2011-09-29, 14:39
Bannlyst
Intressant, detta ska följas!

Detta är knappast någon sorts provokation, utan snarare kukmätning.
Citera
2011-09-29, 14:47
Medlem
Va leker ni insatta för? Ni tror att ni har så stor koll men ni vet egentligen inte ett skit, ändå så låtsas ni som att ni vet. Detta beteende slutar aldrig att förundra mig.
Citera
2011-09-29, 15:11
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillarkungen
Det är inget modernt fartyg, men det är inte heller USAs, Storbrittaniens, Brasiliens, Indiens och Thailands hangarfartyg.

Om inte de amerikanska hangarfartygen är moderna...vilka är det då? Inget land i världen kan mäta sig med dem, de följer inte utvecklingen, de leder den!
Citera
2011-09-29, 15:13
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Va leker ni insatta för? Ni tror att ni har så stor koll men ni vet egentligen inte ett skit, ändå så låtsas ni som att ni vet. Detta beteende slutar aldrig att förundra mig.

Är du själv så jäkla insatt? Kom med motargument mot de som "inte är insatta" enligt dig. Det skapar en varmare diskussion istället för att smutskasta folk utan att komma med något vettigt själv.
Citera
2011-09-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Är du själv så jäkla insatt? Kom med motargument mot de som "inte är insatta" enligt dig. Det skapar en varmare diskussion istället för att smutskasta folk utan att komma med något vettigt själv.

Jag säger inte att jag har någon kunskap men det är så jävla larvigt av er att leka som att ni vet något om det här överhuvudtaget. Tror ni på allvar att allmänheten vet ett piss om irans eller Usas's riktiga styrka? Ni är för jävligt blåsta då.
Det jag undrar över är om ni lurar er själva omedvetet till att ni är insatta eller om ni bara ljuger rakt av?
Citera
2011-09-29, 15:27
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Jag säger inte att jag har någon kunskap men det är så jävla larvigt av er att leka som att ni vet något om det här överhuvudtaget. Tror ni på allvar att allmänheten vet ett piss om irans eller Usas's riktiga styrka? Ni är för jävligt blåsta då.
Det jag undrar över är om ni lurar er själva omedvetet till att ni är insatta eller om ni bara ljuger rakt av?

Man behöver inte vara något speciellt geni för att förstå att USA är flera gånger starkare än Iran. Det tog USA och Storbritannien ett par dagar att slå sönder hela den irakiska krigssmakten, som tillhörde en av världens största arméer, och hade världens mest försvarade luftrum runt Baghdad...vad tror du inte USA kan göra mot några vilsna iranska fartyg? En 5-åring kan svaret...kan du?
Citera
2011-09-29, 15:30
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Du har alltså ingen kunskap om internationella relationer ELLER militära fartyg och flygplan... Och ändå anser du dig veta att andra inte har några kunskaper? Hur kan du veta det om du själv saknar kunskaper?

Det är ett faktum att USA är militärt starkare än Iran, den som påstår annat snackar i nattmössan.
Citera
2011-09-29, 15:30
Medlem
"En annan hög tjänsteman på Pentagon tillägger sedan, enligt Daily Mail:
- De får kanske sällskap."

Klockrent
Citera
2011-09-29, 15:31
Medlem
vonmansteins avatar
Borde inte denna tråd ligga i Vapen och militär?

banankontact

Det finns en del skribenter här på FB som har rätt så bra koll skulle ja vilja påstå.
Citera
2011-09-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Borde inte denna tråd ligga i Vapen och militär?

banankontact

Det finns en del skribenter här på FB som har rätt så bra koll skulle ja vilja påstå.

Ligger inte tråden i Vapen och militär?
Citera
2011-09-29, 15:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduaxel
Alla sitter här och säger "USA sänker irans flotta hur lätt som helst" No shit sherlock!

Det här är en nagel i ögat på USA, en markering.

"Markeringen" riskerar att bli ett rejält fiasko om de usla stackars skorvarna inte kommer fram.
Och om de mot förmodan kommer fram, vad ska de göra där? Det vimlar av tonnage utanför USAs territorialgräns. Minsta lilla antydan till provokation och de ligger på havsbotten.
Citera
2011-09-29, 15:35
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillarkungen
Med tanke på att Varyag är helt nyutrustat så är det knappast ålderdomligt.

Det kunde ansetts ålderdomligt för några år sedan möjligtvis, men inte nu.

Inga katapulter för flygplanen och ingen flygande radar/stridsledning innebär att hangarfartyget är ålderdomligt, oavsett tillverkningsdatum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in