2012-10-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossehatare
Det kan ju vara bra kopior ? Det kan fan vara gjort på samma fabrik som de riktiga fast inte säljs under märkets svin dyra priser ? De flesta kläder görs i kina....

Men lilla du det är allmänt känt fashionyouknow säljer fejk. Verkar det för bra för att vara sant? Ja då är det så, oftast. Vem bryr sig om det är bra? Köp äkta eller inte alls. Du köper väl märken för deras kvalité och inte emblem i första hand? Fejk är inte lika bra som äkta. Om ditt syfte är att se rik ut så krävs det mer än emblem på kläderna.

Vet du vad det här bältet kostar i en butik som säljer Gucci(Originial)? Strax över 2000 kr om jag inte missminner mig helt och hållet. http://www.fashionyouknow.com/access...ry_pathway-186

Avsevärt mycket mer än 199 kr va? Och så mycket pengar sparar man inte genom att handla på internet.
Senast redigerad av amandaa- 2012-10-18 kl. 17:22.
2012-10-18, 17:48
Medlem
köpte för 1000 kr från den sidan den är bluff! fick inte mina varor dom slutade svara på mail när jag konfrontera dom om "tracking id" som inte ens fanns! KÖP EJ FRÅN SIDAN
2012-11-08, 19:10
Medlem
Hej, jag har beställt kläder och massa annat från deras hemsida 3 gånger.
Har fått allt varje gång och det är grym kvalitet på kläderna, har jämfört med "äkta" kläder i butiken och dom är identiska i både detaljer som kvalitet.

En sak som är lite dåligt är att det tar lång tid att få hem kläderna.
Det har tagit mellan 25-35 dagar varje gång.
Paketet verkar vara från Kina då de sitter klistermärken av nått slag med "kinesiska" tecken.

Jag rekommenderar dom starkt!
2012-11-21, 23:30
Medlem
rollingdudes avatar
Det känns inte som en bra idé att beställa från en sida som inte har någon kontaktinformation (förutom email då) eller någon som talar om deras sida på Internet förutom de själva.
Tänkte att det var för bra för att vara sant och antagligen får man inte kläderna och om man mot förmodan får det så kommer det vara något lågkvalitets plagg med ett påklistrat märke.
2012-12-10, 20:53
Medlem
CEBZs avatar
bumpillebumpbump

Någon som har erfarenheter kring sidan? Om man ska göra den "mer" trovärdig så kanske detta är nåt? http://www.fashionyouknow.com/bloggar
2013-01-05, 01:33
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Någon som beställt och är nöjd?
2013-01-06, 22:18
Medlem
När det gäller kvaliteten på kopiorna tror jag den är bra, köpte ett par Oakley glajjor där och de är identiska med mina original, och till alla er som säger att "kopior" är skit är ju helt ute och cyklar!

Ja om eran farmor knopplar dit ett Låis Vittån märke på en Ikea kasse så får du ju vad du får, men när jag är i Thailand så har jag en lokalbo som jag brukar följa med och handla, och då är det ju hemma hos någon thailändsk eller burmes(?) och det är billigare än i marknadsstånden och där är det original, säkert stulet eller "nightmade" som de säger. Men har en klocka som jag har haft nästan varje dag i 2 år och som jag duschar och allt med och fungerar helt perfekt, samma med massa jeans och tröjor. Så bara för att det är billigt betyder det inte att skit men troligen inte införskaffat lagligt, men det är ju en annan sak
2013-01-09, 02:46
Medlem
Kaktttuss avatar
Fake fake fake.

Frågan är om grejerna kommer fram. Någon med erfarenhet?
Gjorde en beställning på över 6000:- kr i mitten av Nov som ännu inte kommit fram.
De svarade vänligt på mail i början men inte svarat på de 5 sista kring förfrågan om uteblivenhet av varor de senaste 14 dagarna.
Finns ett ordernummer de an spåra försändelsen med till skillnad från mig.
Mellan 4-max 10 dagars leveranstid lät ju bra.
Mailkommunikation dygnet runt
Samt telefontider 3 tim om vardagarna då det inte finns mer än mailadress att nå dem på.

Någon som beställt utan att varorna kommit fram överhuvudtaget?

Tala om att gräva sin egen grav affärsmässigt. Kalla Fakta nästa.
2013-01-09, 08:54
Medlem
Hejsan!

