2014-10-27, 00:08
Medlem
lehirals avatar
Jag har doserat enligt följande, jag väger 80kg och käkar inget annat som kan påverka, har även preloadat med 5-htp och l-tyrosine men avslutat 2dagar före.

140mg, 170mg och 210mg
Detta är med ren MDMA, köpt från pålitliga säljare med bra recensioner på MDMAt, jag väger ca 80kg.
Jag har aldrig varit särskilt glad, jag har mest fått käkspänningar och en lätt eufori. (med betoning på lätt) så jag har självklart varit besviken varje gång.
Hur bör jag dosera nästa gång? Vill ju inte komma upp i för höga doser, tänkte beställa en påse på 280mg, men om jag tar hela känns det som att det kan bli för mycket? Det är ändå 3.5*kroppsvikten, långt över rekommenderad dos. Vill inte riskera att få i mig för mycket, men vill ju inte gärna bli besviken igen..
Senast redigerad av lehiral 2014-10-27 kl. 00:17.
Citera
2014-10-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Jag har doserat enligt följande, jag väger 80kg och käkar inget annat som kan påverka, har även preloadat med 5-htp och l-tyrosine men avslutat 2dagar före.

140mg, 170mg och 210mg
Detta är med ren MDMA, köpt från pålitliga säljare med bra recensioner på MDMAt, jag väger ca 80kg.
Jag har aldrig varit särskilt glad, jag har mest fått käkspänningar och en lätt eufori. (med betoning på lätt) så jag har självklart varit besviken varje gång.
Hur bör jag dosera nästa gång? Vill ju inte komma upp i för höga doser, tänkte beställa en påse på 280mg, men om jag tar hela känns det som att det kan bli för mycket? Det är ändå 3.5*kroppsvikten, långt över rekommenderad dos. Vill inte riskera att få i mig för mycket, men vill ju inte gärna bli besviken igen..

Du bör nog dosera 0 mg. Om du inte har varit imponerad av det du har känt hittills, vill säga. Du har nog oturen, eller turen, att vara som jag. Mdma funkar inte på dig helt enkelt. Jag har heller aldrig varit impad av md, blir bara slirig och flummig. Känner mig typ febrig, seg och trött. Det är för banalt rus tycker jag, vill jag ha eufori så är hallucinogener bättre.

Däremot mdma i kombination med svamp eller lsd, då händer det grejer. Jag tar nästan bara mdma i kombination med en hallucinogen nuförtiden. Endast mdma tråkar ut mig, och tur är väl det eftersom det är en av de mest slitsamma drogerna. Inte skadlig, men tömmer depåerna snabbt och det tar lång tid att återhämta sig om man tar för mycket.

Om du inte har känt mdma-euforin på de doserna du har tagit hittills, så är det inte särskilt troligt att det hjälper med ännu större dos.

Sist jag tog md så tog jag 80mg och fick ett mer njutbart rus än när jag tog 160mg. Men det var ändå ett halvtrist rus. Prova en mindre dos, ibland stämmer det att less is more.
Citera
2014-10-27, 22:44
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du bör nog dosera 0 mg. Om du inte har varit imponerad av det du har känt hittills, vill säga. Du har nog oturen, eller turen, att vara som jag. Mdma funkar inte på dig helt enkelt. Jag har heller aldrig varit impad av md, blir bara slirig och flummig. Känner mig typ febrig, seg och trött. Det är för banalt rus tycker jag, vill jag ha eufori så är hallucinogener bättre.

Däremot mdma i kombination med svamp eller lsd, då händer det grejer. Jag tar nästan bara mdma i kombination med en hallucinogen nuförtiden. Endast mdma tråkar ut mig, och tur är väl det eftersom det är en av de mest slitsamma drogerna. Inte skadlig, men tömmer depåerna snabbt och det tar lång tid att återhämta sig om man tar för mycket.

Om du inte har känt mdma-euforin på de doserna du har tagit hittills, så är det inte särskilt troligt att det hjälper med ännu större dos.

Sist jag tog md så tog jag 80mg och fick ett mer njutbart rus än när jag tog 160mg. Men det var ändå ett halvtrist rus. Prova en mindre dos, ibland stämmer det att less is more.
Tack för dina synpunkter, ska testa ta 250mg en gång nu, en sista chans får jag väl ge det.
Citera
2014-10-29, 15:56
Medlem
Amnias avatar
Halloj!

Om jag tar tramadol i dag, kan det påverka mitt mdma-rus om 3 dagar negativt på något sätt?

