2011-11-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Vad är swarm?
Någon form av datorspel?

USA behöver inte invadera Iran för att besegra Iran, det räcker med att slå ut deras militära styrkor från luften, sedan kan bönder springa omkring med AK och RPG så mycket de vill, de är ändå inget hot mot någon som inte är i deras direkta närhet.

Med liknande synpunkter som tex bönder och trams kan du nog forsätta spela dataspel!

Ja jag vet att många av er spelar dataspel
Citera
2011-11-14, 17:50
Medlem
nyllet000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Med liknande synpunkter som tex bönder och trams kan du nog forsätta spela dataspel!

Litar mer på någon som spelar Call Of Duty än någon som läser koranen, just saying.
Citera
2011-11-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyllet000
Varför, och återigen, Varför skulle USA's ekonomi påverkas MER än Iran's? Det är Irans infrastruktur man bombar, det är deras material som försvinner, deras kärnkrafts anläggningar. Och ev. vedergällningar skulle påverka den Iranska ekonomin ännu mer.

Det enda USA behöver betala är kostnaden för deras angrepp.

Olja betyder många saker Gör det men du faller, och om du tror att någon kan göra något åt situationen så har du fel. Bomba hur mycket du vill!
Citera
2011-11-14, 18:08
Medlem
Citat:
Litar mer på någon som spelar Call Of Duty än någon som läser koranen, just saying.

Det gör du fel i, ja jag läser Koranen

Om du läste Ormen Långes inlägg om JDAM , så kanske du la märke till något som kallas INS, som han så gärna viftar med. Folk som håller i en del projekt när det kommer till liknande system är muslimer. Tro mig jag vet vad jag pratar om, Sharif Universitets fd studenter från Iran.

http://www.eecs.umich.edu/najafi/index.php

http://www.eecs.umich.edu/najafi/people.php

Jag förstår att du hatar mig, men ibland måste du inse att demoniseringar inte har med tro att göra. Din avatar säger ju att du är en superman av någon sort, så du behöver ju inte lita på någon
Citera
2011-11-14, 18:59
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:

Om du läste Ormen Långes inlägg om JDAM , så kanske du la märke till något som kallas INS, som han så gärna viftar med. Folk som håller i en del projekt när det kommer till liknande system är muslimer. Tro mig jag vet vad jag pratar om, Sharif Universitets fd studenter från Iran.

Nähä, så Iran jobbar alltså på att utveckla system
som man i USA har utvecklat i mer än 80 år
som Iran (från USA) har haft tillgång till i minst 40 år
och om man idag kan köpa civilt för ner till några ören styck...

Oerhört imponerande...

Vilken state of the art teknik ska iranierna ge sig på härnäst?
Kanske FM-radiosändare, radialdäck eller nylonproduktion?
Citera
2011-11-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Oerhört imponerande...

Jomen med allahs hjälp så kan man ju springa mot stridsvagnar med en plastnyckel enligt högsta prästrådet. Skulle inte förvåna mig om IR5 tror att universiteten i Iran har utvecklat en mojäng som slår ut US stridskrafter ur en gammal rakapparat och en söndeplockad gammal pakistanst missil tillsammans med 4st playstation3...

Logiken är ju knivskarp, och säger man meot så är man okunnig dum och allt annat djävla tjafs...
Just ja Sionist oxå. Världen kommer att gå under om man gör nåt mot Iran, universums centrum, och allt det där.

"By the way" har nedräkningen startat nu, notera hur media mer och mer smyger in notiser om varför det är så bra att slå ner Irans uppkäftighet. Säger inte att det är rätt, men det liknar en sorts naturlag hur det går till när man ska sälja in ett krig. Känner igen retoriken från båda sidor från US-Irak sist. Samma Bullshit från båda sidor.
Citera
2011-11-15, 01:51
Medlem
nyllet000s avatar
Citat:

http://www.eecs.umich.edu/najafi/index.php

http://www.eecs.umich.edu/najafi/people.php

Jag förstår att du hatar mig, men ibland måste du inse att demoniseringar inte har med tro att göra. Din avatar säger ju att du är en superman av någon sort, så du behöver ju inte lita på någon

Jag hatar inte dig, jag hatar ingen på det här forumet. MEN däremot kan jag tycka att vissa är mer trångsynta än andra, och om du tror att min avatar är seriös så är du nog mer svagsinnad än vi tidigare trott.
Citera
2011-11-15, 08:42
Medlem
Jeckes avatar
Citat:

Kommentaren om bönder med AK47 och RPG var efter att man slagit ut de militära styrkorna med stridsvagnar, robotar, artilleri, flygplan osv.
Sådant som USA kan slå och har slagit ut i t ex Irak och Afghanistan.

Alltså är bönder med AK47 och RPG det som är kvar, och det som USA har problem med, då de kräver så lite och är så lätta att gömma, att det är nästintill omöjligt att lyckas bli av med allihopa.
Gerillakrig alltså, det enda som muslimerna lyckats särskilt bra med de senaste årtiondena mot en västerländsk fiende.

Men för att ställa samma fråga, vad är swarm?
Citera
2011-11-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Oerhört imponerande...

Inte för att ditt inlägg hade med det jag skrev att göra, men jag tror du inte förstod poängen i mitt inlägg!
Citera
2011-11-15, 19:46
Medlem
Citat:
Jag hatar inte dig, jag hatar ingen på det här forumet. MEN däremot kan jag tycka att vissa är mer trångsynta än andra, och om du tror att min avatar är seriös så är du nog mer svagsinnad än vi tidigare trott.

Bra då är jag den trågsynte fienden Jag tänkte skoja med dig lite, supeman!
Citera
2011-11-15, 19:52
Medlem
nyllet000s avatar
Citat:
Bra då är jag den trågsynte fienden Jag tänkte skoja med dig lite, supeman!

Hah, jag tog inte åt mig, gör bara rätt för mig själv Men kan du snälla förstå att Iran inte har något att säga till om när det kommer till Militära frågor?
Citera
2011-11-15, 20:04
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Inte för att ditt inlägg hade med det jag skrev att göra, men jag tror du inte förstod poängen i mitt inlägg!
Snarare du som inte verkar förstå var ett INS system är.

Iran kan inte göra så mycket om/när JDAM faller från skyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in