2011-10-08, 17:22
  #2185
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
lider du av någonsorts hjärnblödning?
på vilket sätt lallas det med dom intagna????

det du förespråkar är hur kriminalvården är i usa
och hur är den tycker du. hur ofta blir inte plitar överfallna?
vill du ha ett likadant klimat här. usa kriminalvård är en välldigt dålig förebild för sverige där måste jag säga att den svenska kriminalvården fungerar mycket bättre.

klart att dom sitter i fängelse dom intagna straffet är att vara frihetsberövad inte att utsättas för tortyr

sen skriver duet föreligger alltid ett överhängande hot mot personalen där de intagnas mål ofta är att skada dem. skojar du nu har du ens någon inblick på hur det är på en svensk anstalt eller ett häkte skulle inte tro det.
är välldigt sällan plitar blir överfallna på anstalter.
häktet är det stället där personalen riskerar hot och våld det e pga hur det ser ut på häktena i dag folk som sitter med långa isoleringstider mm klart som fan att personalen får ta smällen när häktes tiden räknas som tortyr och

sen tycker du att dom ska ha mer vapen bara det bevisar din dumhet ännu mer
kan du berätta för mig när det senaste fritagningsförsöket var från ett häkte eller anstalt??

kvinnor behövs inom kriminalvården läget blir mer avslappnat och dom har en lugnande verkan.
dom fungerar utmärkt i hetsiga situationer och kan lugna ner på ett helt annat sett en vad dom manliga plitarna klarar av.

Du tror att den svenska kriminalvården fungerar bättre än den i USA. Det vet du ingenting om. Vi har precis lika farliga intagna som de har i USA. Du är väl nån 50-åring som tror att Sverige är en idyll fortfarande. Glöm det. Män ska ta hand om tokiga män och kvinnor ska ta hand om kriminella kvinnor! Det har vi väl sett nu. Kvinnor ska absolut inte behöva ta ansvaret för att "lugna ner" galningar.
Citera
2011-10-08, 17:29
  #2186
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Du tror att den svenska kriminalvården fungerar bättre än den i USA. Det vet du ingenting om. Vi har precis lika farliga intagna som de har i USA. Du är väl nån 50-åring som tror att Sverige är en idyll fortfarande. Glöm det. Män ska ta hand om tokiga män och kvinnor ska ta hand om kriminella kvinnor! Det har vi väl sett nu. Kvinnor ska absolut inte behöva ta ansvaret för att "lugna ner" galningar.
Vår kriminalvård fungerar oerhört mycket bättre än den i USA. Det faktum att intagna behandlas som människor, har möjlighet till frigivning, telefon, tillgång till media, besök från familj och kära, osv gör att vi inte skapar farliga frustrerade monster såsom man gör på många av USA:s enheter.

I Sverige får de intagna inte samma isoleringsskador, bygger inte upp samma frustrationer - och viktigast av allt, här har de något att se fram emot och något att förlora. När man tar ifrån människor allt hopp och all värdighet så skapar man monster - I USA skapar man monster, i Sverige gör vi inte det även om tiden på anstalt givetvis är frustrerande på olika sätt för den som sitter.
Citera
2011-10-08, 17:35
  #2187
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vår kriminalvård fungerar oerhört mycket bättre än den i USA. Det faktum att intagna behandlas som människor, har möjlighet till frigivning, telefon, tillgång till media, besök från familj och kära, osv gör att vi inte skapar farliga frustrerade monster såsom man gör på många av USA:s enheter.

I Sverige får de intagna inte samma isoleringsskador, bygger inte upp samma frustrationer - och viktigast av allt, här har de något att se fram emot och något att förlora. När man tar ifrån människor allt hopp och all värdighet så skapar man monster - I USA skapar man monster, i Sverige gör vi inte det även om tiden på anstalt givetvis är frustrerande på olika sätt för den som sitter.

Nej vår kriminalvård fungerar inte bättre än i USA. När senast blev en kvinnlig "vårdare" mördad i USA?? Det har förmodligen aldrig hänt!!! Så sluta skräna om saker du inte vet nånting om.
Citera
2011-10-08, 17:45
  #2188
Medlem
Battaglias avatar
Kvinnan hade levt idag om hon jobbat i USA istället för Sverige. Mer än så behöver egentligen inte sägas.
Citera
2011-10-08, 17:46
  #2189
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej vår kriminalvård fungerar inte bättre än i USA. När senast blev en kvinnlig "vårdare" mördad i USA?? Det har förmodligen aldrig hänt!!! Så sluta skräna om saker du inte vet nånting om.

