2011-10-03, 19:44
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
GM = Svensk

BO = Utländsk härkomst


Ingen mer än jag som får vibbar att GM är en klassiskt misslyckad vit man som just därför röstar på SD?? Ni tror inte han tagit i lite extra just för att BO var mörk??


Denna tråd kanske handlar om något som vanligt som en bitter "flashbackare" som hängivet röstar på SD för att skylla alla problem på andra folkgrupper .....
Citera
2011-10-03, 19:45
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flis11
Okej..men vilken strålande idé. Då får väl ledningen helt enkelt bara anställa 120kilos manliga vårdare då..Oj vad lätt.

Dumb ass..

Det han säger är ju fan helt rätt, varför göra whoco?
Citera
2011-10-03, 19:45
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Etnicitet saknar betydelse heter det alltid annars, varför sitter alla liberala vänstermuppar och tjatar om etniciteten på den stackars mördade tjejen?
Dags införa ett vakttorn i mitten av tårtan av rastgårdar där en vakt med gevär står och kan skjuta en häktad som löper amok.
Alternativt utrusta vakterna med elpistol.

Vad satt GM häktad för, måste ha någon form av psykisk sjukdom.
Mordförsök för att knivhuggit sin barndomspolare på öppen gata mitt på ljusa dan. Psykisktsjuk, svar ja!
__________________
Senast redigerad av hemorrojder 2011-10-03 kl. 19:49.
Citera
2011-10-03, 19:45
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayan
Om uppgifterna om att GM är Erik stämmer så kan jag berätta att han åkte in nu i helgen efter att ha sprungit efter och knivhuggit sin bästa polare 7ggr.

I mordförsöket för 6år sen använde han sin syster för att lura ut dåvarande BO från krogen för att sedan knivhugga denna.

Båda dessa två offer har dock överlevt.

För bild (dock iförd cowboy-utstyrsel pga halloween):
http://img685.imageshack.us/img685/3135/bildfew.jpg

Kommer han från Södertälje?
Citera
2011-10-03, 19:45
  #653
Medlem
Kan BO vara släkt med Eritreas president Afewerkis närmaste rådgivare - Yemane Gebreab
Citera
2011-10-03, 19:45
  #654
Medlem
Var den andra vakten sverigedemokrat och såg sin chans?

Skämt å sido, sorglig historia och man kan bara hoppas att detta skapar en nyanserad bild av hur man tillsätter högrisk tjänster osv.
Citera
2011-10-03, 19:46
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tkb-4life
Kommer han från Södertälje?
ja brunnsäng
Citera
2011-10-03, 19:47
  #656
Medlem
Buttra Molnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Små späda tjejer kanske inte ska jobba med auktoritetsyrken. Fattar inte poliser som står ut med att jobba med småtjejer. Vad ska en liten brud på 60 kilo (max) göra? Det är ju en direkt livsfara för en polis. Jävla kvoteringselände. Dags att införa lite 50-talsauktoritet igen.

Jag undrar också när detta ska ändras. Det går två el tre små brudar på en manlig och det har poliskåren råd med? Skulle inte vilja ha en tunn liten kvinnlig kolleg när det blåser till.
Citera
2011-10-03, 19:48
  #657
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inu
Kan BO vara släkt med Eritreas president Afewerkis närmaste rådgivare - Yemane Gebreab

Han har en dotter som heter Karen i alla fall.
BO:s föräldrar skilde sig -89
Citera
2011-10-03, 19:49
  #658
Bannlyst
tro mig, vissa plitar förtjänar att få sig en omgång men man låter självklart bli att ge dom det när man sitter inne, man vill ju inte få påbackning etc. mördaren kanske inte pallade plitens attityd eller liknande och gav henne en omgång hon sent skulle glömma.....eller så var han bara allmänt sjuk i huvudet :P
Citera
2011-10-03, 19:51
  #659
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Etnicitet saknar betydelse heter det alltid annars, varför sitter alla liberala vänstermuppar och tjatar om etniciteten på den stackars mördade tjejen?
Dags införa ett vakttorn i mitten av tårtan av rastgårdar där en vakt med gevär står och kan skjuta en häktad som löper amok.
Alternativt utrusta vakterna med elpistol.

Vad satt GM häktad för, måste ha någon form av psykisk sjukdom.

Om etnicitet i det här fallet har betydelse vet vi inte. Det är inte omöjligt, men finns ännu inget som talar i den riktningen.

Och nej, en hårdare kriminalvård, där plitarna har tillgång till vapen, är inte rätt väg att gå. Tvärtom riskerar det ytterligare våldsamheter i form av exempelvis upplopp.
Citera
2011-10-03, 19:52
  #660
Medlem
Troians avatar
Folk verkar ha en lite sned uppfattning om vad kriminalvård handlar om. Att det här skulle inledas en diskussion (eller snarare komma spridda one liners som bottnar i värderingar från en svunnen tid) om att kvinnor minsann inte har i kriminalvården att göra känns typiskt.

Att det skulle vara nödvändigt att vara stor, stark, en riktig karlakarl, är extremt ovanligt. Snarare handlar det om att ha en i grunden human livsåskådning. Det innebär förstås inte att man gjort en korrekt riskbedömning vad gäller den här intagne, och kanske borde fler eller andra personer än den nu ihjälslagna ha hanterat honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in