2011-10-03, 13:30
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillirns
Använder denna tråd för att ställa 2 frågor angående arbete på äldreboende.

1. Vad krävs det för typ av utbildning för att kunna få arbete på ett äldreboende?
2. Om man är straffad sedan tidigare, är alla broar brända då eller?
1. Nej, du behöver inte ens kunna svenska för att få jobb på ett äldreboende. Är du undersköterska lär det bli väldigt lätt att få jobb på ett äldreboende.
2. Det kan vara svårt, i och med att du jobbar med gamla människor. Beror dock kanske på vilken typ av brott du har begått.
Citera
2011-10-03, 17:27
Medlem
CaskRatlinss avatar
Stockholm säger du... Nåt inom telemarketing kanske? Är du duktig kan du få in en del cash på provisionen och det finns faktist en telefonjobb som är helt ok periodvis med relativt schysst lön, bra arbetskamrater etc.
Citera
2011-10-03, 17:32
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Stockholm säger du... Nåt inom telemarketing kanske? Är du duktig kan du få in en del cash på provisionen och det finns faktist en telefonjobb som är helt ok periodvis med relativt schysst lön, bra arbetskamrater etc.
Du kan ju för faen inte ge ett sådant tips, det jobbet är ju som att sälja sin själ.
Citera
2011-10-03, 17:37
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Hora ut saker över telefon är väl populärt och hyfsat enkelt jobb att fixa, sedan får du väl kanske mer självrespekt som manshora eller så men det är annan fråga.
Citera
2011-10-03, 17:42
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname
Du kan ju för faen inte ge ett sådant tips, det jobbet är ju som att sälja sin själ.

Haha jag vet men det går en kort period om motiveringen är pengar till utlandsresa med polare

Det gäller ju förstås hitta det minst ovettiga företaget, sälja bredband etc är ju i regel "vettigare" än typ kalsonger å rakblad iaf hehe
Citera
2011-10-03, 18:09
Medlem
Teknisk support/kundtjänst utomlands är relativt enkelt att få. Bör dock tilläggas att det är så av en anledning :P

http://www.toplanguagejobs.se/
Citera
2011-10-03, 18:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname
Koppartjuv, köttsmugglare, åk till Tyskland och bli prostituerad nån månad lär inbringa en fin summa, på bekostnad av lite självkänsla.
Panta burkar (timlön typ: 10kr), skjutsa hem fyllon, dvs. svarttaxi, gå till nån turkbutik/grill och fråga om du får svabba golvet varje dag för en tia, köp billigt kinaskräp på billigbutikerna, typ änglar och småsaker och sälj på tradera för upp till 10x inköpspriset.

Helt underbart inlägg!! Dagens skratt!
Citera
2011-10-03, 19:19
Medlem
Klickss avatar
Har ansökt till några telemarketing-företag, och fått en intervju imorgon.

Tips på hur man ska uppföra sig? Har nämligen varit på en liknande och fick det inte, så något fel måste jag ju ha gjort.
Citera
2011-10-03, 21:10
Medlem
Folk har säkert nämnt men ålderdomshem & donken samt telefonförsäljning brukar vara nästintill 2 säkra kort
Citera
2011-10-03, 23:32
Medlem
Lätta arbeten att få utan speciell utbildning är hos bemanningsföretag.
Där kan du få jobba med lite allt möjligt som jag gjorde själv efter studenten. te.x. Sopgubbe, snöröjning, Logistik av olika slag, bärhjälp (för bryggfirmor och flyttfirmor), jobba på byggen och göra diverse saker, (har fått te.x. rivit isolering/väggar och lagt tak), receptionist med mera.

Säljare är förövrigt "lätt" att få utan utbildning för de flesta arbetsgivare ger dig en grundutbildning vid anställning om du är något social och kan "hantera" människor.

Telefonförsäljare är ett annat tips, fast det kan du skita i, vi hatar dem alla.
Citera
2011-10-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jp89
Folk har säkert nämnt men ålderdomshem & donken samt telefonförsäljning brukar vara nästintill 2 säkra kort

Vilka 2 av dina 3 alternativ anser du vara "nästintill säkra kort"?
Citera
2011-10-04, 02:17
Medlem
hicetnuncs avatar
Jag är precis som du, nyss utflugen. Gick runt med mitt i och för sig välfyllda CV med allt från en karriär inom telemarketing till barnpassning och läxhjälp samt ett fläckfritt avgångsbetyg till alla affärer i hela Stockholm i helgen och lyckades skrapa ihop några intervjuer som jag ska gå på nu i veckan. Mindre klädaffärer och kaféer är de som har hört av sig. Om du fick bra betyg i högstadiet kan du ta jobb som läxhjälp på eftermiddagarna. Jag får 130kr/h på mitt jobb som läxhjälpare, dock brukar man inte jobba mer än 2-3 h i sträck med det.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in