• 2
  • 3
2011-10-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Va kul att det ordnar sig men synd bara att du får vänta i en hel vecka,berätta sen vad teknikern hittade

En liten uppdatering...felet är fortfarande inte avhjälpt...kom en tekniker hit tidigare i veckan men visade det sig att det inte var fel i min lägenhet utan någon i huset har borrat sönder slingan...som det ser ut just nu så kan det ta 2-3 veckor innan det är löst...det är alltså inte högprioriterat från Comhems sida att fixa detta omgående trots att vi är stycken i fastigheten som är utan kanaler...
Citera
2011-10-09, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cachita
En liten uppdatering...felet är fortfarande inte avhjälpt...kom en tekniker hit tidigare i veckan men visade det sig att det inte var fel i min lägenhet utan någon i huset har borrat sönder slingan...som det ser ut just nu så kan det ta 2-3 veckor innan det är löst...det är alltså inte högprioriterat från Comhems sida att fixa detta omgående trots att vi är stycken i fastigheten som är utan kanaler...
jag fick vänta i över en månad och då låg både tv och internet nere, grannen hade sågat av en slinga och comhem var inte snabba på att lösa problemet. ringde varje dag och pratade med dem och varje dag så lovade dem att det skulle fixas, riktigt slappt gjort av dem...
Citera
2011-10-09, 14:15
Medlem
Pappersvargens avatar
Att det tar tid att fixa kan ju ha att göra med att de måste in hos grannrn också. Det är ju inte direkt så att teknikern kan bryta sig in hos grannen för att fixa din tv.

Felet kommer inte bli avhjälpt snabbare om du ringer varje dag. Det kommer ta exakt lika lång tid som om du inte ringer in alls. De är medvetna om felet och det kommer att ordna sig.
Citera
2011-10-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
jag fick vänta i över en månad och då låg både tv och internet nere, grannen hade sågat av en slinga och comhem var inte snabba på att lösa problemet. ringde varje dag och pratade med dem och varje dag så lovade dem att det skulle fixas, riktigt slappt gjort av dem...

Näe Comhem har jag aldrig gillat eller uppskattat. När det gäller internet och telefoni så har jag bredbandsbolaget så internet har jag ialla fall.

Jag klarar mig utan TV, det är inga som helst problem men har man barn så vore det rätt skönt om man kunde få igång TV-kanalerna snart...ett himla tjat varenda dag
Citera
2011-10-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Att det tar tid att fixa kan ju ha att göra med att de måste in hos grannrn också. Det är ju inte direkt så att teknikern kan bryta sig in hos grannen för att fixa din tv.

Felet kommer inte bli avhjälpt snabbare om du ringer varje dag. Det kommer ta exakt lika lång tid som om du inte ringer in alls. De är medvetna om felet och det kommer att ordna sig.

Jag förstår också att det kommer att ordna sig det är självklart men vad jag inte förstår och vad jag inte gillar är att de gånger jag ringt så blir de lika förvånade varje gång och säger att det finns inget fel någonstans eller att ingen felanmälan är gjord, de har inte koll på läget. Jag har fått göra totalt 4 st felanmälningar pga av Comhem har "slarvat" bort mina tidigare anmälningar. Man börjar bli lite irriterad...inte för att vi är utan kanaler utan deras sätt att hantera situationen som uppstått.
Citera
2011-10-09, 17:32
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Jag förstår också att det kommer att ordna sig det är självklart men vad jag inte förstår och vad jag inte gillar är att de gånger jag ringt så blir de lika förvånade varje gång och säger att det finns inget fel någonstans eller att ingen felanmälan är gjord, de har inte koll på läget. Jag har fått göra totalt 4 st felanmälningar pga av Comhem har "slarvat" bort mina tidigare anmälningar. Man börjar bli lite irriterad...inte för att vi är utan kanaler utan deras sätt att hantera situationen som uppstått.
Be om ärendenummer nästa gång så är det löst. Förmodligen är det att de inte har skrivit in ditt personnummer och då blir det svårare att söka rätt på dig. Har du haft en tekniker hos dig och han har konstaterat slingfel så ligger det ärendet öppet till dess att slingfelet är avhjälpt.
Citera
2011-10-09, 18:10
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ja inte undra på då att det var myrornas krig på din TV hoppas nu att det ordnar sig.
Citera
2011-10-09, 20:37
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
det är alltså inte högprioriterat från Comhems sida att fixa detta omgående trots att vi är stycken i fastigheten som är utan kanaler...

Nä, de är inte direkt kända för att vara snabba... Därför många av våra kunder fortfarande har serviceavtal med oss trots att de har "fullservice" från Comhem, de är garanterade att få hjälp samma dag av oss (även om vi kanske inte löser det direkt när det till exempel är slingfel, ibland kan det vara svårt att komma åt rätt lägenhet).
Citera
2011-10-14, 21:33
Medlem
En liten uppdatering...nu är kanalerna tillbaka....äntligen! MEN..tror TV:n fått fnatt...

Har jag en kanal på...låt oss säga att jag kollar på TV4...efter nån minut blir det svart i rutan ett par sekunder...TV4 kommer tillbaka...det går ett par minuter...det blir svart igen...TV4 kommer tillbaka...det går ett par minuter...TV:n hoppar automatiskt till en av ingångskällorna.

Ingångskälla:

TV
EXT1
EXT2
EXT3
EXT4
EXT5

Sen är det svart i rutan, den hoppar från EXT1 till EXT2 osv...fram till EXT5..då är det svart i rutan en stund och sen rätt som det är så kommer TV4 tillbaka...sen efter 30 sek så kommer text-tv upp...sen kommer TV4 tillbaka igen...sen kommer det värsta...tv:n går in i inställningarna och börjar härja omkring där inne...sådär håller TV:n på hela tiden...blir galen...det var fasen bättre när kanalerna var borta...

Någon som vet varför det är så här?! Har jag kommit åt någon inställning? I need help!!
Citera
2011-10-14, 22:35
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Låt inte barnen leka med fjärrkontrollen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in