Vette fasen men nu var det bra längesen jag åt detta men det var inte fläskpannkaka utan nöt tjockpannkaka... men var var det för kött och hur kryddades det ? grytbitar?
Näppeligen några grytbitar om de inte var tillagde innan de hamnade i nämnda pannkaka. De behöver annars gå i timmar för att bli möra. Kan inte hitta något recept online med nötkött om vi bortser ifrån färs.
Näppeligen några grytbitar om de inte var tillagde innan de hamnade i nämnda pannkaka. De behöver annars gå i timmar för att bli möra. Kan inte hitta något recept online med nötkött om vi bortser ifrån färs.
Då kanske jag misstar mig ifrån att det kanske var tärnad fläskkarre eller kotlett ev... och har för mig tom att tjockpannkakan var spetsad med köttbuljong eller fond
5 st ägg
3 dl vetemjöl
8 dl mjölk, 3%
2 msk Bong Touch of Taste Ekologisk Grönsaksfond
svartpeppar mald
Sen äre det bara slänga i diverse upphackat kött, typ rester (resttjockpannkaka)
I övrigt :
Funkar såser i och skysås, mjölksåser, gräddsåser mm
Nån som testat blanda i beasås, nån köttsås, viltsås mm i smeten ?
Har mycket ägg hemma jämt, men är egentligen ingen mjölfantast konsument förutom när det kommer hemgjord pizza av olika slag, bröd till viss del
Vill testa lite utfall av detta med fond eller buljong som är osaltad i tjock-pannkakesmet
Har ni några tips hur andelarna fördelar sig bäst emellan förhållanden nedan för bästa gräddning i ugnen ?
Dvs osaltad fond eller buljong + mjölk + ev grädde (och ev vatten om det tillför nåt ang uppuffningen och konsistensen och smak). fond eller buljong ska vara i centrum
Senast redigerad av Sladdaren 2024-08-03 kl. 09:30.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!