Jag gjorde en beställning på en D&G kostym, en Lacost tröja och ett set med slips plus machetteknappar i början av december.
Fick en verifiering på min beställning sen hände inget efter det förrän jag gick in och läste mailet närmare där det stod att deras betalningssystem för kort inte fungerade än utan att man skulle betala in pengarna på ett bankkonto.
I detta läget blev jag ytterst tveksam om jag skulle överföra 2100 kr som allt kostade men bestämde mig för att göra ett försök.
Efter överförongen som jag gjorde 21/12 - 12 fick jag en bekräftelse att betalningen var gjord.
4:e januari fick jag ett mail att sakerna var skickade och igår kom ett paket med allt jag hade beställt.

Jag får nog säga att jag är nöjd. Kostymen sitter väldigt bra och ser bra ut också. Det ända jag kan anmärka på är att jag fick klippa hängande trådar lite här och var på både kavajen och byxorna.
Byxorna är inte upsydda utan där är bara korsstygn längst ner så man får sy upp till sin längd själv. Plus för mig som är lite längre än medel!
Kan också tycka att min lacoste tröja kanske inte är så snyggt sydd som jag hade hoppats.
Finns det önskemål så kan jag lägga upp bilder på grejerna.
2013-01-11, 13:57
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fred_vasteras
Hejsan!

Jag gjorde en beställning på en D&G kostym, en Lacost tröja och ett set med slips plus machetteknappar i början av december.
Fick en verifiering på min beställning sen hände inget efter det förrän jag gick in och läste mailet närmare där det stod att deras betalningssystem för kort inte fungerade än utan att man skulle betala in pengarna på ett bankkonto.
I detta läget blev jag ytterst tveksam om jag skulle överföra 2100 kr som allt kostade men bestämde mig för att göra ett försök.
Efter överförongen som jag gjorde 21/12 - 12 fick jag en bekräftelse att betalningen var gjord.
4:e januari fick jag ett mail att sakerna var skickade och igår kom ett paket med allt jag hade beställt.

Jag får nog säga att jag är nöjd. Kostymen sitter väldigt bra och ser bra ut också. Det ända jag kan anmärka på är att jag fick klippa hängande trådar lite här och var på både kavajen och byxorna.
Byxorna är inte upsydda utan där är bara korsstygn längst ner så man får sy upp till sin längd själv. Plus för mig som är lite längre än medel!
Kan också tycka att min lacoste tröja kanske inte är så snyggt sydd som jag hade hoppats.
Finns det önskemål så kan jag lägga upp bilder på grejerna.

Gärna, det hade varit intressant!
2013-03-12, 14:33
Medlem
Brilles avatar
Har övervägt väldigt länge att beställa något efter att ha läst otaliga trådar på olika forum och hört mig för lite om detta företag på nätet. Och jag vet att detta är piratkopior
Dock bestämde jag mig igår för att prova för en mindre skit summa (som inte gör mig så mycket ekonomiskt om detta skulle va svindel) att beställa 2 st piké tröjor.
Detta hade jag ABSOLUT INTE gjort om jag inte läst på ordentligt innan, då man måste för över pengar till ett bankkonto då de fortfarande inte går att betala med kort över internet.

Dock tänkte jag använda denna tråd för uppföljning om hur lång tid denna beställning tar, om den kommer fram överhuvudtaget, kvalité på kläderna osv.

Måndag 11 Mars gjordes beställningen. Jag fick då ett bekräftelse mail på min beställning samt info om hur betalning skulle ske.

Tisdag 12 Mars: Har inte fått en bekräftelse på att min order är betalad ännu, och jag vet inte om man kommer att få en sådan heller, man jag hoppas det och har mailat kundtjänst om det men ännu inte fått något svar ca 4 timmar senare.
2013-03-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
Har övervägt väldigt länge att beställa något efter att ha läst otaliga trådar på olika forum och hört mig för lite om detta företag på nätet. Och jag vet att detta är piratkopior
Dock bestämde jag mig igår för att prova för en mindre skit summa (som inte gör mig så mycket ekonomiskt om detta skulle va svindel) att beställa 2 st piké tröjor.
Detta hade jag ABSOLUT INTE gjort om jag inte läst på ordentligt innan, då man måste för över pengar till ett bankkonto då de fortfarande inte går att betala med kort över internet.

Dock tänkte jag använda denna tråd för uppföljning om hur lång tid denna beställning tar, om den kommer fram överhuvudtaget, kvalité på kläderna osv.

Måndag 11 Mars gjordes beställningen. Jag fick då ett bekräftelse mail på min beställning samt info om hur betalning skulle ske.

Tisdag 12 Mars: Har inte fått en bekräftelse på att min order är betalad ännu, och jag vet inte om man kommer att få en sådan heller, man jag hoppas det och har mailat kundtjänst om det men ännu inte fått något svar ca 4 timmar senare.

Allt du vill veta står i tråden. Leveranstiden verkar vara si och så och kvalitén verkar vara varierande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in