Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-28, 15:21
  #1
Medlem
Ja jag vet inte riktigt om de är de man kallar sig om man jobbar med högtrycksspolning av avloppsstammar och andra olika underhåll av avlopp, rör osv..
har nämligen tänkt att söka mig till detta yrke, men som sagt någon som har någon koll på hur mycket man brukar tjäna cirka? Tack på förhand..
Citera
2011-09-28, 15:27
  #2
Medlem
Ostkroks avatar
Har själv jobbat ett par slängar med industrisanering, och det ÄR ett väldigt tufft jobb, hårt osv. Själv tycker jag absolut inte att lönen är värd för hur mycket slit man faktiskt går igenom.

Men samtidigt så finns det ju de som faktiskt hellre håller på med ett fysiskt påfrestande jobb och ptja, med rätt arbetskamrater så skulle det ju kunna funka bra.

Själv hade man bra arbetskamrater och jobbet flöt på otroligt lätt osv, men tanken av att fortsätta med det året runt under en längre tid - nej tack

Eftersom du faktiskt låter lite sugen, så hoppa på och prova en vända, du har ju inget att förlora och pengar att hämta(inga monstersummor men hyffsade).

Edit: Då är det allt som har att göra med att spruta rent saker, men till större del suga ut saker med slangar med tryck och storlek nog att slita av armen på dig om du inte aktar dig. Mycket kemikalier osv.
__________________
Senast redigerad av Ostkrok 2011-09-28 kl. 15:29.
Citera
2011-09-28, 15:32
  #3
Medlem
Ok förstår inte riktigt hur de kan vara så fysiskt krävnade när de är slangarna som gör jobbet? :P
Men vilka summor pratar vi? Hörde en bekant till mig sa att hans morbror jobbade med de och hämtade ut runt 35 loppor efter skatt? låter ju inte så rimligt enligt mig men men..
Citera
2011-09-28, 17:24
  #4
Medlem
Fan finns de inga på FB som jobbar med detta?
Citera
2011-09-28, 18:26
  #5
Medlem
Rois avatar
Jag jobbade med liknande arbetsuppgifter på en verkstadsindustri. Vi hade samma timlön som lokalvårdarna, för uppgifter som att ta hand om tioåriga smutslager i en , högtryckstvätta jäst äckelstinkande färg i trånga utrymmen och hälla ut thinner över spilld färg och torka upp för hand(lukten tog sig igenom gasmasken rätt bra).

Rent allmänt tror jag inte städbolag är en sådär underbar arbetsgivare. Där jag var fungerade ungefär ingenting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback