Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-03, 00:55
  #1
Avstängd
Är det bara i min värld det inte har tillverkats mer än en handfull spel av värde sedan år 2002?
Hatar verkligen alla former av shooter-spel. Kan inte upphetsas av dem hur mycket energi som än lastas in. Det är bara så oerhört tråkigt.

Gillar spel där man bygger något eller styr över någonting, men det görs nada sånt. Sim City-spelen blir sämre och sämre i takt med utgåvorna.
Gangsters-konceptet var lovande, men landade till slut ändå i något shooter-lallande.

Football Manager-spelen håller klassen, men är också enda fotbollsspelet som är spelbart. NHL/Fifa/liknande är inte alternativ eftersom det är mer actionbetoning än att man faktiskt får fundera, tänka och ta beslut som man sen ska leva med.

Är oerhört frustrerad.
Såg nu att Tropico 4 tydligen fanns och det är ospelat för mig. Ska ge det en chans och gissar att besvikelsen kommer infinna sig rätt snart.

Finns det överhuvudtaget någonting där ute som är värt att titta på eller ska man göra rerun på snart 10 år gamla spel?
Citera
2011-10-03, 01:01
  #2
Medlem
h4xors avatar
Rome total war
Citera
2011-10-03, 01:09
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Rome total war

Screenshotsen på det såg mest ut att vara en massa överstylat krigstrams. Finns det någon del i detta spel där man faktiskt bygger upp någonting, tänker och har en plan?

Kortfattat: Krigsdelen är tämligen ointressant, även om det såg grafiskt ganska bra ut.
Citera
2011-10-03, 01:11
  #4
Medlem
waters avatar
Testat portal 2?
Citera
2011-10-03, 01:13
  #5
Medlem
pandapangs avatar
Problemet som jag ser det, är att det är FPS/Shooter spelen som det läggs ner krut på. För där kan du både få in action och storyline i samma koncept.

Tropico 4 funkar som tidsfördriv enligt mig, men inte mer än så. Alldeles för ogenomtänkt och slarvigt gjort. Tropico 3 med expansionen är ett bättre alternativ.

Ett spel som alltid installeras om minst en gång per år på min dator, är Evil Genius. Med officiella och den inofficiella patchen så blir det riktigt roligt.

Annars är ju ett par relativt nya spel, som jag tror kan matcha dina kriterier:
Sid Meier's Civilization V.
Total war serien (Shogun 2 osv).


Kommande spel som kan vara av intresse:
Stronghold 3 (Tidigare Stronghold spel har varit helt okej).

Edit:
Annars finns ju klassikern Transport Tycoon Deluxe
Citera
2011-10-03, 01:16
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av water
Testat portal 2?

Yes. Det var inte riktigt min typ. Men förstår om andra gillar det.
Citera
2011-10-03, 01:16
  #7
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Screenshotsen på det såg mest ut att vara en massa överstylat krigstrams. Finns det någon del i detta spel där man faktiskt bygger upp någonting, tänker och har en plan?

Kortfattat: Krigsdelen är tämligen ointressant, även om det såg grafiskt ganska bra ut.

Man gör mkt annat, men självklart krigar man.
Shogun 2 är det nyaste spelet i total war serien. har själv ej testat det så kan ej säga om det är bra.
Citera
2011-10-03, 01:18
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pandapang
Problemet som jag ser det, är att det är FPS/Shooter spelen som det läggs ner krut på. För där kan du både få in action och storyline i samma koncept.

Tropico 4 funkar som tidsfördriv enligt mig, men inte mer än så. Alldeles för ogenomtänkt och slarvigt gjort. Tropico 3 med expansionen är ett bättre alternativ.

Ett spel som alltid installeras om minst en gång per år på min dator, är Evil Genius. Med officiella och den inofficiella patchen så blir det riktigt roligt.

Annars är ju ett par relativt nya spel, som jag tror kan matcha dina kriterier:
Sid Meier's Civilization V.
Total war serien (Shogun 2 osv).


Kommande spel som kan vara av intresse:
Stronghold 3 (Tidigare Stronghold spel har varit helt okej).

Edit:
Annars finns ju klassikern Transport Tycoon Deluxe

Har betat av alla du nämner utom Total war-serien. Är inte så glad i krigspel eftersom det känns som att det alltid är krigen som är det centrala - vilket givetvis är poängen med spelet.
Hade krigen bara varit en liten bisak hade det varit en annan femma =)

Typ som i Settlers där man egentligen bara slåss för att utöka sitt land.
Citera
2011-10-03, 01:21
  #9
Avstängd
Inser nu att Stronghold 3 är ospelat.
Det ser trevligt ut. Gillade något av dom tidigare spelen.

Hittar inte igen det i Piratviken. Är det släppt?
Citera
2011-10-03, 01:27
  #10
Medlem
pandapangs avatar
Verkar vara lite spridda bud på när Stronghold 3 kommer. Sett allt ifrån September till November.
__________________
Senast redigerad av pandapang 2011-10-03 kl. 01:30.
Citera
2011-10-03, 01:31
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pandapang
Verkar vara lite spridda bud på när Stronghold 3 kommer. Sett allt ifrån September till November.

I see. Då kan det rent av bli att köpa det om det är roligt.
Får köra något demo eller så.

Något mer?
Citera
2011-10-03, 01:40
  #12
Medlem
pandapangs avatar
Kommer nu under Oktober, både enligt wikipedia och följande sida:
https://www.facebook.com/stronghold3?sk=info

Såg just en spelserie som heter Cities XL, Cities XL 2011 finns ute och Cities XL 2012 kommer nu i Oktober, inte provat nåt av dom själv men det kanske är värt att kolla upp.
__________________
Senast redigerad av pandapang 2011-10-03 kl. 01:44.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback