Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 21:48
  #1
Medlem
DoubleTroubles avatar
Hejsan! Köpte Counter Strike source idag och tänkte spela detta! Men jag blev förvånad över att det laggade så mycket! För ca 3 år sedan spelade jag css på denna dator med knappt någon lagg.
Det enda jag har gjort med datorn är att byta från Windows XP till Windows 7!
Hur ska jag göra för att få bort detta lagg?
Citera
2011-10-03, 22:03
  #2
Medlem
DoubleTroubles avatar
.
Citera
2011-10-03, 22:05
  #3
Medlem
deyys avatar
Möjligt att din dator inte klarar av css längre med nya patcher och med windows 7 som kräver mer av datorn?

Så du menar att det är fps'en som är låg eller är du säker att det inte är din svarstid (ping) som är hög.
Citera
2011-10-03, 22:16
  #4
Medlem
DoubleTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Möjligt att din dator inte klarar av css längre med nya patcher och med windows 7 som kräver mer av datorn?

Så du menar att det är fps'en som är låg eller är du säker att det inte är din svarstid (ping) som är hög.

Tror du att det skulle hjälpa att byta till XP?
Vet ej något om min fps eller ping, det jag vet är att min latency låg på ca 30 på en svensk server!
Citera
2011-10-03, 22:18
  #5
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Så där var de för mig oxå förut, jag formaterade och då funkade de igen.
Citera
2011-10-03, 22:20
  #6
Medlem
DoubleTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Så där var de för mig oxå förut, jag formaterade och då funkade de igen.

Hmmmm... Mystiskt!
Men som sagt min dator är väldigt gammal, men eftersom att jag kunde spela det innan så undrar man.
Citera
2011-10-03, 22:23
  #7
Medlem
Ass.Parades avatar
lol jag spelar på en rostig Bärbar och det laggar knappt något och jag har näst bästa grafik inställningarna

Försök att radera lite filer på datorn som du fått med dig när du laddat ned..
Du kanske kan tanka ner något bra program som rengör datorn och ger dig lite mer utrymme.
Min dator brukar gå smidigare då och ja, kanske kan du då spela utan lagg?
Eller så har din data för dålig prestanda, sänk ner grafiken lite?
Citera
2011-10-03, 22:26
  #8
Medlem
DoubleTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
lol jag spelar på en rostig Bärbar och det öaggar knappt något och jag har näst bästa grafik inställningarna

Försök att radera lite filer på datorn som du fått med dig när du laddat ned..
Du kanske kan tanka ner något bra program som rengör datorn och ger dig lite mer utrymme.
Min dator brukar gå smidigare då och ja, kanske kan du då spela utan lagg?
Eller så har din data för dålig prestanda, sänk ner grafiken lite?

Har sänkt grafiken så mycket det går redan, men hjälper knappt...
Något förslag på ett program som rengör datorn?
Citera
2011-10-03, 22:45
  #9
Medlem
Keffastes avatar
du kan ju alltid köra diskrensning och diskdefragmenteraren(finns redan på datorn bara att söka på i startfältet)
Det kan ta bort lite skitgrejer du inte behöver, kommer förmodligen inte göra det mer laggfritt men kan vara bra att göra emellanåt.

Om det laggar pågrund av din ping(latency) så finns det flera trick att sänka den.(check youtube/google)
där kan du läsa lite commands att skriva inne på console osv, sen kan man öppna aktivitetshanteraren(ctrl+alt+delete) och sänka prioritet till låg för att förbättra den ännu mer.
Tror du ska sänka prioriteten på hl2.exe eller steam.exe minns inte vilken om det nu spelar någon roll.

Annars om du inte omformaterat din dator på länge så är det nog ett av det bästa alternativen, lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback