta känns som en validering på att de har en riktigt bra produkt. Aktien står, trots de goda nyheterna, fortfarande cirka 15% under ATH.
Citera
2011-07-06, 17:44
  #2
Medlem
Korrekt länk:

http://www.smallcap.se/company/22/comment/0/
Citera
2011-07-06, 19:40
  #3
Medlem
Negerkucks avatar
Dignitana är säkerligen ett mkt bra köp, höstens raket och fortsatt intressant dom kommande åren. Det är den aktien i min portfölj som jag känner mig säkrast i och tänker avyttra sist
Citera
2011-07-07, 00:18
  #4
Medlem
Helt klart köpläge. Stor uppsida på både kort och lång sikt. Kommande PM och listbytet kommer göra att DIGN sticker ordentligt.
Citera
2011-07-10, 02:23
  #5
Medlem
piratkaptens avatar
Jag tycker inte smallcap.se verkar helt objektiva.

http://www.smallcap.se/faq.html Det övertygar inte.
Citera
2011-07-10, 13:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Jag tycker inte smallcap.se verkar helt objektiva.

http://www.smallcap.se/faq.html Det övertygar inte.
Men avtalet i sig kanske övertygar dig? Mycket i den senaste kommentaren är trots allt fakta och det är ingen tvekan om att avtalet är ett fantastiskt framsteg för Dignitana. Du får dock själv bedöma rimligheten i de antaganden som de gör (riktkurs och antal sålda system till exempel).
Citera
2011-07-10, 20:28
  #7
Medlem
Fliinchs avatar
Har följt Dignitana under en längre tid då jag för 1-2 år sedan fick ett insider tips.
Dock investerar jag aldrig då jag upplevde att det fortfarande var mer spekulation än investering.

Det jag undrar är om någon räknat på värderingen i aktien (diskontering) gentemot hur stor orden är och om aktien i dagsläget med all känd fakta är rätt prissatt eller undervärderad?
Citera
2011-07-10, 21:08
  #8
Medlem
Negerkucks avatar
Bara denna order är ju värd lika mkt som hela börsvärdet över ett par års tid. Nu vet man ju inte vad vinstmarginalen är men skulle man slå igenom i europa, USA och mellanöstern också (vilket man jobbar med) så kommer det bli ett sjujäkla drag i aktien!

Så kort och gott aktien är kanske rätt prissatt för tillfället men aktier ska köpas på framtida vinster och då tycker jag Dignitana är undervärderad om man kollar på risk/reward.

Slår man sedan igenom med deras braincooling så blir det ännu bättre
Citera
2011-10-06, 13:46
  #9
Medlem
spydons avatar
Dignitana - DIGN

Vad tror ni om en investering i dignitana över typ 6 månaders sikt?
Den rusade ju upp 7% idag och det känns väl ändå som att den är rätt billig fortfarande?
Citera
2011-10-06, 14:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spydon
Vad tror ni om en investering i dignitana över typ 6 månaders sikt?
Den rusade ju upp 7% idag och det känns väl ändå som att den är rätt billig fortfarande?


Först och främst. Jag har under en längre period varit dignitana ägare med många köp och sälj.
Dignitana hade troligtvis under bättre makroklimat legat på närmare 35 kr aktien. Så i detta läge, om du tror på ljusare tider är ett köp givet. Ledningen ger ett mycket seriöst intryck och är kompetenta. Jag brukar alltid resonera med mig själv, är uppsidan stor och väger upp risken? I dignitana är svaret definitivt ja.
Citera
2011-11-30, 13:43
  #11
Medlem
spydons avatar
Citat:
13:24
Genombrott med avtal om europeisk utvärdering av kylning på strokepatienter och information om produktutveckling i samarbete med Partnertech.
Dignitanas dotterbolag BrainCool AB har under hösten 2011 startat utvecklingen av en mindre kylenhet i samarbete med Partnertech (www.partnertech.se). Primärt kommer produkten att lanseras till marknaden för hjärnkylning på strokepatienter även om hjärtstillestånd och TBI (traumatisk hjärnskada) kan vara andra behandlingsbara sjukdomstillstånd. BrianCool AB har under 2011 lämnat in patentansökningar på berörda marknader.

Nu verkar det bli ordentlig fart uppåt på aktien.
Sen ska de noteras på Nasdaq OMX First North imorgon.
Citera
2012-03-21, 10:53
  #12
Medlem
spydons avatar
Tror ni att den kommer att fortsätta ännu mer upp, eller är det stopp kortsiktigt snart?
Den har ju gått upp 10% om dagen i flera dagar nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback