2011-10-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spartak
Ingen tjänar på oroligheter, har du inte märkt att oroligheter i MÖ påverkar ekonomin och framförallt oljepriset oerhört negativt?

Iran hade garanterat gett sig på olje industrin, det är deras enda sätt att skada USA på.

Det är knappast Irans "mäktiga" militär filmer som de lägger upp på youtube som avskräcker USA. Det är ju bara patetisk propaganda som nördar runkar till.

Att ni säger att ingen skulle tjäna något njaa, Israel,USA och Europeiska företag skulle tjäna väldigt mycket på att eliminera IRI. Svårigheten ligger inte i viljan utan i kunnandet, så återigen erkänner du själv att USA inte har strategin, och krig handlar främst om strategi.

Problemet är att ni verkligen tror att Iran visar upp sin verkliga förmåga, vad du ser måste granskas på ett annat sätt. Iran visar en liten del av sin militära "teknologi". Frågar du mig så tror jag att hela flygvapnet är ett skämt, de har något annat på G.
Citera
2011-10-01, 01:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Nej, här tänker du (och Iran) helt fel. Med ett Iransk skepp utanför USAs kust så kan USA bli ännu aggresivare emot Iran eftersom USA skulle ÄLSKA en situation där Iran beskjuter valfritt amerikansk stad eller liknande. Så fort detta händer skulle USA kunna spränga Iran tillbaka till stenåldern med världens enade stöd.
Skojar du?. Tror du verkligen att Iran skulle komma på idén att ett låta ett fartyg skjuta mot det amerikanska fastlandet? Det kommer självfallet aldrig att hända.
Citera
2011-10-01, 01:54
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Diskussion menar du kanske.
Mycket möjligt, att det var det jag menade. Låt mig tänka på saken?
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Blir lätt sånt när idioter utan en aning om ämnet yttrar sig.

Jag skrev detta:

Som då är den verklighet som bla Snooze91 väljer att blunda för.
Ja, jag förstår helt din ståndpunkt, jag förstod det de tre senaste trådarna när du diskuterade exakt samma sak. Det jag undrar är, hur du orkar bry sig om att några få jävlar grundar sina åsikter på fel/vinklad information. Personligen så slutar jag bry mig ganska snabbt, iaf(som i vissa av dina fall) när det är samma personer duhar samma arguentationer med. Sen kan man ju också fråga sig vad du har för praktisk utbildning inom flottan, och hur lång erfarenhet du har av ubåtar, som gör att du är rätt person att lyssna på(jag tvivlar på att jag har bättre koll än dig) när det kommer till just dessa ämnen?
Citera
2011-10-01, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att ni säger att ingen skulle tjäna något njaa, Israel,USA och Europeiska företag skulle tjäna väldigt mycket på att eliminera IRI. Svårigheten ligger inte i viljan utan i kunnandet, så återigen erkänner du själv att USA inte har strategin, och krig handlar främst om strategi.

Problemet är att ni verkligen tror att Iran visar upp sin verkliga förmåga, vad du ser måste granskas på ett annat sätt. Iran visar en liten del av sin militära "teknologi". Frågar du mig så tror jag att hela flygvapnet är ett skämt, de har något annat på G.

Påstår du att USA inte har någon krigsstrategi för att vinna över Iran, eller vad menar du?

edit: är krokodil här och härjar igen? Suck. Må krokodil ha rätt, men fan vad han flejmar.
Citera
2011-10-01, 02:04
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar
Påstår du att USA inte har någon krigsstrategi för att vinna över Iran, eller vad menar du?
Jag kan alltid påstå det om inte annat. Varsågod och bevisa att jag har fel!
Citera
2011-10-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Skojar du?. Tror du verkligen att Iran skulle komma på idén att ett låta ett fartyg skjuta mot det amerikanska fastlandet? Det kommer självfallet aldrig att hända.

Exakt! Så allt Iran skullde åstadkomma med att skicka dit ett fartyg är att låta USA bli ännu aggressivare. Detta eftersom det är win-win för USA. Antingen kan dom göra nästan vad dom vill angående Israel vs Iran eller så tvingas Iran i krig (där dom är chanslösa).

Snacka om korkad Iransk idé.
Citera
2011-10-01, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag kan alltid påstå det om inte annat. Varsågod och bevisa att jag har fel!

Det är orimligt att tro något annat. Men några bevis har jag inte. Och det har inte du heller för det motsatta.
Senast redigerad av DanoAcar 2011-10-01 kl. 03:08.
Citera
2011-10-01, 02:32
Bannlyst
Men vad fan... vänta nu. Var det inte Iran som skulle eskortera ett skepp till Gaza med militärbåtar också? Vad fan håller de på med egentligen?

*råkade dubbelposta*
Citera
2011-10-01, 02:56
Bannlyst
När ska denna båt skickas iväg då? Väntar på lite action.
Citera
2011-10-01, 03:09
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det är en missuppfattning. Framförallt är det vänsterdrägg, invandrade araber och muslimer som hatar USA besinningslöst. Om du är uppmärksam så märker du att de mest särskrivande och felstavande debattörerna på Flashback ofta uttrycker ett glödande USA-hat.

Det ligger en hel del i det du säger, därtill kommer det okunniga personer som lyssnat allt för mycket på redan nämnda.
Det kryllar av dessa på FB...
Citera
2011-10-01, 04:03
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Nej, här tänker du (och Iran) helt fel. Med ett Iransk skepp utanför USAs kust så kan USA bli ännu aggresivare emot Iran eftersom USA skulle ÄLSKA en situation där Iran beskjuter valfritt amerikansk stad eller liknande. Så fort detta händer skulle USA kunna spränga Iran tillbaka till stenåldern med världens enade stöd.
Om man jämför med Irak-kriget, så skulle ju USA knullat skiten ur Iran för länge sedan, om de varit "kapabla". Med det så menar jag att, om de hade haft folkligt stöd och god ekonomi så hade Iranierna aldrig kommit ut ur persiska viken. Det är något som Iran nu försöker få hela världen att inse genom att provocera. De kanske inte uppvisar Iranska styrka, men de uppvisar utan tvekan Amerikans svaghet.
Citera
2011-10-01, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar
Påstår du att USA inte har någon krigsstrategi för att vinna över Iran, eller vad menar du?.

Ja, de har ingen strategi som skulle kunna fungera för tillfället. Sommaren 2009 sökte de sig till inre operationer som inte heller funkade. Jag ska citera några rader från Sabans Centers rapport.

Unfortunately, the available
options reflect the difficulties facing the
United States when it comes to Iran, rather than a
paucity of thinking on the subject. Perhaps some
new Kennan or Kissinger will emerge to reveal
the answer to America’s Persian dilemma, but it
seems unlikely. Washington is probably limited to
variations of the nine approaches considered in
this study, all of which involve heavy costs, significant
risks, and potentially painful trade-offs.

sid8

http://www.brookings.edu/~/media/files/rc/papers/2009/06_iran_strategy/06_iran_strategy.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in