Tramadol påverkar väl inte samma receptorer som mdma?

sidenote: tar inte tramadol regelbundet, bara vid behov. tänkte ta det p.g.a. smärta i dag.
Citera
2014-10-29, 19:56
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Halloj!

Om jag tar tramadol i dag, kan det påverka mitt mdma-rus om 3 dagar negativt på något sätt?

Tramadol påverkar väl inte samma receptorer som mdma?

sidenote: tar inte tramadol regelbundet, bara vid behov. tänkte ta det p.g.a. smärta i dag.

Tramadol har serotonerg påverkan ja. Allså "samma receptorer". Men jag tror inte det sabbar sig rus om du väntar några dagar.
Citera
2014-10-30, 08:43
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Tramadol har serotonerg påverkan ja. Allså "samma receptorer". Men jag tror inte det sabbar sig rus om du väntar några dagar.

Woops... Good to know! Dags att läsa på mer om tramadol då
Citera
2014-10-31, 18:52
Medlem
lehirals avatar
Har oerhört stora problem med käken under mdma, nu tyckte jag inte att jag tuggade så mycket men kan likfan knappt dricka vatten dagen efter.
Har tagit magnesium i ett par dagar, 1-3 tabletter om dagen av http://www.apoteksgruppen.se/sortiment/vitaminer_och_mineraler/magnesium_active/ (375mg)

Hur mycket bättre tas flytande magnesium upp? Något jag bör investera i? För detta är fan nästintill outhärdligt.
Citera
2014-10-31, 22:20
Medlem
Citat:
Har oerhört stora problem med käken under mdma, nu tyckte jag inte att jag tuggade så mycket men kan likfan knappt dricka vatten dagen efter.
Har tagit magnesium i ett par dagar, 1-3 tabletter om dagen av http://www.apoteksgruppen.se/sortiment/vitaminer_och_mineraler/magnesium_active/ (375mg)

Hur mycket bättre tas flytande magnesium upp? Något jag bör investera i? För detta är fan nästintill outhärdligt.

Det ska funka med kapslar, men köp inte apotekets. De brukar alltid vara svaga och det gick ju inte se i din länk hur mycket de innehöll och vilken typ av magnesium.
Magnesiumcitrat använder jag, 800mg per kapsel. Då behöver man max 2.

Och det är inte så mycket mening med att preloada, det räcker med att slänga i sig några timmar innan. Jag har inte haft käkspänningar på flera år bör tilläggas. Får inte ens tendens till att bita ihop. Magnesium i rätt dos är mirakelkur.
Citera
2014-10-31, 23:29
Medlem
Köp ett jävla EZ-test och saken är biff... finns inte så mycket att diskutera om MD... Frågar kan ställas till mig personligen istället för att ha den här jävla FAQ'en... hmm
Citera
2014-11-01, 01:34
Medlem
Citat:
Flytande fungerar bra, men det är jävligt dyrt. Köp piller från nätet istället.

Här har du en bra sort:

http://www.vitaminvaruhuset.se/holistic-magnesium-120-mg-100-kapslar

En till:

http://www.mabrapostorder.se/se/super-magnesium-375-mg-100-tab-great-earth.php?ref_lp=prisjakt&ref=prisjakt
Senast redigerad av Endofin 2014-11-01 kl. 01:36.
Citera
2014-11-01, 02:27
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Flytande fungerar bra, men det är jävligt dyrt. Köp piller från nätet istället.

Här har du en bra sort:

http://www.vitaminvaruhuset.se/holistic-magnesium-120-mg-100-kapslar

En till:

http://www.mabrapostorder.se/se/super-magnesium-375-mg-100-tab-great-earth.php?ref_lp=prisjakt&ref=prisjakt

http://www.vitapost.se/sv/artiklar/salus-flytande-magnesium-250-ml.html

inte så dyrt?
Problemet är ju att jag har tagit magnesiumtabletter i ett par dagar, men jag tugger ändå sönder käken, det kan väl knappast räcka att byta märke?
Citera
2014-11-01, 11:36
Medlem
Citat:
http://www.vitapost.se/sv/artiklar/salus-flytande-magnesium-250-ml.html

inte så dyrt?
Problemet är ju att jag har tagit magnesiumtabletter i ett par dagar, men jag tugger ändå sönder käken, det kan väl knappast räcka att byta märke?
Den tar slut väldigt snabbt och den blir snabbt gammal.

Det kan räcka med att byta märke och öka dosen. Du ska ta en stor dos magnesium, då kommer det att hjälpa bra.

Tabletterna som jag länkade till har hög biotillgänglighet. Jag antar att du har ett sämre märke. Du kan läsa på burken så står det vad det är i dina tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in