2011-10-03, 04:17
Medlem
Klickss avatar
Har sökt ett jobb där jag säljer telefoni till företag, dagtid. Inbillar mig att det inte är lika jävligt som att ringa och störa svenssons ang. tidningar/lakan/strumpor?
Citera
2011-10-03, 05:52
Medlem
Telefonförsäljare är så jävla äckliga. Glider runt som ena jävla pantskallar och tror att dom är affärsmän.

Spyr på skiten.
Citera
2011-10-03, 05:52
Medlem
Lillirnss avatar
Använder denna tråd för att ställa 2 frågor angående arbete på äldreboende.

1. Vad krävs det för typ av utbildning för att kunna få arbete på ett äldreboende?
2. Om man är straffad sedan tidigare, är alla broar brända då eller?
Citera
2011-10-03, 06:03
Medlem
Tidningsbud, dock är det ett riktigt skitjobb men det är väl det du söker och lätt att få är det också.
Kolla med Svenskdirektriklam + ring din lokaltidning och fråga vem som delar ut den.
Citera
2011-10-03, 07:22
Medlem
r0starNs avatar
Vi har det svårt vi, jag har truckkort A1-A4, B1-B3 och C-körkort och inte fan finns det några jobb. Lite OT kanske men jajajaja det är morgon
Citera
2011-10-03, 07:28
Medlem
Mctwisters avatar
Jag jobbar som vikarie. Det är lätt att få och du behöver inga tidigare erfarenheter, finns massor med vikariepooler att söka till i Sthlmområdet.
Citera
2011-10-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Säljare.
klockrent, det är det jobbet som är lättast att få.

Däremot absolut inte det lättaste jobbet att genomföra, spec för en 18 åring, krävs mycket skills.
Jävligt depressivt jobb också
Citera
2011-10-03, 09:18
Bannlyst
Såvida du inte börjar sälja barn i Amsterdam, så kommer du aldrig komma upp i 50-60K genom att arbeta som säljare. Lageryrken brukar ge hyfsat med pengar - börja där. En del lager bjuder även på truckkörkortet så det är en riktig WIN/WIN-situation för dig där.
Citat:
Ursprungligen postat av Lillirns
Använder denna tråd för att ställa 2 frågor angående arbete på äldreboende.

1. Vad krävs det för typ av utbildning för att kunna få arbete på ett äldreboende?
2. Om man är straffad sedan tidigare, är alla broar brända då eller?
Man behöver inte ha någon utbildning, men det underlättar ifall du har en undersköterskeutbildning. Men har du tur så går arbetsgivaren mest på kemi och intuition. Jag vet inte riktigt om de kollar upp ens straffregister, men jag skulle tänka mig att de gör det. Sen kanske de går lite på omständigheterna kring brottet du begått - men jag skulle nog säga att den chansen är väldigt liten. Bäst är att inte ha något i straffregistret öht.
Citera
2011-10-03, 10:06
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Fråga runt på städfirmor med mera. Gå runt till olika pizzerior och hör om de behöver hjälp eller om de behöver en städare precis förre stängning med mera. Bara 1 timma per dag för en hundring kan genera dig 3000 kronor om du nu ändå absolut inte gör något annat. Prata med dina föräldrar om de kanske kan smyga in dig någonstans samt så kan du alltid leta lite pant de dagar du inte jobbar.

Försök inte bara få ekonomisk vinning från ett heltidsjobb, har du en deadline får du helt enkelt tänka utanför ramarna och försöka med allt !
Citera
2011-10-03, 11:35
Medlem
husseinbolts avatar
tidningsbud får all jobb som.
Citera
2011-10-03, 12:02
Medlem
olof-palmes avatar
Telefonförsäljare verkar vara ganska simpelt.. Men man får dock provisionslön som inte är någon höjdare....
Citera
2011-10-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husseinbolt
tidningsbud får all jobb som.

Nej. De söker nästan enbart folk med körkort numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in