Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-05, 13:55
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ploppcapa
Hur vanligt är det att man spyr under uppgången av mdma kristaller?
Hände mig i helgen efter en bomb på 150 mg men det blev en snabb och smärtfri puke som enbart bestod av vätska. Kunde det vara så för att jag inte hade ätit något på 6 timmar?

Tror inte det är ovanligt alls. Känner mig nära på att göra det typ varje gång iaf, speciellt på liknande produkter.
Citera
2012-09-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ploppcapa
Hur vanligt är det att man spyr under uppgången av mdma kristaller?
Hände mig i helgen efter en bomb på 150 mg men det blev en snabb och smärtfri puke som enbart bestod av vätska. Kunde det vara så för att jag inte hade ätit något på 6 timmar?

Vädligt vanligt att man spyr när det slår på hårt. Kan hända även den "bästa"

Blir dock ovanligare och ovanligare desto fler gånger du har tagit.
Citera
2012-09-05, 17:03
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Stacy
Istället för att starta en ny tråd, skriver jag här.

Fenomenet med att folk får mindre och mindre effekt varje gång man tar MDMA, vad kan det bero på?
Har själv trippat ~5ggr och märker redan av just det. Högre doser, men mindre rus.

Det enda jag kan efterlikna det, är mitt cannabisbruk. Till en början trippade man sönder, nu kan jag röka hur mycket som helst och ändå vara relativt "nykter".

En psykisk resistans som vi kan utveckla mot precis vad som helst, eller?
Beror nog oftast på att man tar för ofta. Jag tar MD kanske 5-6 gånger på ett år och får i princip samma effekt varje gång, kan diffa lite beroende på att mar tar mer/mindre. När jag fått dåligt rus har det snudd på alltid berott på att jag käkat det för tätt inpå.
Citera
2012-09-05, 18:09
Medlem
ploppcapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Tror inte det är ovanligt alls. Känner mig nära på att göra det typ varje gång iaf, speciellt på liknande produkter.

Citat:
Ursprungligen postat av FightForGlory

Tack för era svar!
Misstänkte väl att det var så, då det slog till rätt fort och väldigt intensivt. Redan efter en halv timme
Citera
2012-09-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Beror nog oftast på att man tar för ofta. Jag tar MD kanske 5-6 gånger på ett år och får i princip samma effekt varje gång, kan diffa lite beroende på att mar tar mer/mindre. När jag fått dåligt rus har det snudd på alltid berott på att jag käkat det för tätt inpå.
Ahh ok. Fast det är ett känt fenomen. Står bl.a. om det på erowid, vissa kan ta 50ggr och får samma effekt varje gång, medan vissa får ( i princip) utebliven effekt efter endast några ggr.

Men det du säger om hur ofta man tar, givetvis påverkar det ju. Hoppas det är så på mig med, inte tagit på ~3månader nu!!! OCh innan det tog jag typ 5ggr på 6mån (lite mkt, jag vet, men detta var mina första 5 och.. ja det blev som det blev! Man lär sig av sina misstag )
Citera
2012-09-07, 01:51
Medlem
Uppigens avatar
Har en liten fråga till dom som vet; Planerar att inta E på en konsert som jag ska gå på, det är dock så att konserten är i en teater och det finns bara sittplatser. Tror också att det inte är tillåtet att ta med något ät eller drickbart,alltså ingen flaska vatten. Är det för osäkert att inta E då eller har ni några tips på vad jag ska göra?
Citera
2012-09-07, 10:21
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppigen
Har en liten fråga till dom som vet; Planerar att inta E på en konsert som jag ska gå på, det är dock så att konserten är i en teater och det finns bara sittplatser. Tror också att det inte är tillåtet att ta med något ät eller drickbart,alltså ingen flaska vatten. Är det för osäkert att inta E då eller har ni några tips på vad jag ska göra?
Jag kan tänka mig många tillfällen då jag hellre hade tagit E än när jag är tvungen att sitta still i en stol och hålla tyst. Jag rekommenderar dig att vänta till ett bättre tillfälle.
Citera
2012-09-07, 14:38
Medlem
JanDolmes avatar
Hejsan. Tänkte ställa en liten fråga. Är så att jag har både Ladd och Mdma hemma. Men en ska Mdma imorgon. SÅ jag undrar om det är lugnt om man drar laddet ikväll och eller om det komma ta ner Mdma ruset imorgon eller är ganska skadligt. Vet att man inte ska blanda men om det hinner gå 24h hur stor är skadligheten då?
Mvh JanDolme
Citera
2012-09-11, 17:54
Medlem
durtmeisters avatar
*Har hört att man kan käka kalcium för att motverka käk spänningar stämmer detta?

