2012-05-18, 15:52
Medlem
eternussermos avatar
Jävligt bra intervju med Annika Östberg hos Aschberg idag, rekommenderas. Inget PK-dravel utan rakt på.
Citera
2012-05-18, 17:16
Medlem
nattbushcitys avatar
I början ogillade jag Karim, men han börjar fästa sig hos mig. Han är inte riktigt klok och kommer med den ena konstiga teorin efter den andre. Först var det att muslimer samlade bajs som de klädde huset med, sen tillber muslimerna en fitta och i ett program (10/11 april någongång, ämnet var fritt) sa han att alla som uttalade sig om U-länder hade skräputbildningar och att ingen behöver utbilda sig för alla utbildningar är skit och avslutade med att citera en Pink Floyd-låt ("We don't need no education", The Wall).
Citera
2012-05-26, 21:48
Bannlyst
Jag har stört mig på den där "Fredrik"

Som i ena stunden klagar på det är för få invandrare på sedlar, för att i nästa säga det är för mycket massinvandring.

Är det "frilansaren Fredrik"? Han som anmält diverse sverigedemokrater?
Citera
2012-05-26, 21:52
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedyral
Jag har stört mig på den där "Fredrik"

Som i ena stunden klagar på det är för få invandrare på sedlar, för att i nästa säga det är för mycket massinvandring.

Är det "frilansaren Fredrik"? Han som anmält diverse sverigedemokrater?

Jag tror att du har missuppfattat Fredrik. Han försökte sig på ironi med sedlarna.

Annars håller jag med dig, han är så jävla jobbig att lyssna på så jag snabbspolar numera. Han försöker framstå som smart och påläst men han är bara pinsam.
Citera
2012-05-26, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag tror att du har missuppfattat Fredrik. Han försökte sig på ironi med sedlarna.

Annars håller jag med dig, han är så jävla jobbig att lyssna på så jag snabbspolar numera. Han försöker framstå som smart och påläst men han är bara pinsam.

Sen jag började lyssna på Aschberg när han snackar invandring så får man ialla fall gratis poäng och citat av honom själv man kan ha nytta av i andra sammanhang: evilgrin39:

Men robban själv verkar ha svårt säga något positivt med invandringen. Han klagar ju själva på invandrargängen i Rosengård.

Men det mest patetiska var när han pratade hedersvåld i 2 timmar. Då ringde någon upp och föreslog utvisning för familjen som hotade sitt barn. Jäklar vad lack robban blev!

Kan inte vara lätt vara PK att man måste hålla med när saker är hemskt när det är rätt men även när det är så PK fel?
Citera
2012-05-26, 23:07
Medlem
sigurts avatar
Jag gillar Fredrik som är mot massinvandringen som FAN!

Jag kan tänka mig att det är svårt att komma in i aschbergs radioprogram och försöka argumentera mot honom med tanke på hur hård aschberg kan vara och och "ta över" men men det är ju hans radioprogram.

Tycker det var riktigt roligt när Fredrik ringde in hela tiden om att han "ville" ha invandrare på sedlarna!
Citera
2012-05-26, 23:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag gillar Fredrik som är mot massinvandringen som FAN!

Du gillar honom enbart på grund av åsikten? Att han inte kan argumentera och framstår som imbecill spelar ingen roll menar du?
Citera
2012-05-26, 23:25
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Du gillar honom enbart på grund av åsikten? Att han inte kan argumentera och framstår som imbecill spelar ingen roll menar du?

Det är inte ofta man får höra dessa åsikter komma i LIVE radio oförberett, det är det jag gillar.
Sen är det klart att jag står på hans "sida" när man har liknande åsikter!

Det kan ju vara så att han är medveten om att det är i princip omöjligt att argumentera i ett radioprogram där en "debattledare är själva programledaren" som när som helst kan fimpa killen.

Killen gör rätt som slänger ut en åsikt och låter folk tänka själva vad som kan vara vettigt eller inte.
Citera
2012-05-26, 23:50
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det är inte ofta man får höra dessa åsikter komma i LIVE radio oförberett, det är det jag gillar.
Sen är det klart att jag står på hans "sida" när man har liknande åsikter!

Det kan ju vara så att han är medveten om att det är i princip omöjligt att argumentera i ett radioprogram där en "debattledare är själva programledaren" som när som helst kan fimpa killen.

Killen gör rätt som slänger ut en åsikt och låter folk tänka själva vad som kan vara vettigt eller inte.

Det är sant! På Radio 1 får man höra alla åsikter. Även jag tycker att I&I politiken har misslyckats kapitalt, men Fredrik är INTE en lämplig fanbärare för den åsikten. Därtill är han för velig och dålig på att kommunicera sitt budskap.
Citera
2012-05-29, 01:47
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jävligt bra intervju med Annika Östberg hos Aschberg idag, rekommenderas. Inget PK-dravel utan rakt på.

Verkligen? Jag avstod avsiktligt från det. På vilket sätt var det bra?
Citera
2012-05-29, 11:38
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Verkligen? Jag avstod avsiktligt från det. På vilket sätt var det bra?

Ett lugnt och bra samtal. Aschberg ställde även lite tuffare frågor som andra reportrar undvikit. Även lyssnarna fick chans att fråga de lite tuffare frågorna. Annika fick kommentera Svensk vs Amerikansk kriminalvård etc etc. Intressant helt enkelt.
Citera
2012-05-29, 13:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ett lugnt och bra samtal. Aschberg ställde även lite tuffare frågor som andra reportrar undvikit. Även lyssnarna fick chans att fråga de lite tuffare frågorna. Annika fick kommentera Svensk vs Amerikansk kriminalvård etc etc. Intressant helt enkelt.

Just gullandet runt henne i svenska medier är något jag spyr på. Tuffare frågor alltså? Jag får kanske lyssna bara jag kan undvika Historie-Lennars okunniga pladder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in