• 6
  • 7
2011-10-04, 03:53
Medlem
Popcornfrallas avatar
Diskplock är väldigt lätt att få. Hög omsättning på folk. Fast det är väldigt tufft både psykiskt och fysiskt.
Citera
2011-10-04, 17:26
Medlem
Klickss avatar
Ansökte till lite olika säljar-företag. Har hittils varit på två intervjuer, vad jag vet blev det nej på båda. Trodde det gick bra ändå.

Kanske inte är min grej helt enkelt. Fortsätter försöka i alla fall.
Citera
2011-10-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klicks
Ansökte till lite olika säljar-företag. Har hittils varit på två intervjuer, vad jag vet blev det nej på båda. Trodde det gick bra ändå.

Kanske inte är min grej helt enkelt. Fortsätter försöka i alla fall.

Du ska tacka din lyckliga stjärna för det, säljjobb är skit oavsett vad någon säger.
Citera
2011-10-04, 21:09
Medlem
Klickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Du ska tacka din lyckliga stjärna för det, säljjobb är skit oavsett vad någon säger.

Det är bara för några månader, och jag behöver ett jobb nu.
Citera
2011-10-04, 23:20
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyWalsh
Såvida du inte börjar sälja barn i Amsterdam, så kommer du aldrig komma upp i 50-60K genom att arbeta som säljare.

En duktig säljare kan plocka hem 50k en månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Redrum420
klockrent, det är det jobbet som är lättast att få.

Däremot absolut inte det lättaste jobbet att genomföra, spec för en 18 åring, krävs mycket skills.
Jävligt depressivt jobb också

Mycket lätt jobb att få, svårt att behålla en längre tid i och med prestationskraven!

Går det bra och man har bra medarbetare så är det ett underbart jobb där man växer enormt som person!
Citera
2011-10-05, 00:00
Medlem
Klickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
En duktig säljare kan plocka hem 50k en månad.

Vad kan jag förvänta mig som inte helt handikappad nybörjare?
Citera
2011-10-05, 00:40
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicks
Vad kan jag förvänta mig som inte helt handikappad nybörjare?

Beror helt på upplägget hos företaget, jag kunde plocka ut 12k efter skatt min första månad.

Om det är per telefon så brukar det inte vara så bra provision dock, så man kanske får ut 10 första månaden, sen om man gör bra 14-16 andra och kanske upp till 18-22 3dje månaden.

Detta är med förutsättningen att provisionen inte är 30 spänn per ab dvs.

Att sälja Tele2/Telia är enkelt i och med att det finns en redan stor kundmarknad att bearbeta. Com Hem/Viasat ska inte heller vara allt för svårt.

Kända märken är ALLTID enklare, självfallet.

Annars så tror jag att ett vikariat på nått ställe är bra att köra bara någon månad!
Citera
2011-10-06, 18:51
Medlem
Klickss avatar
Har fått två erbjudanden efter ett flertal intervjuer. Det ena stället säljer teleabonnemang, och där ligger snittet på ungefär 21,000 enligt rekryteraren. På det andra stället, som verkar lite slappare, säljs smågrejer typ kalsonger, strumpor, tvål vad vet jag. Men där ligger i alla fall lönen på i snitt 24,000. Och tydligen tjänar vissa upp till 200-300kr i timmen.

Ska man välja det lite mer seriösa företaget med lite lägre lön eller tvärtom? Känns som att det andra är lite mer förlåtande, en säljare gör typ 4-5 sälj i timmen där, medan de på de andra jobbet snackar om 2-3 sälj per dag, så verkar mer svårsålt.

Kval.

EDIT: Som sagt så tjänar säljarna på strump-stället 150kr i timmen i snitt. Det var vad rekryteraren sa i alla fall. Ska man tro på vad de säger eller har de en tendens att mygla?
Senast redigerad av Klicks 2011-10-06 kl. 19:02.
Citera
2011-10-06, 19:27
Medlem
När jag skulle flytta till England efter studenten så jobbade jag lite överallt för att få råd med det. Jag jobbade bland annat som vikarie på en förskola i en liten by (de är mest efterfrågade där), serverade på begravningar, vikarierade på grundskolor (låg-högstadium) m.m. Så maila/ring runt till olika skolor/dagis osv. Att få jobb på ICA är svårt. Det tog väldigt lång tid innan jag själv fick det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in