Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-07, 22:17
Medlem
dunderdasens avatar
Ska på Summerburst nästa helg. Hur är det att ta MDMA dagen efter man tagit 2c-b?
Citera
2013-06-12, 22:17
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Ska på Summerburst nästa helg. Hur är det att ta MDMA dagen efter man tagit 2c-b?
Bump!
Citera
2013-06-12, 23:36
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Bump!
Ska väl inte vara några problem, eftersom 2-cb är hallucinogent och MDMA påverkar serotoninet.

Rätta mig om det är fel.
Citera
2013-06-13, 00:35
Medlem
Q-dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ska väl inte vara några problem, eftersom 2-cb är hallucinogent och MDMA påverkar serotoninet.

Rätta mig om det är fel.

Rättar dig lite. 2-CB påverkar en del serotonin receptorer men inte så mycket.
Klart du kan ta MDMA dagen efter men kan i värsta fall dra ner på ruset/behövas större dos för önskad effekt, men dock skadligt att använda sig utav serotonerga droger i flera dar men om man kör sällan så ska de inte var några problem. Vet att många gillar kombon på 2-CB + MDMA på rave på andra sidan atlanten.

Jag säger kör på
Citera
2013-06-13, 21:04
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Rätta mig om det är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-dancer
Rättar dig lite. 2-CB påverkar en del serotonin receptorer men inte så mycket.
Klart du kan ta MDMA dagen efter men kan i värsta fall dra ner på ruset/behövas större dos för önskad effekt, men dock skadligt att använda sig utav serotonerga droger i flera dar men om man kör sällan så ska de inte var några problem. Vet att många gillar kombon på 2-CB + MDMA på rave på andra sidan atlanten.

Jag säger kör på
Tack så mycket, nej det är verkligen inte ofta, kanske 2 ggr om året så jag kör på det!
Citera
2013-06-13, 21:36
Medlem
Är LSD serotonin på samma sätt om MDMA? Om jag tar LSD denna helgen, skulle det få effekten av MDMA att minska nästa helg? påverkar det samma delar av hjärnan?

Sugen på å trippa i skogen imon så maxa sönder Defqon nästa helg,
Citera
2013-06-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Är LSD serotonin på samma sätt om MDMA? Om jag tar LSD denna helgen, skulle det få effekten av MDMA att minska nästa helg? påverkar det samma delar av hjärnan?

Sugen på å trippa i skogen imon så maxa sönder Defqon nästa helg,
Det är kolugnt. MDMA frigör sjuka mängder seratonin, LSD gör det då inte.

Jag kan inte exakt uttala mig om vad LSD gör, kollade runt lite snabbt, ctrl + f seratonin och hittade inget. Men som sagt, det är kolugnt, så mycket kan jag lova dig
Citera
2013-06-14, 14:27
Medlem
Hej! prövade att ta E för första gången ca 3 veckor sen. Kan dock inte bli av med suget att göra det igen för att det var så härligt, är dock orolig att jag ska bli beroende om jag prövar igen, någon som har tips på att få bort suget?
Citera
2013-06-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmomie
Hej! prövade att ta E för första gången ca 3 veckor sen. Kan dock inte bli av med suget att göra det igen för att det var så härligt, är dock orolig att jag ska bli beroende om jag prövar igen, någon som har tips på att få bort suget?

Trevligt att du tyckte om det, det brukar väl dom flesta göra när det gäller Ecstasy(MDMA).
Du kan inte bli fysiskt beroende utav det, dvs att kroppen kan aldrig bli så fäst vid det att den inte klarar sig utan. Däremot så kan du bli psykiskt beroende, och där träder din psykiska styrka in i bilden.
Suget finns nog alltid hos alla som har provat en gång, det gäller bara att lära sig leva med det och ha självdisciplin.
Citera
2013-06-16, 20:00
Medlem
IronRandys avatar
Jag och grabbarna ska ut och resa i sommar, och det är framförallt de första dagarna vi har ett relativt fullspäckat schema:

Måndag - klubb
Tisdag - klubb
Onsdag - vila
Torsdag - klubb

Vi har dessutom tillgång till bra MDMA under vår resa.

Måndagsklubben är första prioritet, då tänker vi droppa cirka 0.5 gram var. Det är redan bestämt.
Torsdagsklubben är andra prioritet och det vi är osäkra på.

Min fråga är hur stor risken för bestående hjärnskador är om vi även droppar på torsdagen?
Finns risken dessutom att effekten försämras pga så få dagars vila, trots att det är samma MDMA?
Vi tänker förövrigt bara dricka alkohol på tisdagen.

Ingen av oss har tagit mdma sedan januari detta år, och vi planerar heller inte att ta på minst 4 månader igen.

Vad tror ni?
Citera
2013-06-16, 21:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Jag och grabbarna ska ut och resa i sommar, och det är framförallt de första dagarna vi har ett relativt fullspäckat schema:

Måndag - klubb
Tisdag - klubb
Onsdag - vila
Torsdag - klubb

Vi har dessutom tillgång till bra MDMA under vår resa.

Måndagsklubben är första prioritet, då tänker vi droppa cirka 0.5 gram var. Det är redan bestämt.
Torsdagsklubben är andra prioritet och det vi är osäkra på.

Min fråga är hur stor risken för bestående hjärnskador är om vi även droppar på torsdagen?
Finns risken dessutom att effekten försämras pga så få dagars vila, trots att det är samma MDMA?
Vi tänker förövrigt bara dricka alkohol på tisdagen.

Ingen av oss har tagit mdma sedan januari detta år, och vi planerar heller inte att ta på minst 4 månader igen.

Vad tror ni?
Att ta MDMA vid två tillfällen med bara ett par dagars mellanrum lär förmodligen inte ge er allvarliga kroniska skador, men jag skulle ändå råda er att låta bli. Kan ni inte köra några andra substanser någon av dagarna istället?

Att kasta i sig ett halvt gram MDMA på en kväll är för övrigt väldigt onödigt - håll er till två milligram per kilogram kroppsvikt på sin höjd så ska ni se att ni får en toppenkväll ändå.
Citera
2013-06-16, 21:34
Medlem
Antar att du inte menade det, men droppa inte 0.5g på en och samma gång, 200mg räcker för att göra dig mer än nog maxad, å sen fyll på mer senare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in