Citat:

Ursprungligen postat av jstNb3beer

Självklart menade jag efter att han börjat skjutit och avrättat folk...

Okej. Om jag haft chansen att gå loss på Breivik med en machete i det läget så skulle jag försökt hugga huvudet av honom. 
1. Det är lätt att sikta mot halsen och man vet att man förmodligen får ett jävla bra resultat.
2. Han kanske hade skyddsväst på sig? Så om jag slösar bort ett par hugg mot hans kropp kanske han skulle hinna få fart på vapnet och skjuta mig.
3. Det fanns misstankar om att han bar på en sprängladdning och tänkte avsluta det hela med att spränga sig själv i luften. Så om jag hugger av honom en hand så kanske han ändå skulle hinna spränga sig själv i luften (plus X antal andra utplacerade bomber på ön) via någon sorts teknisk pryl.
4. Om jag fått chansen att fälla honom med ett machetehugg efter att han skjutit ihjäl en massa personer så skulle jag hugga ett par gånger extra. För är det något jag lärt mig från filmens värld så är det att det är bättre att skända en död kropp med ett par hugg/skott extra än att bara hugga en gång - vända sig bort och le mot dem som överlevt bara för att se deras glada miner försvinna när mördaren reser sig upp bakom mig. 
5. Efter att jag huggit ihjäl honom skulle jag inte säga ett ord till massmedia. Jag skulle berätta för polisen givetvis. Men sen skulle jag sälja min berättelse för typ 25-50 miljoner kronor.