2011-10-03, 17:58
Bannlyst
Kände mig också skittuff när jag drog 190 på e4an med min gamla sunkiga volvo 850, sen kom polisen och då var det inte lika kul längre.

För att gå in på den potentiella dödsfaran så hade jag själv inte stått ut med mig själv om jag kört ihjäl någon annan.
Jag förlorade körkortet, jag förtjänade det, jag lärde mig min läxa och kör sansat nu.

Väx upp innan något överjävligt händer.. Mupp.
Citera
2011-10-03, 18:02
Medlem
Jag tycker det är helt ok att få polisen att känna sig som idioter. Deras hastighetskontroller har inget med trafiksäkerhet att göra om det var någon som trodde det, utan de fungerar endast som en extra statsskatt.
Citera
2011-10-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steeekarn
Älskar alla er som drar dom här kommentarerna, tycker det är upp till var och en om dom vill köra som stålsvin och ser själv en liten tjusning i att åka snabbt som fan och har du mc eller bil av lite värre modell är det ganska svårt att låta bli faktist.

Lovar att ni skulle gilla det själva ifall ni hade möjlighet att och pengarna ett sådant hobby fordon kostar, men där är problemet också då det är väldigt dyrt har alla inte chansen att väcka intresset
och där av alla negativa kommentarer då ni inte förstår er på tjusningen.

Om ts skulle smälla i dessa hastigheter så kommer han inte lida någonting och han kommer dö av något han gillar.

Kör på Ts, har själv aldrig behövt dra polisen men om chansen gavs skulle jag inte tveka.

Det är bara det att om (eller snarare när) han kraschar med någon oskyldig förstör han med stor sannolikhet dennes liv, det för att han ville ha lite kul... Tycker du på allvar att det okej är att utsätta andra för livsfara för sitt eget nöjes skull?
Citera
2011-10-03, 18:08
Medlem
Snyggt, har själv skojat med dom ett par ggr dock med bil men liknande hastigheter. Moralkärringar snälla somna om...
Citera
2011-10-03, 18:11
Medlem
Proclaimers avatar
Som jag brukar säga: Jag har inga problem med folk som vill köra ihjäl sig, men de ska ge fan i att ta med sig andra in i döden.
Citera
2011-10-03, 18:23
Medlem
hane1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brixman
Var igår ute och testade nya mc´n, och självklart va polisen ute!
Körde E6:an ner mot kungsbacka och blev lite sugen på att gasa ur den och se var den går för . Så jag gasar förbi bil efter bil och när jag ligger där på högsta växeln ser jag lasersnuten, då är det ju redan för sent att börja bromsa så jag bränner förbi fartkontrollen i 295 km/h. O inte en chans hade dom ju... Hehe

Nån mer som varit ute och lekt med snutarna?
Du har inte hört talas om vad som hände Christofer A när han försökte köra ifrån en polishelikopter?
Han kraschade in i en vägbom och sedan var hans liv slocknat.
När du är ute och drar på i de farterna, har du inte tänkt på att det kan finnas fler idioter än du ute på vägen. Alltså någon som inte bryr sig om att titta i backspegeln vid filbyte t ex.
Citera
2011-10-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Vad var det för hoj du hade sa du?

Det sa jag inte! Men det är en kawa Ninja!
Citera
2011-10-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWN
Egentligen borde man ju ställa sig in i skaran av folk som skäller lite, för det är trots allt helt vansinningt att köra i 300 blås, men samtidigt är det någon primitiv nerv som kittlas lite av sådant här.
Fart är ju roligt.

En varning dock, jag kom cyklandes på bogesundsvägen(känd väg för mcåkare i sthlm att åka fort på) när jag var liten och kom precis efter att en mc hade frontat med en bil. Det var ingen vacker syn. ´Hojen hade åkt rakt igenom motorhuven så att säga, och nästa klyvt bilen i mitten.
Föraren i bilen skadades allvarligt och mcåkaren dog. Står fortafarande kvar ett kors på platsen.

Så det kan ju gå åt skogen så att säga.

Håller med dig, ibland kittlas den där "fartnerven" otroligt mycket. Då behövs lite mcdrag för att lugna den
Och tack för varningen! Verkar va en hel del här som håller med dig om det och som inte har samma "primitiva nerv" som behöver tillfredställas..
Citera
2011-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berjer
Inte jag personligen men Ghostrider åkarna (hört att de är flera stycken?) har ju lekt en del med polisen.
http://www.youtube.com/watch?v=ShacMAn_HK8

Tror det finns flera "ghostriders" som vill härma efter. Goa filmer att njuta lite till en sån här lugn kväll Såg honom i stockholm när han körde snöskoter utanför slottet!
Citera
2011-10-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Har man en hoj så ska man fan åka den som den är gjord för, så tummen upp för dig fast kör gärna på natten när det inte är några andra trafikanter eller så drar man till Tyskland och kör. Goa tider.

Ahh fan precis!! Jo.. Ahh då hoppas jag du testat de nya vägarna runt i östra Tyskland finfina!!
Citera
2011-10-03, 19:07
Medlem
en vacker när du är ute och glider när du minst anar det så dyker det upp polisbilar från alla håll med blåljus på och tar dig.

bara en teori.
Senast redigerad av License.To.Thrill 2011-10-03 kl. 19:15.
Citera
2011-10-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liolidis
Minns att jag i mina ungdomsår (cirka 20 år) satt bak på kusinens MC i cetrala Aten, inga reg skyltar och utan hjälm, han frågade om vi skulle busa med farbror blå lite och jag svarade naivt ja. Klockan var runt 1 på natten och det han hade spottat en snutbil på andra sidan vägen så det han gör är att åka upp på trottoaren, tuta, skrika runkare, peka finger och sedan dra på utav bara helvete ut på motorvägen. Hade tur att vi inte fick jag av några mc-poliser(bilar har lite svårt att hänga på) eller att vi slutade som snubben på bilden.
Efter cirka 5 minuter i 300 på motorvägen tar han av och sicksakar genom ett område med neger horor på vardera sida och där skriker han att snuten är efter, de försvinner lika snabbt som vi drog från polisen, efter ytterligare 5 min är vi utanför en av de trendigaste barerna i aten och festade med svenska modeller.
Kan samanfatta upplevelsen som adrenalin rik och mäktig då den varade, svårt att känna sig mer levande, men det går ju också i hand med hand med att vi hela tiden var nära döden. Tufft? Nej, har aldrig gjort och kommer aldrig utsätta mig/andra för den idiotin igen, precis som någon annan innan skrev.

Sånna berättelser jag vill höra mer av och inte ALLA som klagar!! Förstår dom, men visst den kicken man får när adrenalinet flödar kommer ju bara när man leker med farten/polisen/döden de går hand i hand. >Då känner man att man lever! Fin avslutning i Aten där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in