Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-21, 22:02
Medlem
Efter att ha läst i succetråden "Polis i tjänst" så tänkte jag härmed göra samma sak för att strö lite ljus över området (om det finns intresse för det, i annat fall så kan ni låsa och kasta den här tråden, mods).

Jobbar som plit/vakt (kriminalvårdare som det så fint heter) på ett häkte sen en tid tillbaka. Kan nog även svara på ganska mycket om hur anstalter fungerar (eftersom att kriminalvårdarnas arbetsuppgifter ser ganska likadana ut - även om livet och friheten för de intagna är helt annorlunda).
Citera
2009-06-21, 22:03
Medlem
jerros avatar
Hur går snacket i fikarummet om dom olika intagna?
Citera
2009-06-21, 22:04
Bannlyst
Hur känns det och kunna misshandla och även har det ju hänt att ni kan döda folk utan och bli straffade för det?
Citera
2009-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Hur går snacket i fikarummet om dom olika intagna?
Man pratar om olika personers behov, vad som ska hända närmaste tiden e.t.c.

Sen så kan det dras en del skämt ibland, men i alla fall där jag arbetat har det skett på ett snyggt och för det mesta väldigt respektfullt sätt.
Senast redigerad av plitfan 2009-06-21 kl. 22:08.
Citera
2009-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan
Efter att ha läst i succetråden "Polis i tjänst" så tänkte jag härmed göra samma sak för att strö lite ljus över området (om det finns intresse för det, i annat fall så kan ni låsa och kasta den här tråden, mods).

Jobbar som plit/vakt (kriminalvårdare som det så fint heter) på ett häkte sen en tid tillbaka. Kan nog även svara på ganska mycket om hur anstalter fungerar (eftersom att kriminalvårdarnas arbetsuppgifter ser ganska likadana ut - även om livet och friheten för de intagna är helt annorlunda).

Jag sitter på en sluten E anstalt dömd till 6 månaders fängelse. Min flickvän ringer till cv och berättar om mina rymningsplaner. Vad händer med mig då?
Citera
2009-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
Hur känns det och kunna misshandla och även har det ju hänt att ni kan döda folk utan och bli straffade för det?
Jag har aldrig reflekterat över hur mycket makt jag har över de som sitter där, men visst finns det vissa i arbetslaget som tycker det är väl roligt att neka folk saker ibland.

Att regelrätta misshandlar skulle inträffa tror jag dock är VÄLDIGT ovanligt.
Citera
2009-06-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Jag sitter på en sluten E anstalt dömd till 6 månaders fängelse. Min flickvän ringer till cv och berättar om mina rymningsplaner. Vad händer med mig då?
Bra fråga. Jag skulle ringa VB/SÄK och passa bollen vidare
Citera
2009-06-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan
Bra fråga. Jag skulle ringa VB/SÄK och passa bollen vidare

Okej du jobbade på häkte, inte så mkt kunskap om KVAL då kanske...
Hur länge har du arbetat? Gått 14 veckors?
Citera
2009-06-21, 22:14
Medlem
jerros avatar
Plitfan: Har du någon gång misstänkt att dina kollegor ger vissa av dom intagna vissa fördelar, Eller till och med smugglat in saker till dom? Vilka intagna är värst att handskas med? Gängmedlämmar/ albaner/svenskar/finnar/afrikaner osv.
Citera
2009-06-21, 22:14
Medlem
Xavi.Horrrrrrass avatar
Blir dom svaga/yngre knullade i röven precis som på film?
Citera
2009-06-21, 22:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Händer det att ni som plitar undersöker skogsdungar och omgivande miljö kring anstalten för att se om ni kan hitta drog-gömmor? Och isåfall, har ni hittat något?
Citera
2009-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Okej du jobbade på häkte, inte så mkt kunskap om KVAL då kanske...
Hur länge har du arbetat? Gått 14 veckors?
Arbetat i drygt ett år... 14 veckors? tänker du på KRUT? Nej, ingen KRUT här - natural born

KVAL lutar vi oss mot ibland (även fast vi lyder under HÄK/L), fast det är i regel de övre befälen som använder den för riktlinjer och vi "knektar" behöver inte bry våra huvuden speciellt mycket.

Vill du kolla om jag är på riktigt eller bara trollar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in