2011-11-02, 21:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choachen
Svarar på min egen fråga. Ja det stämmer, Gunmarie ska enligt egen utsago slagit ett slag med batongen (hon vet själv inte var hon träffade) och därefter tar GM batongen och fortsätter slå.
Den där jävla kärringen skulle naturligtvis hoppat upp på ryggem och klöst Erik i ansitket elelr vad fan som helst. all för att han inte skulle skada Karen mer.Istället ställde hon sig enligt egen utsago och väntade på stryk.

Hade hon gjort det nöden krävde hade Karen antagligen överlevt. Sluppit 38 slag med batong iaf....

Den kärringen borde omedelbart få sparken och åtalas för medhjälp till mord.
Citera
2011-11-02, 21:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
och du är uppenbarligen fullständigt dum i huvudet om du tror jag tänker kommentera din fråga.

sök hjälp för dina attitydproblem och återkom när du är frisk.

Gör som alla andra underlägsna individer gör när de stöter på sin överman: Tig och tassa härifrån.

Det blir inte bättre av att du försöker slipa över dina felsteg. Du gör felstegen av en anledning, och du har redan bevisat att du inte klarar av att ta dig ur situationen utan att göra den värre. Jag bjuder på tipset, mr A-kassa.
Citera
2011-11-02, 21:24
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den där jävla kärringen skulle naturligtvis hoppat upp på ryggem och klöst Erik i ansitket elelr vad fan som helst. all för att han inte skulle skada Karen mer.Istället ställde hon sig enligt egen utsago och väntade på stryk.

Hade hon gjort det nöden krävde hade Karen antagligen överlevt. Sluppit 38 slag med batong iaf....

Den kärringen borde omedelbart få sparken och åtalas för medhjälp till mord.

Hade hon haft en tazer så hade utgången varit annorlunda. Man ska inte behöva flyga på och banka på fångar med tillhyggen som kan tas så enkelt.

Glöm inte att allt detta hände på en minut eller vad det var!
Citera
2011-11-02, 21:26
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Hade hon haft en tazer så hade utgången varit annorlunda. Man ska inte behöva flyga på och banka på fångar med tillhyggen som kan tas så enkelt.

Glöm inte att allt detta hände på en minut eller vad det var!
Jag vet och jag har propabgerat för det tidigare i trådne, men nu hade de inga tazers.
Det vore väl integritetskränkande för fångarna eller nåt...

Kontentan av mitt inlägg var att Gunbritt eller vad hon hette skulle gjort ALLT för att skydda Karen från ytterligare våld. Istället gör hon ingenting efter han snodde hennes batong.

Citat:
Ursprungligen postat av Imadow
Tycker ni verkligen tjejer ska ha ett sånt jobb?
Folk klagar bara på jämställdigheten mellan männ och kvinnor.
Man måste inse att det finns jobb som bara ska utföras av männ.
Tjejer bör jobba som vårdare/vakter med kvinnliga interner.

Chansen att en man skulle klarat av Kniv-Eriks attack är trots allt lite större. Men en stark manlig kollega som kommer till undsättning med batong hade definitivt gjort slut på Eriks lilla psykbryt.
Citera
2011-11-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Dom borde haft tillgång till elektriska ko-fösare och dragit igenom x antal volt på GM.

Jag tror åter att allt handlar om pengar i botten, indragningar och besparingar. Har påtalat det tidigare i tråden, varpå någon hävdade att KRIMVÅRDEN fått massor av extra pengar senaste åren...
Det låter skumt i mina öron, då de bekanta jag har som jobbar inom KRIMVÅRDEN talar om motsatsen... samt om utbrändhet, överarbete, att dom inte hinner med...osv...

Ja, men det spelar ingen roll. Underbemanningen och situationen är ett faktum - jag tycker inte Gunnmaries agerande räcker, hon brister på flera punkter och resultatet är en död fångvaktare, en fångvaktare som kanske inte dött annars.

