2011-11-02, 03:58
Bannlyst
Är det en standard fråga när man mördat en neger om man gjort de pga hudfärgen? Om det hade varit en vit väktare hade dom frågat om han hata vita då? Bara en tanke som ploppa upp såhär på nattkvisten.
Citera
2011-11-02, 04:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ok, så ni är inte vänner, och har ingen vänskapsrelation, men ändå har dessa människor inga som helst problem att prata med dig om gällande deras ASPS diagnoser som om vi omskriver det till dess gamla DSM/ICD benämning blir "PSYKOPATI", kanske inte direkt något man delar med sig av vid fikabordet på jobbet.

Du skrev fler än en, varför då ej skriva två (vid tre eller fler är det i folkmun helt okej att använda sig av FLERTAL nämligen)

Och hopprep och gungor ligger väl iallafall sisådär 20år bakåt i tiden.
Som sagt ... och det förklarar din begränsning.
Citera
2011-11-02, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusGadaffi
Är det en standard fråga när man mördat en neger om man gjort de pga hudfärgen? Om det hade varit en vit väktare hade dom frågat om han hata vita då? Bara en tanke som ploppa upp såhär på nattkvisten.

Jag tror inte det handlar om rasism, inte alls. Det är något annat. Jag ser inte att rasism som sådant kan uppmana sådana nästan övernaturliga färdigheter som GM har haft.

Han matar slag på ett så besinningslöst sätt att det som utlöser det hela måste sitta djupare än vad enkel rasism kan göra.

Mao har jag svårt att se att rasism kan vara anledningen till att en person fullkomligt tokflippar på det här sättet.
Citera
2011-11-02, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt ... och det förklarar din begränsning.

Jo för efter 30 så har man fortfarande inte hunnit befinna sig i vuxenlivet just något alls, är det de enda du har kvar att harpa på om detta?, du har blivit nedbruten till "one-liner" inlägg, uppenbarligen saknas intelligensen för att förstå när det är nog.

Ättestupa nästa hörru farfar.
Citera
2011-11-02, 04:07
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag blir matt när folk försvarar Gunnmarie och tycker att hennes liv är mer värt än Karen Gebreabs.
Faktum kvarstår också; utan Gunnmarie hade sannolikt GM aldrig fått tag på en batong.

Vi kan bara spekulera i om det är knytnäven eller batongen som orsakar döden hos Karen, men jag vet vad jag tror.

Vad är det här för riksidioti som diverse rickspuckon som du framför?
Visa vilket inlägg dom sista tio sidorna som innehåller en passus där någon säger sig kunna göra bättre själv.
Det finns ingen; eller hur?

Ingen påstår sig så vitt jag vet kunna göra bättre själv - i helvete - däremot är det så att vi är många debattörer som har åsikter men vi har inte betalt för att jobba med det här. Det senare är något väldigt väldigt viktigt som du behöver läsa om och om och om igen tills dina ögon blöder, därför att förstå ja det lär du aldrig göra.

Orkade du bara läsa början och slutet av mitt inlägg?

Först och främst vill jag tacka för befordran till rikspucko. Det höjer mig på något vis ett par snäpp över er vanliga blockmongon.

Sedan tror jag du skjuter dig själv i foten när du lägger fokus på vems liv som är mest värt och vem som har betalt för att göra vad. Men du kan ju gå tillbaka och läsa resten av mitt inlägg en gång till om du är intresserad av en diskussion. Vill du bara att vi ska loska varandra i ansiktet är jag inte så intresserad.
Citera
2011-11-02, 04:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Jag blir matt när jag om och om igen läser tvärsäkra uttalanden om att "kvinnor inte ska jobba på häkten" och jävligt obehagliga tillmälen som "kissig kärring" om den äldre vårdaren. Några går till och med så långt att den kissiga kärringen ska dömas för att hon inte på egen hand oskadliggjorde GM, räddade BO och helst offrade liv och hälsa på kuppen.

Vanligtvis ser man till att anpassa bemanningen efter klientelet. Finns det risk för våld eller utagerande ska det finnas både män och kvinnor närvarande.

