2011-10-04, 22:40
Medlem
wallefuralles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
hur skulle det komma sig att han skulle kosta mer än någon annan på kronan?
snarare billigare för dom lär ju missa att ge han både en och 3 måltider till han

Min kunskap i kostnadsfrågan gäller ett medelbevakat fängelse. Antar att KE inte kommer att sitta där. Tar du sedan hans troliga straff som är kanske runt 20år.

365x120x20=8760000

Så, bara det förväntade straffet kommer att kosta oss MINST 8760000kr.

Vad kostar en likvidation?
Citera
2011-10-04, 22:41
Medlem
OKPOSOs avatar
Den bästa, och med all säkerhet billigaste, lösningen på problemet torde väl vara att när väl en man ska eskorteras hit och dit inne på häktet, anstalten eller vad det nu än må vara så ska det alltid vara minst en man med som eskort.
Citera
2011-10-04, 22:41
Medlem
Clodiuss avatar
Får väl säga att jag inte blev särskilt överaskad att GM var arier. Noterar även att tant Gredelin inte ser någon anledning till att agera. Tror en skyltdocka hade gjort ett bättre jobb som justitieminister.
Citera
2011-10-04, 22:44
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isen
Det är upp till myndigheten att besluta användandet och bärandet av vapen. I praktiken får man beväpna KVV personal precis hur som helst, bara det tagits beslut från HK. Med detta vill jag då ha sagt att det har ingen styrning alls från Polisen som tex OV har. Samma sak gäller förstås Tullen (där vissa har tjänstevapen) och inte minst militären.
Kuriosa i sammanhanget är dessutom att militären kan ge ut privata vapenlicenser till sina anställda som inte omfattas av polisens bestämmelser. I princip kan militären ge licens för pansarskott, haubits och stridsvagn om de så önskar.
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Får väl säga att jag inte blev särskilt överaskad att GM var arier. Noterar även att tant Gredelin inte ser någon anledning till att agera. Tror en skyltdocka hade gjort ett bättre jobb som justitieminister.
Fnasket från Sveg, Batong-Dvärgen, Dagisfröken, Tant Greddelin... Förste justitieministern utan juristutbildning har jag också för mig. Men dagisutbildad är hon!
Senast redigerad av LakritstroIIet 2011-10-04 kl. 22:47.
Citera
2011-10-04, 22:45
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallefuralle
Jag anser mig vara påläst. Medelavgiften för en intern ligger runt 1200kr/dygn. Min gissning är att KnivEriks kostnaden är högre.

läs på så fattar du varför det är dyrare med dödsstraff. Med ego om att du anser dig själv vara påläst är en dålig ursäkt för din bristande bildning.
Citera
2011-10-04, 22:48
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
All Prisoners Handcuffed Beyond This Point står det ofta på entrén till häkten i staterna.

Tyvärr är verkligheten inte så enkel. Visst skulle man kunna ha alla intagna i häkte ständigt i handfängsel när de vistas utanför cellen men det skulle leda till ganska mycket tidsspillan med handfängsel på och av samt onödig förnedring av fångar. Trots allt sker det inte så mycket våld att det motiverar det och Sverige vill väl inte efterlikna USA. De som sitter i häkte ska ju också i viss mån betraktas som oskyldiga.

Angående toaletter så finns det redan i häktet Flemingsbergs celler, dock inte dusch. Och bara en intagen får vistas i korridoren utom på de två gemensamhetsavdelningarna. Den intagne befann sig inte på en sådan.

Jag håller helt med. En viss värdighet är varje människa berättigad till ända tills den förbrukat rätten till den..
Citera
2011-10-04, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Kuriosa i sammanhanget är dessutom att militären kan ge ut privata vapenlicenser till sina anställda som inte omfattas av polisens bestämmelser. I princip kan militären ge licens för pansarskott, haubits och stridsvagn om de så önskar.

Fnasket från Sveg, Batong-Dvärgen, Dagisfröken, Tant Greddelin... Förste justitieministern utan juristutbildning har jag också för mig. Men dagisutbildad är hon!

Nix pix. Hon heter Anna-Greta Leijon.
Citera
2011-10-04, 22:52
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Min kunskap i kostnadsfrågan gäller ett medelbevakat fängelse. Antar att KE inte kommer att sitta där. Tar du sedan hans troliga straff som är kanske runt 20år.

365x120x20=8760000

Så, bara det förväntade straffet kommer att kosta oss MINST 8760000kr.

Vad kostar en likvidation?

han kommer ju komma ut som en ny människa vi har ju så himla bra kriminalvård i detta land

jag har tyvär aldrig köpt någon likvidation så jag vet inte men det är inte gratis det heller.
sen bor vi i sverige vill du ha dödstraff är det bara gå till konsum så kan du få ett gäng banan kartonger och flytta till ett land som har döds straff så kan du vara lycklig
Citera
2011-10-04, 22:53
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
läs på så fattar du varför det är dyrare med dödsstraff. Med ego om att du anser dig själv vara påläst är en dålig ursäkt för din bristande bildning.

Det blir inte dyrare än vad man gör det till. Direkt från rätten till en veterinär för en spruta är jävligt billigt.
Och inte behöver man lägga 1200 per dag på en levande fånge, men tyvärr så väljer staten att spendera så mycket pengar på dem.
Citera
2011-10-04, 22:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestur
Det här är en väldigt trist historia. Snubben kan vi gömma han är körd för all framtid. Tråden tar dock upp en intressant fråga som visserligen är aningen OT men som fått fäste. Det gäller kvinnliga plitar. Det är den bästa idén sen vi började hetsimportera packet från mellanöstern. Det finns inget mer förnedrande för dessa medeltidsapor än att behöva fösas runt i inlåst tillstånd av en blond, obeslöjad svensk kvinna som dessutom är en decimeter längre än han själv. Får han sitta 17 år på Hall är det ingenting jämfört med att i ljusblå pyjamas behöva ta emot en bricka bolognese av en skandinavisk hona. Alla plitar borde vara tjejer.

När de är nyintagna gör de tappra försök att få tala med en chef när en ung tjej öppnar celldörren.
Chefen hämtas..och visar sej vara en annan ung tjej.
Där står de sina bruna plasttofflor..
Citera
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur dom kan släppa GM till en ensam kvinna på 45kg? Förstår heller inte hur KVV tänker, det är klart att det ibland är bättre med muskler än annan svensk go kamratsanda!!

Är väl ytterligare ett exempel på ett mindre charmant drag hos svensken, nämligen blåögdheten. Vi lever inte i gamla trygga välfärdsstaten Sverige längre, vi lever i ett nytt Sverige.

Missförstå mig rätt, förespråkar inte på något sätt mer muskler och mer hårt mot hårt inom krimvården (däremot inom rättsväsendet). Framför allt inte inom häktesvärlden där en överväldigande majoritet ska, och bör behandlas som oskyldiga fram tills dom.

Jag förespråkar sunt förnuft, dvs att som du säger två 40-60kg pjäser inte står mycket till chans mot en normalväxt man på 70-80kg. Det är sunt förnuft att komma till den slutsatsen, och därför bör man bättra på de oddsen. Detta kan göras på många sätt, men att byta ut en av de där 40-60kg pjäserna mot en normalväxt man är nog det enklaste.
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Enligt Aftonbladet var hon helt ensam med GM, tills överfallet började, först därefter dök den andra vakten upp. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att inte låta en relativt ny fixa detta ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in