2011-10-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte vad du sett för annonser - men faktum är att man faktiskt brukar söka män, inte kvinnor, eftersom det i perioder råder brist på män i medelåldern inom kriminalvården, och det är en grupp man vill få in.

Ren och skär lögn, tyvärr. Det hade varit väldigt mycket bättre med mer män men det är inte vad man söker efter.

Om du inte tror mig kan du begära ut listorna från kriminalvårdens utbildningsenhet på huvudkontoret i Norrköping så får du svart på vitt vilka som utbildas till vårdare just nu(i hela sverige). Detta är offentliga handlingar så det är inga problem.
Citera
2011-10-03, 15:21
Medlem
Cradleoffilths avatar
Så fruktansvärt tragiskt. Om gm är psyksjuk så tycker jag debatten borde handla om psykvårdens resurser, eller snarare bristen på resurser. Tycker vi ser fler och fler exempel på vansinnesdåd där gm redan varit känd för sina psykiska problem. Psykiskt sjuka människor som är våldsamma eller själva tror de är på väg att bli det skall ha plats på någon inrättning där personalen är särkilt utbildad och där det finns resurser att vara både 2 3 och 4 personer. Varför slussades den här mannen från psyk till häkte exempelvis. Min gissning är resurser... vi får se vart det landar.

Själv är jag man, stor och åtminstone medelstark. Men jag kan inte säga att jag med säkerhet skulle klara mig mot någon galning och absolut inte om denne har ett vapen. Tycker inte man kan dra några slutsatser alls baserat på kön, tror snarare att man måste ha tillräckligt många gubbar och tjejer för att vara på den säkra sidan när det gäller psykfall. I princip en per ben/arm...

Nej jag tror att vi behöver fler platser på rättspsyk-avdelningar och mer personal. Det får vara slut på neddragningarna.
Citera
2011-10-03, 15:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindmender
För oss som behövt rädda kvinnliga polispatruller från att bli sönderslagna av en ensam galning,
(han fick tillochmed en del stryk då ingen gillade att att se två unga blondiner få knytnävsslag och
sparkar i huvudet av en påtänd irakier) så är det du tar upp inte lika lätt att avfärda som viktigt vid
händelser som denna. Att dessutom den andra vakten flydde (?????) är ett tecken på att något är alvarligt fel.
Flera gånger också!!!
Länka gärna till tidningsartiklarna om dessa händelser, för det bör ju verkligen finnas rapporterat.

Om inte annat nomineringen till "Svenska Hjältar".
Citera
2011-10-03, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Ja, jag hade säkert fått en lika allvarlig skada/dött om det hade hänt mig men det handlar om händelserna innan dess. En fånge hade sätt annorlunda på mig än på offret idag. Han hade respekterat mig på ett annorlunda sätt och situationen hade troligtvis inte ens uppstått. Visst, killar blir också attackerade men inte i samma utsträckning och när det väl gäller så klarar sig en kille som bänkar 159 kg eller har kunskaper inom kampsport bättre än en kvinna.

vänta nu. Menar du att det är vanligare att kvinnor blir "vansinnes misshandlade" än män?
Jag håller med dig om den sista raden men en sådan människa hade klarat sig bättre i liknande situationer oavsett kön på offret.
Citera
2011-10-03, 15:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Ren och skär lögn, tyvärr. Det hade varit väldigt mycket bättre med mer män men det är inte vad man söker efter.

Om du inte tror mig kan du begära ut listorna från kriminalvårdens utbildningsenhet på huvudkontoret i Norrköping så får du svart på vitt vilka som utbildas till vårdare just nu(i hela sverige). Detta är offentliga handlingar så det är inga problem.
Skilj på vad som utbildas och vad som söks.

Och inse att invandrarmän är också män.
Citera
2011-10-03, 15:23
Medlem
Citat:
Vad du snackar skit. Jag har aldrig varit med om att man inte flyttar den intagne efter en våldsincident mot en personal.
Sker det på häkte blir det annat häkte -- sker det på anstalt blir isolering sedan ny avdelning/placering.

Hur tror du det skulle se ut för andra intagna om de kunde slå bort personalen -- tror du det skulle vara hållbart i längden.

Som sagt, du snackar skit. Det är fler här i tråden som har varit med mer än dig uppenbarlige, och sett precis samma sak. Intagna flyttas i mån av plats, som det i princip aldrig finns. Personalen flyttas betydligt oftare.

Och på en anstalt, där folk blir isolerade, var tror du isoleringen ligger? På en annan anstalt? Den ligger oftast vägg i vägg med övriga avdelningar eller på en annan paviljong inom ett par meter.
Citera
2011-10-03, 15:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Grabbar allvarligt, ni skulle själva åkt på stryk och troligen fått en lika allvarlig smäll om ni jobbade på en anstalt och detta hände. Och snälla besvara mig alla förklaringar om att ni är experter på kampsport och lyfter 159 i bänk för det är inte sant.
Lägg ner nu eller förlägg er kvoterings diskussionen i andra mer passande delar av forumet. Finns en tråd där man kan fråga en kriminalvårdare. Ni kanske kan fråga denne om kvotering? Någon som har erfarenhet. https://www.flashback.org/t942517

Jag hade förmodligen inte varit särskilt kaxig efter ett slag med batong, nej. Därför skulle jag för det första se till att undvika att min fiende kommer så långt. Misslyckas jag med det hoppas jag en stadig kollega kan rycka in och undvika spridandet av min hjärnsubstans. Jag vill helst inte se kollegan lägga benen på ryggen i det läget.
Citera
2011-10-03, 15:24
Medlem
Claritys avatar
"Två kvinnliga vårdare följde med honom ut på rastgården.

– Då slet han tag i en av vårdarnas batonger och började slå med den, säger en uppgiftslämnare. En av vårdarna sprang då därifrån, säger en av Aftonbladets källor."

Hur tänker man egentligen när man anställer små fruntimmer till att ta hand om yrkeskriminella anabola-juggar?
Citera
2011-10-03, 15:25
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Presskonferens live
http://svtplay.se/v/2554109/rapport/kriminalvardens_presskonferens_om_dodsmisshandeln

Det kommer bli lika tråkig jävla presskonferens som vanligt. Ta t ex den där Peter Mangs och när polisen skulle ha presskonferens, polismannen sa ju bara att det kan vi inte diskutera, inga kommentarer osv när journalisterna ställde frågor till dom...
Citera
2011-10-03, 15:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flis11
Om de redan har IQ-tester så borde ju du & alla andra kvinnohatare som tror att det skulle vara bättre att INTE ha kvinnor som plitar vara helt körda från start.

Faktum är att kvinnor mer sällan råkar ut för överfall än män i anstaltsmiljöer. Min mor jobbade på rättspsyk i många år utan att bli överfallen.

Och när våldssituationen ändå är framme, föredrar du en välpumpad kollega på 95 pannor eller din mor?
Citera
2011-10-03, 15:26
Medlem
Citat:
Skilj på vad som utbildas och vad som söks.

Och inse att invandrarmän är också män.

Tror du det råder brist på ansökningar eller vad? Man hade kunnat välja vad man vill ha och det som utbildas är vad man har valt av 100tals sökanden.

I runda slängar är det 2/3 kvinnor och 1/3 män, folk med utländsk bakgrund finns representerade i båda grupperna. Och ja, invandrande män är också män och räknas in i den 3dje delen, varför skulle dom inte göra det?
Citera
2011-10-03, 15:27
Medlem
MrMjoelkes avatar
Seså, sluta med det här larvet nu om kvinnor och kvotering och annat skit.

Berätta mer om KnivErik nu, Berätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in