Sanningen är att Ljungström, oavsett om han fått tag på batongen eller ej, skulle ha tillfogat Gebreab mycket allvarliga skador alternativt mördat henne och att Ljungström slutade först när han "var färdig", vilket råkade sammanfalla med att förstärkningen anlände. Han var väl trött i armen, stackarn (*ironi*). Och om Åhlund hängt sig på hans rygg hade inte hon heller levt idag. Däremot ska hon leva resten av sitt liv med minnet av den här händelsen.

Jag håller med dem som lägger huvudansvaret på bristande rutiner, dåligt säkerhetstänk och andra organisatoriska aspekter. Samtidigt kan man inte lagstifta bort eller konstruera regler som undanröjer alla risker, särskilt inte när det gäller tokjävlar. Det har inte mördats någon vakt tidigare på Flemingsbergshäktet, trots att det slarvats med rutiner och säkerhet till vardags och trots att unga slynor, kissiga kärringar och en samling allmänt odugliga kvinnor jobbat där (*det var också ironiskt uttryckt*).

Det blev en jävla lång drapa men det var skönt att få det sagt.

Så länge det brister i rutinerna så ska inte kvinnor arbeta bland slödder som Ljungström och utsätta sig för fara. Nej en kvinna har inte en mans kropp den är uppbyggd på ett helt annat sätt.
Så han lade sig rakt ner då en man kom på plats alltså visste han hur svårt det skulle vara att slå på någon i sin egen storlek.
Ska kvinnor arbeta som väktare eller plit samt polis ska det fanimej inte förekomma att psykfall sitter på häktet och den här grisen skulle suttit på säters fasta paviljong inte på ett häkte.
Bojade både till fötter och händer om det är en sån här farlig jävel,.
Och nej feministerna får gapa bäst dom vill i velourbrallorna det är bara fakta.
Det hade inte hänt om det var en man han gav sig på något annat är skitsnack.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-02 kl. 04:17.
Citera
2011-11-02, 04:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo för efter 30 så har man fortfarande inte hunnit befinna sig i vuxenlivet just något alls, är det de enda du har kvar att harpa på om detta?, du har blivit nedbruten till "one-liner" inlägg, uppenbarligen saknas intelligensen för att förstå när det är nog.

Ättestupa nästa hörru farfar.
Nej, jag har inte blivit "nedbruten" till någonting. Däremot har jag arbetat tillräckligt länge med människor för att inse när man råkar på en person med begränsad omvärldsförstålse och intellektuell kapacitet - När det dessutom är en person som inte kan ta in det som förmedlas korrekt utan hela tiden gör omskrivningar, rena fabrikationer emellanåt, av vad den andra säger så finner jag det meningslöst att fortsätta.

Du har redan avslöjat att det du framför gällande Ljungström är dina egna spekulationer baserat på några fraser ur tidningen. Det var egentligen bara dit jag ville komma -- att bakom dina tvärsäkra uttalanden fanns ingen verklig substans. Du gissar dig fram liksom övriga - och därför blir det "putslustigt" när du försöker tillrättavisa andra gällande hans status.
Citera
2011-11-02, 04:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så länge det brister i rutinerna så ska inte kvinnor arbeta bland slödder som Ljungström och utsätta sig för fara. Nej en kvinna har inte en mans kropp den är uppbyggd på ett helt annat sätt.
Så han lade sig rakt ner då en man kom på plats alltså visste han hur svårt det skulle vara att slå på någon i sin egen storlek.
Ska kvinnor arbeta som väktare eller plit samt polis ska det fanimej inte förekomma att psykfall sitter på häktet och den här grisen skulle suttit på säters fasta paviljong inte på ett häkte.
Och nej feministerna får gapa bäst dom vill i velourbrallorna det är bara fakta.
Män slås alltså aldrig ihjäl?

Helt ny information för mig faktiskt. Tur att du kan förmedla den till omvärlden, för jag är övertygad om att det är fler som missat den.
Citera
2011-11-02, 04:26
Medlem
lirareflashbacks avatar
Dom hade kanske en mycket kort sexuell situation tillsammans på häktet eller så sade hon något mycket nedlåtande till honom som triggade hans beteende. Vem vet. Sexuella relationer mellan plitar och intagna på kåken är ju vanligt förekommande. Kanke svårare på häktet.
Nån som har fått tag på uncut version av övervakningsfilmen? Hörde att den lades ut för några timmar sen på privat torrent. Nån som känner till om det är sant?
Citera
2011-11-02, 04:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män slås alltså aldrig ihjäl?