*Och rekommenderas det att kicka till ruset har gjort det men tror det dämpade och om man ska kicka hur mycket/ofta?

*Sista frågan ifall man tar 2 istället för en blir det "bara" mer intensivt eller håller det längre också?
Citera
2012-09-11, 18:35
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
*Har hört att man kan käka kalcium för att motverka käk spänningar stämmer detta?

*Och rekommenderas det att kicka till ruset har gjort det men tror det dämpade och om man ska kicka hur mycket/ofta?

*Sista frågan ifall man tar 2 istället för en blir det "bara" mer intensivt eller håller det längre också?
1) du tänker på magnesium. jag har hört lite blandade åsikter, men personligen tycker jag att det fungerar mycket bra mot käkspänningar. finns att köpa i valfri hälsokostbutik.

2) om du med "kicka till ruset" menar att röka en holk under aktens gång så säger jag varken bu eller bä. dom gånger jag har gjort det har jag inte märkt någon som helst skillnad på ruset (trots överdrivna mängder cannabis och ett överdrivet antal spliffar), så i det avseendet är det rätt meningslöst. men den invigde vet hur jävla nice det är att röka i största allmänhet när man rullar. dessutom gillar jag den sociala aspekten av att dela en gås med några vänner på en fest eller liknande, men det beror ju såklart på sammanhanget. att röka en spliff när du väl har landat kan jag dock varmt rekommendera, men förbered dig på att bli rätt jävla gitty.

3) det blir intensivare, men varar inte längre. om du vill att det varar längre får du fylla på vid senare tillfälle men det är en mörk väg att vandra längst; det är lätt att bli girig och tappa omdömet när ruset börjar dala. jag skulle vilja avråda dig från att fylla på mer än en gång. du ger intrycket av att vara rätt färsk, no offense, och i så fall skulle jag nöja mig med att ta en tablett och sedan ta en halva till efter ~2 timmar, när du peakar från den första tabletten.
Citera
2012-09-11, 19:49
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightForGlory

I mitt fall då, bomba 5st 180mg under kvällen, vaknar upp magen krampar i 30 minuter, va tvungen ligga på golvet spänna min blå så hårt jag kan. Va typ Ead dagen efter också lite grann, riktigt läskigt faktiskt.

mvh
Citera
2012-09-11, 21:48
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolliverTwist
1) du tänker på magnesium. jag har hört lite blandade åsikter, men personligen tycker jag att det fungerar mycket bra mot käkspänningar. finns att köpa i valfri hälsokostbutik.

2) om du med "kicka till ruset" menar att röka en holk under aktens gång så säger jag varken bu eller bä. dom gånger jag har gjort det har jag inte märkt någon som helst skillnad på ruset (trots överdrivna mängder cannabis och ett överdrivet antal spliffar), så i det avseendet är det rätt meningslöst. men den invigde vet hur jävla nice det är att röka i största allmänhet när man rullar. dessutom gillar jag den sociala aspekten av att dela en gås med några vänner på en fest eller liknande, men det beror ju såklart på sammanhanget. att röka en spliff när du väl har landat kan jag dock varmt rekommendera, men förbered dig på att bli rätt jävla gitty.

3) det blir intensivare, men varar inte längre. om du vill att det varar längre får du fylla på vid senare tillfälle men det är en mörk väg att vandra längst; det är lätt att bli girig och tappa omdömet när ruset börjar dala. jag skulle vilja avråda dig från att fylla på mer än en gång. du ger intrycket av att vara rätt färsk, no offense, och i så fall skulle jag nöja mig med att ta en tablett och sedan ta en halva till efter ~2 timmar, när du peakar från den första tabletten.
Färsk är jag men testade denna batch förut och då tog det typ en timme innan det kom igång och höll 1-1.5h hade inte ätit tätt inpå och kickade rätt mycket innan och under ruset och tänkte bara nu att det gick att "lösa" den korta tiden på nått sätt men antar att det helt enkelt var dålig skit jag hade.
Har f.ö testat bra jävla skit en gång innan och de va som hulken/bruce banner i jämnförelse med senaste.
Tack för svaren förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in