Det bör utredas.
Citera
2011-11-02, 21:39
Medlem
Nu har jag ingen erfarenhet av svenska häkte eller fängelser men en lucka i dörren och handfängslen på ryggen så borde denna situationen kunnat undvikas. Hur är det, transporteras intagna ofta/alltid utan handfängslen?
Citera
2011-11-02, 22:33
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Nu har jag ingen erfarenhet av svenska häkte eller fängelser men en lucka i dörren och handfängslen på ryggen så borde denna situationen kunnat undvikas. Hur är det, transporteras intagna ofta/alltid utan handfängslen?
Inom häktet eller anstalt transporteras de alltid utan fängsel såvida det inte finns skäl till annat (tex farlighet eller rymningsrisk). Farligheten måste vara något konkret, att personen är dömd för ett eller flera mord är inte konkret utan personen måste betraktas som omedelbart farlig. Ex transporteras varken Lasermannen eller Jackie Arklöv i handfängsel inom sina anstalter.

Utanför anstalten under transport är det dock en annan femma och där används regelmässigt handfängsel, koppel och även ibland midjebälte och fotfängsel såvida det inte finns skäl att inte ha det (tex att den intagne flyttas till öppen anstalt eller har egna obevakade permissioner).
Citera
2011-11-02, 22:55
Medlem
koffskis avatar
En spark eller två mellan benen på GM från Gunnmarie eller vad som helst hade ju kunnat stoppa GM. Jag förstår inte hur hon bara kan göra ingenting. Det är rätt så illa att sätta två kvinnor ca 50-60kg på en fånge som väger ca90kg som dessutom har aggressionsproblem. Idiotiskt.
Jag undrar varför GM gjorde det, synd att det inte kommer fram något i FUP, han svarar ju knappt på några frågor.
Citera
2011-11-02, 22:57
Medlem
Kriminalvårdens chefer nöjjer sig inte med att indirekt ha orsakat Karen Gebreabs död, man söker indirekt orsaka fler vårdares död:

http://www.dn.se/sthlm/kriminalvarden-vill-hava-skyddsstopp

Det är helt otroligt.

Ni som jobbar där; arrangera er fackligt och "bli sjuk" allihop samtidigt. Se till att häktet inte har en enda arbetsför anställd, RAISE HELL, kriminalvårdens ledning måste bort och det är brådskande.
Citera
2011-11-02, 22:58
Medlem
fettabrydens avatar
Hur lång tid tog det från första slaget till sista? När jag läste FUPen igår fick jag för mig att det var närmare 20 minuter Erik kunde spendera matandes slag efter slag, om inte mer. Kan det faktiskt stämma? Känns helt sjukt och jag undrar om det verkligen var en så pass lång period.

Någon som vet vad för mediciner Erik skulle äta, och eventuellt åt den morgonen?
Senast redigerad av fettabryden 2011-11-02 kl. 23:00.
Citera
2011-11-02, 23:08
Medlem
Jag ser då ingen koppling mellan Erik och SD, jag tror inte ens Erik röstade om jag ska gissa..

Och om ni läser på kroppsbesiktningarna så har han brutit höger hand pga trubbigt våld, vilket eventuellt är vållat av han själv. han slog väll ca 10 slag med knytnäven och där tror jag han fick dom skadorna.
han har ett märke orsakat av trubbigt våld vid slutet av nacken, där tror jag GMÅ's batong träff tog.

Hans brutna han är orsakat av hans vidriga akt.
Citera
2011-11-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
Hur lång tid tog det från första slaget till sista? När jag läste FUPen igår fick jag för mig att det var närmare 20 minuter Erik kunde spendera matandes slag efter slag, om inte mer. Kan det faktiskt stämma? Känns helt sjukt och jag undrar om det verkligen var en så pass lång period.

Någon som vet vad för mediciner Erik skulle äta, och eventuellt åt den morgonen?

Nej nej det tar mindre än 4 minuter ifrån det att han släpps ut från sin cell tills det att han grips.
har för mig överfallet tog ca 1.30 från start till grip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in