Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-02, 22:58
Medlem
lainen1321s avatar
Har kommit ut en ny sida med namnet fashionyouknow Hemsida: www.fashionyouknow.com.
Någon som vet någonting om denna onlineshop?.

Hemsidan har fullt med märken till sjukt billiga priser. Självklart är inte kläderna originala som jag förstår med tanke på deras priser som är lägre än 90% av det riktiga priset.

Men så mycket som jag vet är det väl olagligt att sälja falska kläder ?. Hur kan då hemsidan fortfarande vara uppe?
Får man ens hem sin beställning om det nu är så att de har möjlighet att sälja sina falska kläder?.

Vill gärna ha svar från någon som har beställt från deras hemsida.

Svara även vad ni tror om sidan!
Senast redigerad av lainen1321 2011-10-02 kl. 23:04.
2011-10-02, 23:15
Medlem
j1nxs avatar
Den såg inte så skitig ut måste jag säga, men som du säger fejk kläder är det ju allt. Har en beställt där ifrån så har inga erfarenheter tyvärr
2011-10-08, 22:40
Medlem
VARNING UTFÄRDAS! Hög sannorlikhet att Fashion You Know är en bluffsida som scammar för kreditkort!

Priserna är bara för bra. Köp inte från dem!

1) Finns inget registrerat företag enligt Ratsit som heter "Fashion You Know" eller "Fashionyouknow".

2) De har inget telefonnummer som man kan nå dem på. Bara email.

3) Deras retur av produkter sker med flertalet olika speditörer istället för en specifik. Brukligt är att man samarbetar med en, tex. Schenker. Du beställer till ett ombud, hämtar där, om ej nöjd lämnar tillbaks där och ombudet sköter allt med speditören.

4) Som vanligt med bluffsidor som skickar saker tar de ut, förutom det väldigt låga priset, shipping and handeling. I det här fallet, 75kr frakt + 150kr emballage.

Stor försiktighet utfärdas!
2011-10-08, 22:54
Medlem
Stinker scam så det står härliga till.
2011-10-09, 11:21
Medlem
Hej ! Jag googlade fashionyouknow o hitta denna tråd. Jag har faktiskt handlat från dom för ca en månadsedan, hittade dom på blocket.se, 3 st Ralph Lauren Piké tröjor, fick dom levererade till dörren av posten, o jag tycker kvalitén är bra i förhållande till det jag betallade (900 kr ink frakt som jag betalade via paypal) en tröja va lite för liten men den fick lillebrosan, Nu funderar jag på att köpa en Canada Goose dunjacka, såg den på deras facebook sida (1799 kr + frakt) det är lite mer pengar så jag tvekar något. om någon vet hur kvalitén på deras Jackor Är snälla svara ?
2011-10-09, 12:00
Medlem
funerals avatar
Snubben bakom sidan bor säkerligen i kina och skickar sina grejjer därifrån. Trots att priserna är billiga så tjänar han minst 4 gånger pengarna per såld vara. Och det är självklart inte äkta varor
2011-10-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredjan69
Hej ! Jag googlade fashionyouknow o hitta denna tråd. Jag har faktiskt handlat från dom för ca en månadsedan, hittade dom på blocket.se, 3 st Ralph Lauren Piké tröjor, fick dom levererade till dörren av posten, o jag tycker kvalitén är bra i förhållande till det jag betallade (900 kr ink frakt som jag betalade via paypal) en tröja va lite för liten men den fick lillebrosan, Nu funderar jag på att köpa en Canada Goose dunjacka, såg den på deras facebook sida (1799 kr + frakt) det är lite mer pengar så jag tvekar något. om någon vet hur kvalitén på deras Jackor Är snälla svara ?

Jag kan inte direkt säga något om kvalitén på jackan men vad jag har hört märker man direkt om någon har en fake Canada Goose så jag skulle nog inte köpa det om jag var du. Känns dumt att kasta bort 1800kr på något som är fake.
2011-10-12, 11:18
Medlem
Jag kan inte direkt hålla med om att de scammar kreditkort, för när jag handlade av de betalade jag till ett bankkonto och behövde aldrig uppge ett kortnummer.
Jag var osäker om jag skulle bli lurad, men jag fick de varor jag beställt och jag blev nöjd, jag kommer garanterat att beställa fler gånger.

Ni ska inte va oroliga tror jag, hade det varit en bluffsida så hade ju inte jag fått mina saker...
2011-10-13, 13:17
Medlem
NeWaks avatar
Fredjan69 & Baby1234.
Bara jag som tycker att det luktar extremt mycket troll kring dessa två användare?
2011-10-13, 21:25
Medlem
Ej trovärdiga svar när någon nyreg kommer in och promotar sin sida, ser ut som de snott produktbilder rakt av från ioffers.
2011-10-13, 21:39
Medlem
Det går ju inte att zooma bilderna på hemsidan. Med 99% sannolikhet är det billiga piratkopior från nåt medelhavsland alternativt Thailand. Usel kvalité som sitter dåligt på kroppen. Skräp!
2011-10-14, 17:22
Medlem
lainen1321s avatar
Frågan är då hur i helveteee sidan fortfarande kan vara uppe det måste ju finnas någon som anmält sidan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in