Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hur ser verkligheten ut? Menar du att det jag skrev inte var Sayaris exakta uttalanden?
Folk i denna tråd frågar varför Iran inte skickade i väg något, och jag tror att ni via expressen har fått en missvisande information. Sayari har sagt att man väntar på ett godkännande.
Beviset är den meningen jag skrev på persiska, och tyvärr är inte den delen något som era tidningar tar upp. Hur vill du att jag ska bevisa det?
Du kan googla den!!!
Sen vet jag inte vad du menar. Som du skriver är det fakta som gäller, och det jag skrev är fakta

medan det expressen skrev är missvisande, eftersom Sayari inväntade ett godkännande
Sen tror jag att du borde skilja mellan nyheter och heliga skrifter. Och du , jag kan Ryska

även hebreiska..
Verkligheten ser ut som så att Iran är ett litet skitland som är väldigt stor i käften. Det är ingenting jag tar ur luften utan det är sådant som har bevisats om du ser till historien. Framtiden ser inte så ljus ut heller - visserliggen har eran teknik gått framåt - men glöm inte att våran (västvärlden) gjort det också. Ni har knappt robotar som når till Ukraina medans USA/NATO redan bygger upp en robotskjöld som främst är riktad mot er. Ser du inte att "vi" redan där ligger steget före?
Ett tänkbart scenario ser ut såhär: USA angriper irans ledningstruktur med långdistans robotar ifrån ubåtar och kryssare. Samtidigt som B-2or flyger in över erat inkompetenta luftvärn och slår ut flygfält, strategiskt luftvärn, och ytterliggare ledningstruktur. Era "långdistansrobotar" prickas också, och är det så att ni måhända lyckas få iväg någon robot mot Europa bekämpas dessa robotar med världsledande luftvärn redan över östra Turkiet.
Detta sker över en natt, därefter slår det taktiska flyget ut kustförsvar, tross-förband, broar, hamnar och ett flertal strategiska mål. Iran kan räkna med att vara nästintill förintat försvarsmässigt efter några dagar. Under några dagar (max) har USA skapat en minfri korridor där man för in all armé materiell du kan tänka dig, till den kvantitet du knappt kan tänka dig till.
Sedan rullar förbanden vidare in över hela landet där specialförband har förberett vägen, taktiskt flyg har mjukat upp dem få iranska försvarställningarna, och bryter strider ut kan du räkna med att överlägsna styrkor kommer krossa er mano-y-mano!
Sedan skulle det inte förvåna mig om regimen fick problem med upprorsmakare i Teheran samtidigt som invasionen inleddes. Detta scenario har utspelats flera gånger om nästan årligen!
Jag är beredd att satsa pengar på att Iran inte lyckas förstöra en enda Abrams MBT - faktiskt