Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 13:58
  #1
Medlem
Jaha, here we go again. Då var det höst igen, vilket också innebär att det släpps spel på löpande band som man kommer spendera hundratals timmar framför det närmsta året.

Här tänkte jag att vi diskuterar vilka av Konami och EA Sports som har lyckats bäst i år. Nu är ju inte PES 2012 släppt än (kommer 14 oktober) men det finns både ett demo och demo 2 som gör att man får ett hum om hur det kommer se ut i år.

Själv har jag redan köpt FIFA 12 och är lite skeptisk till hur bra det egentligen är. Kommer nog att köpa PES också så fort det släpps (är innerst inne en PES-kille).

Vad säger övriga?
Citera
2011-10-03, 20:14
  #2
Medlem
dolppens avatar
Har spelat pes sen 2an, men i år köpte jag fifa, kul med omväxling och de hade gjort fler ändringar.

Tänkte köpa pes nästa år så man förhoppningsvis känner lite större skillnad.
Citera
2011-10-04, 11:34
  #3
Medlem
senaste pes jag hade var 10, had då fifa 10 samtidigt, sen dess har jag sett att pes fokuserar mer på landslag och fifa mer på klubblag, det är väl den största skillnaden...
Citera
2011-10-05, 10:31
  #4
Medlem
sitter då och spelar pes 2012 på min dator just nu, dock xbox versionen men antar att den är likadan som PC-versionen. Har inte testat fifa 12 än har bara hört att det var lite av en flopp iaf på PC.
Citera
2011-10-06, 19:29
  #5
Medlem
Det är svårt att jämföra. Jag tycker FIFA har väldigt många grejer som är bättre än i PES. Men i det stora hela så tycker jag att PES har ett mycket skönare gameplay än FIFA. PES har fokuserat mycket iår på att förbättra AI'n och det har dom lyckats riktigt, riktigt bra med.

Eftersom PES 2012 är det bästa PES spelet på nextgen så tror jag att vi kommer få se att PES kommer ta över fotbollstronen igen inom några år.
Citera
2011-10-07, 00:18
  #6
Medlem
Finns såklart för och nackdelar med båda. Har dock inte spelat PES så mycket men funderar på att köpa det efter att ha spelat demot som jag tyckte lovade mycket. Känns betydligt mer realistiskt. Å andra sidan känns det som om Fifa utvecklats enormt från 10 och framåt och är klart bättre vad gäller grafik och inramning (även om jag uppskattar PES' avskalade känsla).

Men blir nog ett PES-köp för mig i år
Citera
2011-10-13, 22:00
  #7
Medlem
Jag har alltid spelat fifa från och med 1999 till 2012 men nu räcker det. med deras idiotiska försvarspel går inte spela det mer. De säger att det ska vara mer realistiskt. Hur realistiskt blir det när man gör 10 mål i online matcher? 5-6 4-3 6-2. första matcher slutade så här. med deras nya försvarspel får man ont i händerna bara för att kunna ta bollen. hallå man spelar spel för att ha kul. inte för att bli irriterad. Det blir aldrig aldrig fifa mer.
Citera
2011-10-16, 16:35
  #8
Medlem
Det känns som vi som föredrar pes är i klar i minoritet. Själv tycker jag FIFA känns så himla förutsägbart. Alla lag spelar på samma sätt, vare sig det handlar om Barca eller Mjällby. Och alla matcher ser likadana ut. Visst Pes har sina skönhetsfläckar, det ska jag erkänna, men det känns som jag kommer njuta av det här spelet längre än vad jag gjorde med FIFA. Varje match känns verkligen unik och det är det jag tycker är viktigast i längden.

Nu pratar jag givetvis om singleplayer-läget. Är man ett gäng som lirar tror jag att jag skulle föredra FIFA, men online tycker jag inte att det är något att ha. Speciellt inte när varenda jävel spelar som målvakten och låter datorn sköta försvarspelet.
Citera
2011-10-31, 16:01
  #9
Medlem
MrFlatErics avatar
pes har som vanligt mycket bättre spel känsla och är i allmänhet ett bättre spel sen har fifa mycket mer och bättre saker runt om men pes är roligare.
Fast ibland blir man så jävla irreterad på vissa saker på pes som tex i år har dom inte ändrat så att ashley young och stuart downing fortfarande lirar i aston villa varför har dom inte ändrat för jävla lata asiater ...
Citera
2011-10-31, 16:33
  #10
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlatEric
pes har som vanligt mycket bättre spel känsla och är i allmänhet ett bättre spel sen har fifa mycket mer och bättre saker runt om men pes är roligare.
Fast ibland blir man så jävla irreterad på vissa saker på pes som tex i år har dom inte ändrat så att ashley young och stuart downing fortfarande lirar i aston villa varför har dom inte ändrat för jävla lata asiater ...

På spelets releasedag släppte ju Konami en patch med alla nya transfers...
Citera
2011-12-17, 17:41
  #11
Medlem
Rekommenderad alla som gillar PES 2012

hej beställde Pro Evolution Soccer 2012 - För bara 200kr skit billigt tycker jag
Plus att grafiken är grymt bra. köpt från
www.your-shopstore.itgo.com
__________________
Senast redigerad av Breakdance 2011-12-17 kl. 17:43. Anledning: skulle tillägga
Citera
2012-03-05, 22:00
  #12
Medlem
heh FIFA 12 givetvis, för där kan man spela och vinna pengar som jag gör
Mer info för er som inte vet: http://playfifaforcash.blogspot.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback