Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-27, 12:21
  #1
Medlem
Hejsan! Jag ber om ursäkt om jag felplacerat denna tråd.

För ca 2 år sedan började jag chatta med en kille från Belgien. Vi satt en del vid msn med video och allt. Tyckte han var jättefin och allt.
Sedan så slutade vi höra av oss, hade han på facebook och allt men ingen kontakt under lite mer än ca ett års tid.
Nu för några månader sedan så började vi chatta igen (på facebook då). Han har iaf. planerat en Sverige resa i augusti till oktober nästa år och vill träffa mig då.
Frågan är bara: Ska jag träffa honom? Här är en liten lista varför jag oroar mig en aning:

- När han skriver så är det väldigt dålig engelska, är det något som är normalt i Belgien. Hans modersmål är franska.
- Han frågar inte speciellt mycket om mig. Saker som vad jag pluggar/jobbar, om min familj.. Intressen. Rätt så basala saker tycker jag om man vill lära känna dem innan man träffas.
- Det var inte lika mycket förut men han skriver att han älskar mig och att jag är den enda för honom osv...
- Han har tydligen bara haft en flickvän och är oskuld (20 år). Han verkar inte heller speciellt intresserad av att skaffa någon. Ungefär att han väntar på att träffa mig osv...
- Han var tydligen i Sverige i sommar.. Men de bilder hans vän lagt upp visar tydligt att de är i Norge. Haha! Det albumet är även döpt "Sweden trip 2011". Varför döper man albumet på engelska..?

Här är en lista på saker som gör att jag ser honom mer "normal":

- Han verkar ha normalt med vänner... Profilen på facebook känns inte fake. Han blir taggad i bilder och det finns mycket på honom. Jag kan också se att han har sina bröder under familj och sånt.
- Han ser vääldigt bra ut.
- Han verkar ha ett jobb. Dock så vet jag inte om han också pluggar eller så...

Så vad tror ni? Kille med kompisar, ser bra ut och allt. Men kan han vara.. psykopat eller något? Jag menar om man är oskuld och ser ut som han ?! X) haha...
Citera
2011-09-27, 12:27
  #2
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightafire
Hejsan! Jag ber om ursäkt om jag felplacerat denna tråd.

För ca 2 år sedan började jag chatta med en kille från Belgien. Vi satt en del vid msn med video och allt. Tyckte han var jättefin och allt.
Sedan så slutade vi höra av oss, hade han på facebook och allt men ingen kontakt under lite mer än ca ett års tid.
Nu för några månader sedan så började vi chatta igen (på facebook då). Han har iaf. planerat en Sverige resa i augusti till oktober nästa år och vill träffa mig då.
Frågan är bara: Ska jag träffa honom? Här är en liten lista varför jag oroar mig en aning:

- När han skriver så är det väldigt dålig engelska, är det något som är normalt i Belgien. Hans modersmål är franska.
- Han frågar inte speciellt mycket om mig. Saker som vad jag pluggar/jobbar, om min familj.. Intressen. Rätt så basala saker tycker jag om man vill lära känna dem innan man träffas.
- Det var inte lika mycket förut men han skriver att han älskar mig och att jag är den enda för honom osv...
- Han har tydligen bara haft en flickvän och är oskuld (20 år). Han verkar inte heller speciellt intresserad av att skaffa någon. Ungefär att han väntar på att träffa mig osv...
- Han var tydligen i Sverige i sommar.. Men de bilder hans vän lagt upp visar tydligt att de är i Norge. Haha! Det albumet är även döpt "Sweden trip 2011". Varför döper man albumet på engelska..?

Här är en lista på saker som gör att jag ser honom mer "normal":

- Han verkar ha normalt med vänner... Profilen på facebook känns inte fake. Han blir taggad i bilder och det finns mycket på honom. Jag kan också se att han har sina bröder under familj och sånt.
- Han ser vääldigt bra ut.
- Han verkar ha ett jobb. Dock så vet jag inte om han också pluggar eller så...

Så vad tror ni? Kille med kompisar, ser bra ut och allt. Men kan han vara.. psykopat eller något? Jag menar om man är oskuld och ser ut som han ?! X) haha...
...och allt?
Citera
2011-09-27, 12:29
  #3
Medlem
ursäktar dåliga formuleringar/upprepningar. Kollade inte genom och var lite stressad. Hoppas ni fattar endå.
och allt !
Citera
2011-09-27, 12:30
  #4
Medlem
Verkar ju onekligen lite skumt. Men att träffa honom när han kommer hit på någon plats med mycket folk kan inte skada. Verkar han skum så tacka för dig och dra där ifrån, svårare än så är det inte.

* Han behöver inte vara oskuld bara för att han säger det.
* Han raggar på folk i andra länder = Du är nog inte den enda.
* Han skriver att han älskar dig = Får honom att verka fruktansvärt orutinerad och eller oseriös i min mening, ni har ju inte ens träffats.
Citera
2011-09-27, 12:34
  #5
Medlem
Är nog inte han på bilderna då? ;p
Citera
2011-09-27, 12:37
  #6
Medlem
infects avatar
Du kan ju alltid träffa han bland folk som någon nämnde tidigare, eller med några av dina vänner. Man ångrar bara de man inte gjort i livet, resten lär man sig leva med.

//infect
Citera
2011-09-27, 12:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Verkar ju onekligen lite skumt. Men att träffa honom när han kommer hit på någon plats med mycket folk kan inte skada. Verkar han skum så tacka för dig och dra där ifrån, svårare än så är det inte.

