2011-10-04, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant
Ditt inlägg är något av det mest verklighetsfrånvända jag sett på länge. Orkar inte nöta igenom det men vi kan börja här: Förklara hur Nordvietnam lyckades skjuta ned över 4000 av 744 tillverkade b-52or?

Folkmord, lust att skicka en länk som behandlar folkmordet i sydossetien?

över 4000 B52or ja, de hade sovjetiska vapen i stora mängder. Detta står klart och tydligt i en svensk boksamling jag har, Aktuellt 1968-76 har jag.( inte FIBaktuellt så bespara mej gärna lustigheter, tack!)

Folkmord ja, läs lite själv så lär du se, du kan nog inte ryska och då ser du enbart den västcensurerade delen av historien som är fullkomligt PRO usa/israel och georgien, men nåt kanske jag kan sända, ska se... du kan få några youtube så länge, ska söka på ryska sen, ossetiska kan jag inte..

http://youtu.be/7meSQjKSJNE
http://youtu.be/X2Wu8UXm67M

Det får räcka för nu, jag ska dra iaf snart, men tur var att ryska armen kom och då var det färdiglekt.

Nu håller vi oss till iran och dess utsatthet av de 3 onda makterna i världen, Georgien/USA/ Israel!
ONT Alltså. mvh
Citera
2011-10-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutsteg
över 4000 B52or ja, de hade sovjetiska vapen i stora mängder. Detta står klart och tydligt i en svensk boksamling jag har, Aktuellt 1968-76 har jag.( inte FIBaktuellt så bespara mej gärna lustigheter, tack!)

Folkmord ja, läs lite själv så lär du se, du kan nog inte ryska och då ser du enbart den västcensurerade delen av historien som är fullkomligt PRO usa/israel och georgien, men nåt kanske jag kan sända, ska se... du kan få några youtube så länge, ska söka på ryska sen, ossetiska kan jag inte..

http://youtu.be/7meSQjKSJNE
http://youtu.be/X2Wu8UXm67M

Det får räcka för nu, jag ska dra iaf snart, men tur var att ryska armen kom och då var det färdiglekt.

Nu håller vi oss till iran och dess utsatthet av de 3 onda makterna i världen, Georgien/USA/ Israel!
ONT Alltså. mvh

Nordvietnamn byggde egna B-52 som de sen själva sköt ner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B-52_Stratofortress

Number built 744
Citera
2011-10-04, 12:01
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:

...

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
In total, 30 B-52s were lost during the war, which included 10 B-52s shot down over North Vietnam and five others being damaged and crashing in Laos or Thailand.[137]

Så trots att USA bara har producerat 744 B-52or (inklusive prototyperna) så sköt Nordvietnameserna ner 4000 individer? Jag tror nog att förlustsiffran på 30 plan är mer rimlig...
Citera
2011-10-04, 12:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
över 4000 B52or ja, de hade sovjetiska vapen i stora mängder. Detta står klart och tydligt i en svensk boksamling jag har.

Det får räcka för nu, jag ska dra iaf snart.

Haha, fantastisk källa du anger som stöd för ditt stolliga påstående.
En god idé att lämnar tråden.
Citera
2011-10-04, 12:35
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben

Number built 744
Ja, uppenbarligen förlorade de inte bara fler B52or än de byggde, de förlorade även fler B52or än det totala antalet förlorade flygplan under kriget.
Citat:
Ursprungligen postat av Aircraft losses Vietnam, Wikipedia
United States Air Force
All told, the U.S. Air Force flew 5.25 million sorties over South Vietnam, North Vietnam, northern and southern Laos, and Cambodia, losing 2,251 aircraft: 1,737 to hostile action, and 514 to operational causes. 110 of the losses were helicopters and the rest fixed-wing. A ratio of roughly 0.4 losses per 1,000 sorties compared favorably with a 2.0 rate in Korea and the 9.7 figure during World War II.[1]
Citera
2011-10-04, 12:46
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Nu tycker jag nästan lite synd om IR5 och de andra Iranstollarna i tråden som har fått dig som kumpan.

Du får nog damma av dina gamla samlingsverk och kolla vad där egentligen står, inte vad du vill att det ska stå. För du har inte en siffra rätt...
Citera
2011-10-04, 16:54
Medlem
SithXMs avatar
Självklart skulle Usa Prutta sönder iran om det kom till totalt krig dem emellan. Är väl inget att snacka om, Tycker alla USA hatare borde hoppas på att dom ger sig in i ett till krig så det redan blödade Usa förblöder snabbare. Krig kostar så är det.

Edit: Självklart blir det ju inte så. Iran är mer beronde av Usa än många i denna tråd verkar fatta!!!!
Citera
2011-10-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben

Number built 744

Vietnam heter det först och främst, nej nordvietnam hade sovietiska flygplan, det du talar om är SYDvietnam, alltså USAs allierade i kriget.

Tror du på ufon med förresten? lol
Citera
2011-10-05, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Så trots att USA bara har producerat 744 B-52or (inklusive prototyperna) så sköt Nordvietnameserna ner 4000 individer? Jag tror nog att förlustsiffran på 30 plan är mer rimlig...

Jo precis, så siffrorna ljuger i färska krigssiffror, wikipedia kan vilken mupp som helst lämna uppgifter till, USApropaganda
Citera
2011-10-05, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, fantastisk källa du anger som stöd för ditt stolliga påstående.
En god idé att lämnar tråden.

Ja du verkar ju veta mycket du ha ha, tror du jag lyssnar på dekadens?
Citera
2011-10-05, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nu tycker jag nästan lite synd om IR5 och de andra Iranstollarna i tråden som har fått dig som kumpan.

Du får nog damma av dina gamla samlingsverk och kolla vad där egentligen står, inte vad du vill att det ska stå. För du har inte en siffra rätt...

Jag har redan läst ordentligt, detta är siffror från krigets slut som är skrivna av folk som vart på plats och detta kan ingen förneka, du tror iran kan besegras du, dra på dej foliehatten direkt.
Israel och USA kommer aldrig kunna besegra iran, det är ren fakta, de dör på löpande band i afghanistans berg de "tuffa" amerikanerna, iran eller afghanistan kan aldrig besegras.

Vadå kumpan, hur gammal är du egentligen LOL
Citera
2011-10-05, 00:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag har redan läst ordentligt, detta är siffror från krigets slut som är skrivna av folk som vart på plats och detta kan ingen förneka, du tror iran kan besegras du, dra på dej foliehatten direkt.
Israel och USA kommer aldrig kunna besegra iran, det är ren fakta, de dör på löpande band i afghanistans berg de "tuffa" amerikanerna, iran eller afghanistan kan aldrig besegras.

Vadå kumpan, hur gammal är du egentligen LOL

Nej, Nordvietnam sköt inte ner 4000 B-52or. Det har inte ens byggts 4000 B-52or. Enkelt nog för att du ska förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in