Polisen larmades om knivskärningen nära korsningen Östergatan och Birkagatan i Södertälje klockan 14.17. En person blev vittne till hur mannen enligt Länstidningen i Södertälje knivhöggs i rygg, mage och bröst. Händelsen rubriceras av polisen som försök till mord.
Citat:
En stund efter överfallet kom ett nytt larm in om en brinnande bil vid Åsbovägen. Polisen misstänker att den brinnande bilen kan vara knivmannens flyktbil och fordonet som påträffats är stulet.
Citat:
Först vid 19-tiden kunde polisen gripa en misstänkt gärningsman. Han greps vid en husrannsakan i en lägenhet.
Citat från artikel inredigerade av moderator.
/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2011-08-01 kl. 20:31.
Jag vet lite, GM var svartklädd och hade vita fotbollshandskar på sig och var svartmaskerad över hela huvudet och sprang med en ca 30cm lång kniv helt på öppen gata efter BO som var andfådd trött och helt svettig detta vad vid östergatan bakom höghuset mittemot citroen. Nu är det ett ganska stort polispådrag, flera polisbilar vid brunnsängsskolan bland annat.
Hämnd för när en syrian knivhögg en x-team snubbe nyligen? i så fall bör GM vara en x-teamare. Vore intressant att få veta vem BO är, då går det att spekulera lite mer. Men oprovocerat lär det nog inte vara i den bemärkelsen att GM var ute efter detta offer, eller någon annan från samma grupp, om det nu rör sig om en nätverksmedlem.
Hämnd för när en syrian knivhögg en x-team snubbe nyligen? i så fall bör GM vara en x-teamare. Vore intressant att få veta vem BO är, då går det att spekulera lite mer. Men oprovocerat lär det nog inte vara i den bemärkelsen att GM var ute efter detta offer, eller någon annan från samma grupp, om det nu rör sig om en nätverksmedlem.
Nu är jag inte så insatt i vad som pågår i Södertälje men har du en artikel eller mer info om det du precis skrev om?
Många oprovocerade knivöverfall på sistone. Läskigt!