Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 20:01
  #1
Medlem
harper.girl90s avatar
Hej!

Så länge jag kommer ihåg har jag alltid drömt i svartvitt. Jag har aldrig tänkt på det, men då jag ser något i svartvitt brukar jag relatera det till drömmar. Jag diskuterade just med min pojkvän om det, och efter som att han är lite andlig av sig, tror han att det har en betydelse.

Ingen som kan berätta något? Eller finns det någon flashbaackare som upplever samma sak?

Alexa
Citera
2011-10-03, 20:07
  #2
Medlem
Fettopappas avatar
Jag minns att jag drömde i svartvitt när jag var mindre, men nu har det försvunnit. Också funderat på det flera gånger.
Citera
2011-10-03, 20:27
  #3
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harper.girl90
Hej!

Så länge jag kommer ihåg har jag alltid drömt i svartvitt. Jag har aldrig tänkt på det, men då jag ser något i svartvitt brukar jag relatera det till drömmar. Jag diskuterade just med min pojkvän om det, och efter som att han är lite andlig av sig, tror han att det har en betydelse.

Ingen som kan berätta något? Eller finns det någon flashbaackare som upplever samma sak?

Alexa

Vilken hippie, ja herregud.


Anyway;
Hm, du kanske gillar svartvitt helt enkelt? Typ gamla filmer osv. för om du gillar det så är det ju inte så konstigt att du drömmer det?
Bara en teori.
Citera
2011-10-03, 20:31
  #4
Medlem
Evilyns avatar
De flesta människor drömmer i svartvitt, det är inget ovanligt. Det betyder ingenting.
Citera
2011-10-03, 21:16
  #5
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
De flesta människor drömmer i svartvitt, det är inget ovanligt. Det betyder ingenting.
Jag skulle vilja påstå att ALLA drömmer i svartvitt, bara det att vår hjärna oftast "målar om" drömmarna efteråt i färger.

Drömmer vi om en apelsin så minns hjärnan vad apelsin har för färg och målar den orange.
Kanske helt enkelt är så att TS minns sina drömmar från grunden och därför inte målar drömmarna, jag vet inte riktigt faktiskt.

Har ingen källhänvisning men det är vad jag alltid har hört, att vi drömmer svartvitt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback