• 1
  • 2
2011-09-28, 14:24
Medlem
Hoppas hoppas någon kan hjälpa mig innan jag blir helt galen

Jag får inte in en enda kanal på mina TV-apparater, jag har pratat med Comhem som har Kabel-TV i fastigheten där jag bor och de har inga driftstörningar eller liknande.

Jag har varit borta på semester och kom hem igår, innan jag åkte så stängde jag av båda TV-apparaterna helt och hållet, dvs inte bara med fjärrkontrollen.

När jag kom hem igår så fungerar TV-apparaterna men det är bara myrornas krig på båda två, började med att söka kanaler men ingen av apparaterna hittar en endaste liten kanal.

Är det någon som har en liten hum om varför det är så här? Innan jag åkte var det inga som helst problem med någon utav TV-apparaterna och nu finns ingen kanal/hittar inga kanaler.

Hoppas på svar och lite vägledning till hur jag kan lösa detta!

/Cachita
Citera
2011-09-28, 14:31
Medlem
DelGriffiths avatar
Du har väl kollat att alla sladdar/kablar sitter där de skall? Antennsladden i väggen?
Citera
2011-09-28, 14:34
Medlem
Ja, alla kablar sitter där se ska. Har 4 st olika kablar, har testat alla men det funkar trots detta ändå inte...

Tack ändå för tipset
Citera
2011-09-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Du har väl kollat att alla sladdar/kablar sitter där de skall? Antennsladden i väggen?

Ja, alla kablar sitter där se ska. Har 4 st olika kablar, har testat alla men det funkar trots detta ändå inte...

Tack ändå för tipset
Citera
2011-09-28, 14:43
Medlem
DelGriffiths avatar
Du har digitalboxar? Kort i dem? Pröva dra ut korten och sätta in dem igen.
Sedan vet jag nog inte så mycket mer vad man kan göra förutom att slå av allt i 30-60 minuter och sedan försöka igen.

Kan man sätta kanalerna på uppehåll under semestern? Gjorde du kanske det om du var länge borta?
Citera
2011-09-28, 14:45
Medlem
tills du har hittat en lösning: http://playkanalerna.se/
Citera
2011-09-28, 14:49
Medlem
Citat:
Du har digitalboxar? Kort i dem? Pröva dra ut korten och sätta in dem igen.
Sedan vet jag nog inte så mycket mer vad man kan göra förutom att slå av allt i 30-60 minuter och sedan försöka igen.

Kan man sätta kanalerna på uppehåll under semestern? Gjorde du kanske det om du var länge borta?

Jag har inga digitalboxar, jag har Comhems analoga grundutbud. Lever fortfarande på stenåldern med det analoga

Tusen tack ändå för att du försökte hjälpa mig
Citera
2011-09-28, 14:52
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Får du en signal till Comhems egen kanal? om det nu var kanal 21 eller 27,isåfall vänta där en timme.

edit/ ingen digitalbox eller parabol du kunde ha skrivit det mycket tidigare ..
Senast redigerad av WhyAreYouBrainDead 2011-09-28 kl. 14:57.
Citera
2011-09-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
tills du har hittat en lösning: http://playkanalerna.se/

Tackar för det
Citera
2011-09-28, 14:54
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachita
Jag har inga digitalboxar, jag har Comhems analoga grundutbud. Lever fortfarande på stenåldern med det analoga

Tusen tack ändå för att du försökte hjälpa mig

Aha. Själv har jag levt med parabol tills för ett år sedan så jag är inte så haj på kabel-tv och dess olika utföranden.

Har du hört med hyresvärden/fastighetsägaren?
Citera
2011-09-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Får du en signal till Comhems egen kanal? om det nu var kanal 21 eller 27,isåfall vänta där en timme.

Jag får ingen signal alls, TV:n hittar inte en enda kanal, enbart myrornas krig...hm...undrar om de svarta eller vita vinner?!
Citera
2011-09-28, 14:58
Medlem
Citat:
Aha. Själv har jag levt med parabol tills för ett år sedan så jag är inte så haj på kabel-tv och dess olika utföranden.

Har du hört med hyresvärden/fastighetsägaren?

Det har jag visserligen inte gjort med grannens TV funkar utan problem men det är klart, behöver väl inte betyda att min behöver göra det..jag ska även kolla med hyresvärden.

Tusen tack! Tacksam för alla tips som tas emot
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback