2011-10-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superwed
Känner vem av dom?

Sorry, mitt inlägg blev som det blev p g a keff dator. Vad jag skulle skriva var att jag känner Karen genom hennes bror att hon var typ väldens sötaste tjej. Helt ofattbart det här...
Citera
2011-10-03, 20:19
Medlem
Men vet man med säkerhet att det är den gm som pekas ut här?

Själv fick jag fram uppgifter att det borde kunna vara en P Ericsson född 83
suttit på rättspyk en tid sedan han huggit ner två helt okända tjejer i Hässleby under sommaren 2011
Citera
2011-10-03, 20:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Håller med fullständigt. Efter att ha läsa om hans historik och tidigare attack på en vårdare så blir man mållös. Skandalöst.

Den egentliga anledningen till det här tragiska dödsfallet är det ständiga daltandet med brottslingar.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drcharon.styx
BO längst ner till vänster:
http://www.easternct.edu/universityrelations/images/happenings/v3i1/IntStudents2.jpg

edit: http://www.easternct.edu/universityrelations/newsflash/v3i1.htm

Längst ner till vänster (som du påstår) är en tjej från Pakistan enligt sidan. Andra raden uppifrån längst till vänster verkar däremot komma från Sverige. Gör om gör rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonical
summergay har Helt rätt... någon som vet varför de börjat med att bära batong på häktena? Påfund från cheferna/politikerna för att markera att de är hårda mot buset? De som införde att batonger ska bäras av plitar har flickans blod på sitt samvete. Om det nu ska vara vårdare som bär batong så ska det fan vara riktigt stora plitar, men då är man återigen tillbaka i fel arbetsmetoder som inte passar i Sverige (än varje fall och tackar för det)... så jävla tragiskt att det kunde ske...

Alla häkten i Sverige klassas som A, dvs. den högsta säkerhetsklassen. På Röd avdelning på häkten (restriktionsavdelning) så SKALL man bära ASP (expanderbar batong). På gemenskaphetsavdelningar skall man ej bära ASP just pga. risken är att man blir av med den. ASP:en är en del av utrustningen för att utjämna fysisk styrka alt. vid fara för egen eller annans liv.

Men för att summera ämnet ASP så slår en 35kilos tjej av en överarm hur lätt som helst på en intagen...

Undra just hur denne man (GM) kommer att få det fortsättningsvis på insidan Jag skulle tro att han får det lite jobbigt. Man kan nog säga att han får "livstid", på riktigt.
Citera
2011-10-03, 20:24
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Är alla helt PK-skadade, eller hur kan ni påstå att GM är svensk medan BO är utländsk? Är ni från AFA hela bunten eller?

SD2014
Vad svamlar du om?
Citera
2011-10-03, 20:25
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Längst ner till vänster (som du påstår) är en tjej från Pakistan enligt sidan. Andra raden uppifrån längst till vänster verkar däremot komma från Sverige. Gör om gör rätt?

De har numrerat raderna framifrån/nedifrån. Ganska lätt att förstå...
Citat:
First row: Karen Gebreab, Sweden; Mylene Besner, Canada; Vanine Yeghiazaryan, Armenia; Qier Zhang, China
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switch03
Undra just hur denne man (GM) kommer att få det fortsättningsvis på insidan Jag skulle tro att han får det lite jobbigt. Man kan nog säga att han får "livstid", på riktigt.

Tror du? Jag tror att vakterna kommer att vara synbart rädda för honom framöver och det i sin tur är livsfarligt.
Citera
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkani
Men vet man med säkerhet att det är den gm som pekas ut här?

Själv fick jag fram uppgifter att det borde kunna vara en P Ericsson född 83
suttit på rättspyk en tid sedan han huggit ner två helt okända tjejer i Hässleby under sommaren 2011
Det framgår av en artikel i LT att snubben satt häktad för mordförsök på sin polare.
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1382560-sodertaljebo-dodade-vardare-med-batong
Citera
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switch03
Alla häkten i Sverige klassas som A, dvs. den högsta säkerhetsklassen. På Röd avdelning på häkten (restriktionsavdelning) så SKALL man bära ASP (expanderbar batong). På gemenskaphetsavdelningar skall man ej bära ASP just pga. risken är att man blir av med den. ASP:en är en del av utrustningen för att utjämna fysisk styrka alt. vid fara för egen eller annans liv.

Men för att summera ämnet ASP så slår en 35kilos tjej av en överarm hur lätt som helst på en intagen...

Snälle lille vän....batong har plitar burit i minst ett decennium bland intagna på vissa ställen, exempelvis Kumlas besöksavdelning.

Och stålbatong är knappast bra att det bärs oavsett om det är på restriktionsavdelning eller gemensamhetsavdelning så länge personalen endast är ett fåtal och består av kvinnor. Med all respekt för kvinnor kan osv...men de flesta män avväpnar lätt de flesta kvinnor...för övrigt är det ganska lätt att ta en batong från en stor man också, det handlar om att rycka till i rätt ögonblick.

Problemet är alltså bärandet av batonger som en kukförlängare för personalen.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Är BO mörkhyad eller inte? Inte grundat i rasism, utan bara ren nyfikenhet.
Citera
Medlem
Troian visar än en gång att han hellre fantasierar än att gå efter tillgänglig fakta. Att försöka tillämpa vardagslogik i allt funkar liksom inte. Vissa områden är alltför komplext för en hobbyfilosof.

Men å andra sidan, röstar man på F! (aka "manshatarpartiet") så är väl fakta och statistik något man inte prioriterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in