Helt ny information för mig faktiskt. Tur att du kan förmedla den till omvärlden, för jag är övertygad om att det är fler som missat den.

I det här fallet hade det inte hänt om det var en man som skulle rasta psykot det såg man va han gjorde då den första manliga kom fram han kastade sig ner och såg rädd ut.
Nej i detta specifika fall hade det inte hänt om det var en man det är min poäng,.
Att män slås ihjäl är inget jag bestrider, men i ett häkte med typer så är en kvinna inte mycket att sätta emot om det bär sig illa. En man har mer kropp att styrka det är väl klarlagt hoppas jag eller har alla kjolar nu förtiden?

Inte nog med det han tog två kvinnor det säger ju allt vilket litet fegt helvete det handlar om.
Hon skulle släppt ut den som satt och bevittnade det hela som också va häktad så hade han nog fått se på fan den där sjuka jäveln.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-02 kl. 04:35.
Citera
2011-11-02, 04:37
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
läs på om Ragnar Nilsson som för två somrar sedan högg ihjäl lillebror och lilla syster och sen la sig i bakhåll i väntan på styvfadern (som han ansåg gjort honom oförrätt tidigare i livet när RN's mor och denne bodde ilag) och sedan flög på honom på baksidan av huset med en yxa och slog tills det var mos kvar.

Guess what, han har ingen jävla ASPS, han har däremot AS problematik som han aldrig fått hjälp med, och därav utvecklade div tvångstankar,förföljelsemanier och annat.

Ja, RN betedde sig verkligen iskallt. När han satt i trädgårdsstolen väntande med yxan i famnen, efter att ha slaktat sina två småsyskon inomhus, reflekterade han (fritt ur minnet från förhör) - det kom en kvinna som drog en barnvagn på andra sidan staketet, någon meter från där jag satt. Jag trodde att hon skulle se mig men hon gick bara rakt fram längs staketet. Det var konstigt att hon inte såg mig. I en ton som om han inte hade brytt sig om han hade blivit påkommen innan den stora finalen med styvpappan. Verkligen skrämmande sätt att berätta på. Alla var så nära inpå under hela trippelmordet - nyinflyttade hyresgästen i sin friggebod, grannar ute på tomter, bebis med mamma vid staketet. Liv och rörelse utan att slakten märktes. Små marginaler efter att biopappa åkt och styvpappa 2 kom hem.

Lite förvånande att RN försökte lämna landet. Väl gripen, i sista stund i en hamn, gör han inget motstånd. I förhör erkänner RN och berättar i detalj - som om det vore ett mindre intressant sportreferat. I hans fall handlade det om en mix av diagnoser. EL gav också upp direkt, utan motstånd. Men han var verkligen inte vidare talför i förhör...
Citera
2011-11-02, 04:43
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

I min bok är detta inte en feministisk fråga. Ja, män är generellt sett starkare än kvinnor och har en mer robust kroppsbyggnad, det är ett faktum. Män i allmänhet är också mer vana vid att använda sina kroppar som redskap och uttrycksmedel.

När det gäller slödder som Ljungström är det Ljungström och rutinerna kring farliga intagna det är fel på, inte att hans offer är en kvinna. Att Ljungström mördar en kvinna innebär inte att kvinnor i kriminalvården kommer att fortsätta mördas just för att de är kvinnor. Vi kan bara spekulera i varför Ljungström lade sig platt när en manlig vakt anlände. Jag tror dels att Ljungström var trött och nöjd med sitt verk, dels visste han förbannat väl att det var mer än en vakt i faggorna och att han skulle övermannas. När han var mitt uppe i att hamra på Gebreab var han besinningslös och blodtörstig. Den sortens tillstånd har mestadels kort varaktighet, men jag tvivlar på att han hade lagt sig platt i det läget oavsett vem som hade kommit.

Jag tror Ljungström triggades igång av att Gebreab var en ung och späd kvinna, alltså möjlig att övermanna. Jag tror inte han hade gått på en stor och vältränad man, däremot hade han troligen gett sig på en klen kille eller en äldre man. Syftet verkar ha varit att lätta på den inre spänningen, om man kan tala om syfte när det gäller psykbryt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in