2011-08-01, 17:16
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13405631.ab
nån som vet mer?

Citat:
Polisen larmades om knivskärningen nära korsningen Östergatan och Birkagatan i Södertälje klockan 14.17. En person blev vittne till hur mannen enligt Länstidningen i Södertälje knivhöggs i rygg, mage och bröst. Händelsen rubriceras av polisen som försök till mord.

Citat:
En stund efter överfallet kom ett nytt larm in om en brinnande bil vid Åsbovägen. Polisen misstänker att den brinnande bilen kan vara knivmannens flyktbil och fordonet som påträffats är stulet.

Citat:
Först vid 19-tiden kunde polisen gripa en misstänkt gärningsman. Han greps vid en husrannsakan i en lägenhet.

Citat från artikel inredigerade av moderator.

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2011-08-01 kl. 20:31.
Citera
2011-08-01, 17:20
  #2
Medlem
brianmolkos avatar
oprovocerad ? känns som det säkert ligger något bakom men oprovocerat just då

Vad menar de med oprovocerat och provocerat då ?
Citera
2011-08-01, 17:22
  #3
Medlem
Jag vet lite, GM var svartklädd och hade vita fotbollshandskar på sig och var svartmaskerad över hela huvudet och sprang med en ca 30cm lång kniv helt på öppen gata efter BO som var andfådd trött och helt svettig detta vad vid östergatan bakom höghuset mittemot citroen. Nu är det ett ganska stort polispådrag, flera polisbilar vid brunnsängsskolan bland annat.
Citera
2011-08-01, 17:33
  #4
Bannlyst
"– Vi förhör vittnen och gör dörrknackning i området, säger Sven-Erik Olsson."

Finns väl ingen syrian eller irakier som vill tala med polis!
Citera
2011-08-01, 17:38
  #5
Medlem
mcmonsters avatar
Hämnd för när en syrian knivhögg en x-team snubbe nyligen? i så fall bör GM vara en x-teamare. Vore intressant att få veta vem BO är, då går det att spekulera lite mer. Men oprovocerat lär det nog inte vara i den bemärkelsen att GM var ute efter detta offer, eller någon annan från samma grupp, om det nu rör sig om en nätverksmedlem.
Citera
2011-08-01, 17:45
  #6
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
oprovocerad ? känns som det säkert ligger något bakom men oprovocerat just då

Vad menar de med oprovocerat och provocerat då ?
Kanske att det skedde till synes oprovocerat.
Sedan vad GM anser sig ha för orsak blir en senare fråga.
Citera
2011-08-01, 17:46
  #7
Medlem
BO är blond och såg ganska svensk ut, om det är till något intresse.
Citera
2011-08-01, 17:51
  #8
Medlem
Ivardonalds avatar
LT
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1303735-man-knivskuren-i-grusasen
Citera
2011-08-01, 18:33
  #9
Medlem
Svanen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Hämnd för när en syrian knivhögg en x-team snubbe nyligen? i så fall bör GM vara en x-teamare. Vore intressant att få veta vem BO är, då går det att spekulera lite mer. Men oprovocerat lär det nog inte vara i den bemärkelsen att GM var ute efter detta offer, eller någon annan från samma grupp, om det nu rör sig om en nätverksmedlem.


Nu är jag inte så insatt i vad som pågår i Södertälje men har du en artikel eller mer info om det du precis skrev om?

Många oprovocerade knivöverfall på sistone. Läskigt!
Citera
2011-08-01, 19:23
  #10
Medlem
GM är en psykstolle som kännde BO väl.
Citera
2011-08-01, 19:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZombieZ
BO är blond och såg ganska svensk ut, om det är till något intresse.
Absolut av intresse, men hur vet du det och vad vet du mer?
Citera
2011-08-01, 19:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorrojder
GM är en psykstolle som kännde BO väl.
Hur vet du detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in