Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-28, 14:59
  #13
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachita
Jag får ingen signal alls, TV:n hittar inte en enda kanal, enbart myrornas krig...hm...undrar om de svarta eller vita vinner?!
Men då är det fel hos fastighetsägaren eller/hyresvärden skulle jag tippa som tidigare skribent skrev.
Citera
2011-09-28, 15:08
  #14
Medlem
Tack för alla tips!

Ska kontaka hyresvärden och även Comhem igen så får de skicka ut nån som kan kolla detta
Citera
2011-09-28, 15:13
  #15
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachita
Tack för alla tips!

Ska kontaka hyresvärden och även Comhem igen så får de skicka ut nån som kan kolla detta
Ja kontakta din hyresvärd,uppdatera sen hur det gick .
Citera
2011-09-28, 15:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Ja kontakta din hyresvärd,uppdatera sen hur det gick .

Jag lovar att uppdatera
Citera
2011-09-28, 18:16
  #17
Medlem
Om din TV har inbyggd digital mottagare, se efter så att det är analoga kanaler du söker efter och inte digitala.

/Jonas
Citera
2011-09-28, 21:11
  #18
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilak
Om din TV har inbyggd digital mottagare, se efter så att det är analoga kanaler du söker efter och inte digitala.

/Jonas
Den hittar automatiskt digitala,sen hade TS myrornas krig och då är det ju antennproblem som är orsaken.
Citera
2011-09-28, 22:08
  #19
Avstängd
Hade hade kollat med grannen som bor direkt ovan dig samt under dig om de har tvbild, troligen är det någon som renoverat och öppnat upp uttaget och inte satt ihopa det igen, många tror när de har två kablar att de bara går till dem själva, vet inte hur många gånger man hört att: -Ena går väl till tv och den andra till radio? Står normalt Tv/Radio på locket.. om grannen brevid dig har bild så är det garanterat ett slingfel...
Citera
2011-09-29, 06:37
  #20
Medlem
Kabeltattarens avatar
Mastersouth: Jo, det där med "radiokabeln" får man höra här nere i Skåne också. Tänk att folk alltid ska vara så "duktiga".
Citera
2011-09-29, 07:27
  #21
Medlem
Ånej!! Det värsta av det värsta har nu inträffat! Ts har inga kanaler och han vet nu inte hur han ska hantera denna situation. Nu får vi alla hjälpa honom få igång kanalerna igen och hålla gemensam tumme för att världen inte går under. Till ts: skaffa dig ett jobb så slipper du bekymra dig om världsliga ting eller så ringer du hyresvärden?
Citera
2011-09-29, 18:52
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Den hittar automatiskt digitala,sen hade TS myrornas krig och då är det ju antennproblem som är orsaken.

Felet är fortfarande inte avhjälpt men det kommer en tekniker hit nästa vecka för att fixa detta, tack alla för era tips!
Citera
2011-09-29, 18:57
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Ånej!! Det värsta av det värsta har nu inträffat! Ts har inga kanaler och han vet nu inte hur han ska hantera denna situation. Nu får vi alla hjälpa honom få igång kanalerna igen och hålla gemensam tumme för att världen inte går under. Till ts: skaffa dig ett jobb så slipper du bekymra dig om världsliga ting eller så ringer du hyresvärden?

Han?? Sist jag kollade så var jag en kvinna...dessutom behöver jag inte skaffa ett jobb, jobbar redan 8-18 dagligen och nej, världen går verkligen inte under...finns annat än TV här i livet...men för mina barns skull, inte för min egen, jag kan klara mig utan TV om så är fallet, har inga som helst problem med det...

Tackar ialla fall för tipset att skaffa mig ett jobb eller ringa hyresvärden
Citera
2011-09-29, 21:30
  #24
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachita
Felet är fortfarande inte avhjälpt men det kommer en tekniker hit nästa vecka för att fixa detta, tack alla för era tips!
Va kul att det ordnar sig men synd bara att du får vänta i en hel vecka,berätta sen vad teknikern hittade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback