2011-10-03, 17:01
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Knivman erkänner attack i Grusåsen
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1338504-knivman-erkanner-attack-i-grusasen


Gillar tydligen gå till attack på vårdare:
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1306582-mordanhallen-attackerade-vakt
Citera
2011-10-03, 17:04
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tack för tröjan
Samma kille


http://vgnt.se/mordforsok-pa-oppen-gata/

Borde inte vara så svårt att ta reda på vem det är.

Han har tidigare försökt strypa en arrestvakt:

"En anhållen för mordförsök försökte *strypa en av polisens vakter under onsdagskvällen. Mannen sitter sedan i måndags anhållen för mordförsök efter att ha knivskurit en man i Södertälje i *måndags.

Det var i samband med ett toalettbesök som den *anhållna mannen gav sig på arrestantvakten.
"




.

Citat:
Ursprungligen postat av RetroKitten
Gillar tydligen gå till attack på vårdare:
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1306582-mordanhallen-attackerade-vakt


Han har alltså attackerat en vakt för drygt en månad sedan (manlig sådan den gången). Man borde vara extra vaksam då.
Citera
2011-10-03, 17:05
  #459
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
man såg ju hur det blev efter rymningarna (kumla,hall)
kommer nog nya knäppa regler ska du allt se

Vad var det som hände eftet rymningarna?
Citera
2011-10-03, 17:05
  #460
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pow11
Tyvärr, det är den enda information som min källa på polisen har sagt till mig. Källan vet inte om gärningsmannen är stor eller lite, men han ska vara svensk (nordisk) och kallas för KnivErik eller Kniv Erik. Och att han ska vara en riktig idiot.

Erik Ljungströ* är den påstådda GM.
__________________
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-03 kl. 17:11.
Citera
2011-10-03, 17:07
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Erik L*ungström.
Okej, länk till facebook, twitter eller liknande?
Citera
2011-10-03, 17:08
  #462
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroKitten
Gillar tydligen gå till attack på vårdare:
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1306582-mordanhallen-attackerade-vakt
Måste ju finnas tillgång till historik över dom intagna, så kan ju inte komma som nån överraskning för ansvariga att det här var en farlig person..
Och då kanske inte Nettan 25 och Märta 57 är rätt personer att sätta in när Kniv-Erik ska rastas..

OBS: Namnen är fingerade..
Citera
2011-10-03, 17:09
  #463
Medlem
Kilins avatar
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=ww0YZ3lZhr8Yuv-Y1CxWvg1fFtRoQRv-qH9gGxQddvs
Citera
2011-10-03, 17:09
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Erik L*ungström.

https://www.flashback.org/t1614565
Citera
2011-10-03, 17:09
  #465
Medlem
rottenbones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Okej, länk till facebook, twitter eller liknande?

förra sidan...

Citat:
Ursprungligen postat av ledenop
http://twitter.com/#!/kniverik



verkar dock inte så legit
Citera
2011-10-03, 17:11
  #466
Medlem
Masks avatar
Har bara viss inblick i hur psykiatrin på svenska slutenvårdsavdelningar fungerar, och är medveten om att detta inte rör en avdelning utan ett häkte. Men jag kan tänka mig att policyn i sådana här situationer är likartad.

Inom psykiatrin anses det inte som professionellt att delta i handgemäng när en patient blir våldsam. Det enda rätta är att i största mån undvika att någon skadas, genom att t.ex. snabbt avlägsna sig och låsa dörren mellan sig själv och patienten tills denne lugnat ner sig, alternativt tills dess att man kan hantera situationen på ett genomtänkt sätt.

Det är inte rätt att anklaga den 25-årige vårdarens kollega för det som inträffade, då hon agerade rätt. Att GM fick möjlighet att utföra dådet kunde knappast ha förhindrats i den situationen som uppstod, varken av kollegan eller om det istället var någon av majoriteten av de som uttalat sig i denna tråd. Att 25-årigen dödades är extremt tragiskt, och en följd utav bland annat bristande rutiner, men också att man inte kan veta vad människor är kapabla till på förhand.
Citera
2011-10-03, 17:11
  #467
Medlem
Det vore inte helt fel att införa dödsstraff för våld/försök till våld mot personal på fängelser/häkten. Dels kan man ju ha högupplösta kameror överallt så ingen oskyldig döms, dels så är man ju redan inne på andra chansen eftersom man är därinne från början och dels så finns det väl inte direkt något annat straff som avskräcker för någon som redan är i/snart kommer hamna i fängelse.
Citera
2011-10-03, 17:11
  #468
Medlem
Kan tipsa om att Kriminalvårdens presskonferens nu finns på SVTPlay!

http://svtplay.se/v/2554368/kriminalvardens_presskonferens_om_dodsfallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in