Sluta att "skräna" om saker du inte förstår.
Har ingen aning om när en vårdare i USA blev dödad sist, men där är de väl beväpnade och kan försvara sig. Men i och med beväpningen så upphör de också att vara vårdare utan blir bara skapare av monster precis som "micro113" sa.
Citera
2011-10-08, 17:52
  #2190
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej vår kriminalvård fungerar inte bättre än i USA. När senast blev en kvinnlig "vårdare" mördad i USA?? Det har förmodligen aldrig hänt!!! Så sluta skräna om saker du inte vet nånting om.


teorier . du har ingen aning om vad du snackar om
Citera
2011-10-08, 17:54
  #2191
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Sluta att "skräna" om saker du inte förstår.
Har ingen aning om när en vårdare i USA blev dödad sist, men där är de väl beväpnade och kan försvara sig. Men i och med beväpningen så upphör de också att vara vårdare utan blir bara skapare av monster precis som "micro113" sa.

Är han inte redan ett monster då, Erik? Nej, du tycker väl att en och annan färgad tjej måste vi offra... så att våra svenska dårar ska må bättre. Dom måste ju få avreagera sig ju. Sen kommer dom ut glada och snälla.
Citera
2011-10-08, 17:57
  #2192
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej vår kriminalvård fungerar inte bättre än i USA. När senast blev en kvinnlig "vårdare" mördad i USA?? Det har förmodligen aldrig hänt!!! Så sluta skräna om saker du inte vet nånting om.
Citat:
A female corrections officer in Washington state was strangled to death in the prison chapel. An inmate serving a life sentence is the primary suspect. KING's Tonya Mosley reports.
http://www.msnbc.msn.com/id/41339874/ns/us_news/#.TpBvc96viWQ

Citat:
Corrections officer Jayme Biendl had repeatedly complained to her supervisors about working alone in the chapel at the Monroe prison. The 5-foot-3, 130-pound officer also complained that security cameras in the area didn't work. Late Saturday, her worst fears were realized when she was strangled in the chapel.
http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2014082475_guard31.html

En till:

Citat:
A female prison guard has been killed during an escape at Huntsville prison.

http://www.nowpublic.com/emergencies/prison-guard-killed-during-inmate-escape

Aldrig hänt?

Vem är det som skränar här?


Edit:
När det hände senast -- första fallet, artikeln är publicerad;
Originally published January 30, 2011 at 11:26 AM | Page modified February 2, 2011 at 2:53 PM
__________________
Senast redigerad av micro113 2011-10-08 kl. 18:07.
Citera
2011-10-08, 18:02
  #2193
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battaglia
Kvinnan hade levt idag om hon jobbat i USA istället för Sverige. Mer än så behöver egentligen inte sägas.
Det verkar väl som om de hade samma problem där som här;

Citat:
Corrections officer Jayme Biendl had repeatedly complained to her supervisors about working alone in the chapel at the Monroe prison.

Vi kan ju hoppas att den här tragiska händelsen leder till att man slipper ensamarbete i framtiden -- samt att det i framtiden sätts in adekvat bemanning/resurs som faktiskt utgår från de riskbedömningar som görs.
Citera
2011-10-08, 18:04
  #2194
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Är han inte redan ett monster då, Erik? Nej, du tycker väl att en och annan färgad tjej måste vi offra... så att våra svenska dårar ska må bättre. Dom måste ju få avreagera sig ju. Sen kommer dom ut glada och snälla.
Är du rasist?
Annars måste jag undra varför du försöker köra "färgkortet" i den här diskussionen?
Citera
2011-10-08, 18:07
  #2195
Medlem
Battaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det verkar väl som om de hade samma problem där som här;



Vi kan ju hoppas att den här tragiska händelsen leder till att man slipper ensamarbete i framtiden -- samt att det i framtiden sätts in adekvat bemanning/resurs som faktiskt utgår från de riskbedömningar som görs.

Om det hade funkat i USA som det funkar här så hade du hittat tusentals mördade kvinnliga amerikanska fångvårdare, inte två, när du gjorde den där Google-sökningen.

Absolut, det får vi verkligen hoppas.
Citera
2011-10-08, 18:14
  #2196
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battaglia
Om det hade funkat i USA som det funkar här så hade du hittat tusentals mördade kvinnliga amerikanska fångvårdare, inte två, när du gjorde den där Google-sökningen.

Absolut, det får vi verkligen hoppas.
Du menar att OM man först skapar monster och sedan skickar in människor att interagera med dem på golvet.

Ja, då leder det givetvis till fler döda både män och kvinnor.

Vi väljer att INTE skapa monster, utan interagerar med de intagna i en miljö där den intagne faktiskt skall arbeta mot sin frigivning och framtid.

I USA låser man in dem och behandlar dem som djur, tar ifrån dem allt hopp och kan därför inte interagera med dem på samma sätt -- man tar dessutom ifrån dem möjligheten till framtid, man ger dem inget viktigt att upprätthålla.
Spelar det någon roll om du dödar personal eller medintagna när du ändå inte kan få mer än livstid, när du inte har några besök att förlora, när din tillvaro ändå bara kommer att förändras genom att du byter till en ny bur -- allt annat lika.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in