Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så länge det brister i rutinerna så ska inte kvinnor arbeta bland slödder som Ljungström och utsätta sig för fara. Nej en kvinna har inte en mans kropp den är uppbyggd på ett helt annat sätt.
Så han lade sig rakt ner då en man kom på plats alltså visste han hur svårt det skulle vara att slå på någon i sin egen storlek.
Ska kvinnor arbeta som väktare eller plit samt polis ska det fanimej inte förekomma att psykfall sitter på häktet och den här grisen skulle suttit på säters fasta paviljong inte på ett häkte.
Bojade både till fötter och händer om det är en sån här farlig jävel,.
Och nej feministerna får gapa bäst dom vill i velourbrallorna det är bara fakta.
Det hade inte hänt om det var en man han gav sig på något annat är skitsnack.
I min bok är detta inte en feministisk fråga. Ja, män är generellt sett starkare än kvinnor och har en mer robust kroppsbyggnad, det är ett faktum. Män i allmänhet är också mer vana vid att använda sina kroppar som redskap och uttrycksmedel.
När det gäller slödder som Ljungström är det Ljungström och rutinerna kring farliga intagna det är fel på, inte att hans offer är en kvinna. Att Ljungström mördar en kvinna innebär inte att kvinnor i kriminalvården kommer att fortsätta mördas just för att de är kvinnor. Vi kan bara spekulera i varför Ljungström lade sig platt när en manlig vakt anlände. Jag tror dels att Ljungström var trött och nöjd med sitt verk, dels visste han förbannat väl att det var mer än en vakt i faggorna och att han skulle övermannas. När han var mitt uppe i att hamra på Gebreab var han besinningslös och blodtörstig. Den sortens tillstånd har mestadels kort varaktighet, men jag tvivlar på att han hade lagt sig platt i det läget oavsett vem som hade kommit.
Jag tror Ljungström triggades igång av att Gebreab var en ung och späd kvinna, alltså möjlig att övermanna. Jag tror inte han hade gått på en stor och vältränad man, däremot hade han troligen gett sig på en klen kille eller en äldre man. Syftet verkar ha varit att lätta på den inre spänningen, om man kan tala om syfte när det gäller psykbryt.