Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
*Har hört att man kan käka kalcium för att motverka käk spänningar stämmer detta?
*Och rekommenderas det att kicka till ruset har gjort det men tror det dämpade och om man ska kicka hur mycket/ofta?
*Sista frågan ifall man tar 2 istället för en blir det "bara" mer intensivt eller håller det längre också?
1) du tänker på magnesium. jag har hört lite blandade åsikter, men personligen tycker jag att det fungerar mycket bra mot käkspänningar. finns att köpa i valfri hälsokostbutik.
2) om du med "kicka till ruset" menar att röka en holk under aktens gång så säger jag varken bu eller bä. dom gånger jag har gjort det har jag inte märkt någon som helst skillnad på ruset (trots överdrivna mängder cannabis och ett överdrivet antal spliffar), så i det avseendet är det rätt meningslöst. men den invigde vet hur jävla nice det är att röka i största allmänhet när man rullar. dessutom gillar jag den sociala aspekten av att dela en gås med några vänner på en fest eller liknande, men det beror ju såklart på sammanhanget. att röka en spliff när du väl har landat kan jag dock varmt rekommendera, men förbered dig på att bli rätt jävla gitty.
3) det blir intensivare, men varar inte längre. om du vill att det varar längre får du fylla på vid senare tillfälle men det är en mörk väg att vandra längst; det är lätt att bli girig och tappa omdömet när ruset börjar dala. jag skulle vilja avråda dig från att fylla på mer än en gång. du ger intrycket av att vara rätt färsk, no offense, och i så fall skulle jag nöja mig med att ta en tablett och sedan ta en halva till efter ~2 timmar, när du peakar från den första tabletten.