* Han behöver inte vara oskuld bara för att han säger det.
* Han raggar på folk i andra länder = Du är nog inte den enda.
* Han skriver att han älskar dig = Får honom att verka fruktansvärt orutinerad och eller oseriös i min mening, ni har ju inte ens träffats.

Jo att träffa honom första gången på ett cafe eller liknande var ungefär vad jag tänkt.
Möjligtvis att han raggar på andra, det är lite svårt att beskriva men bilden jag får av honom är en vanligt väldigt snäll kille som inte lever sitt liv på internet... Sedan så har vi endå haft kontakt så pass länge utan att jag tagit av mig kläderna eller liknande (haha) och är inte det lite vad dessa "internet raggare" ofta brukar vara ute efter? Har jag fel?
Tycker det är ganska jobbigt när skriver att han älskar mig. Men kan det vara att han inte kan uttrycka sig så specifikt i engelskan? Kanske tror han att jag ska uppskatta det jättemycket? Nja.. Av det får jag bara psykopatvibbar...
Citera
2011-09-27, 12:46
  #8
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Förstår inte vad som är så skumt?
Citera
2011-09-27, 12:47
  #9
Medlem
Om han var intresserad av dig skulle han ställa frågor, så jag tror att han bara vill träffa dig för sex och om han dessutom var i Sverige i somras så borde han ha hört av sig då. Om du inte är villig att träffa honom för enbart sex så tycker jag att du ska strunta i honom.
Citera
2011-09-27, 12:47
  #10
Medlem
Codens avatar
Hur ser man "tydligt" på bilder att de är tagna i Norge?

Står Petter Northugg i bakgrunden iförd lusekofta och viftar med norska flaggan eller är dom tagna på, tjaa vad faan finns det i Norge som en genomsnittlig svensk ens skulle ha en CHANS att känna igen, Carl Johann kanske?

Om du med 100% säkerhet VET att alla bilder är tagna i Norge och killarna döper bildserien till "Trip to Sweden" så är dom ju korkade och du borde inte träffa honom om du nu inte gillar korkade killar.

Att han har dålig engelska är nog ganska vanligt hos franskspråkiga, de lär sig ofta inte engelska lika väl som vi andra västerlänningar. Kanske för att de inte behöver det
Citera
2011-09-27, 12:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Är nog inte han på bilderna då? ;p

är lite osäker jag. Såg ju honom över cam för 2 år sedan. Han blir taggad ständigt på facebook. Finns några bilder på honom som yngre som någon lagt upp osv. Visst skulle det gå att fejka, men det skulle kräva ett jävla arbete ;P
Citera
2011-09-27, 12:49
  #12
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightafire
Hejsan! Jag ber om ursäkt om jag felplacerat denna tråd.

För ca 2 år sedan började jag chatta med en kille från Belgien. Vi satt en del vid msn med video och allt. Tyckte han var jättefin och allt.
Sedan så slutade vi höra av oss, hade han på facebook och allt men ingen kontakt under lite mer än ca ett års tid.
Nu för några månader sedan så började vi chatta igen (på facebook då). Han har iaf. planerat en Sverige resa i augusti till oktober nästa år och vill träffa mig då.
Frågan är bara: Ska jag träffa honom? Här är en liten lista varför jag oroar mig en aning:

- När han skriver så är det väldigt dålig engelska, är det något som är normalt i Belgien. Hans modersmål är franska.
- Han frågar inte speciellt mycket om mig. Saker som vad jag pluggar/jobbar, om min familj.. Intressen. Rätt så basala saker tycker jag om man vill lära känna dem innan man träffas.
- Det var inte lika mycket förut men han skriver att han älskar mig och att jag är den enda för honom osv...
- Han har tydligen bara haft en flickvän och är oskuld (20 år). Han verkar inte heller speciellt intresserad av att skaffa någon. Ungefär att han väntar på att träffa mig osv...
- Han var tydligen i Sverige i sommar.. Men de bilder hans vän lagt upp visar tydligt att de är i Norge. Haha! Det albumet är även döpt "Sweden trip 2011". Varför döper man albumet på engelska..?

Här är en lista på saker som gör att jag ser honom mer "normal":

- Han verkar ha normalt med vänner... Profilen på facebook känns inte fake. Han blir taggad i bilder och det finns mycket på honom. Jag kan också se att han har sina bröder under familj och sånt.
- Han ser vääldigt bra ut.
- Han verkar ha ett jobb. Dock så vet jag inte om han också pluggar eller så...

Så vad tror ni? Kille med kompisar, ser bra ut och allt. Men kan han vara.. psykopat eller något? Jag menar om man är oskuld och ser ut som han ?! X) haha...

Att han inte verkar vara intresserad vad du jobbar med eller vad du har för intressen låter ju en aning skumt?

"han skriver att han älskar mig och att jag är den enda för honom" Låter som han enbart är ute efter ett knull när han skriver så här, han kanske tror att alla tjejer i Sverige är ett lätt byte?

Sen att han döper sitt album på Engelska kan vara att han har vänner på Facebook som bara kan Engelska.

Bara för att jag har 300 vänner på facebook och ett jobb betyder det inte att jag har alla hästar i stallet och det gäller även din belgiska vän.

Slutsats;

Tror inte han är en psykopat men däremot ute efter ett knull. Sen att han är 20 år, ser bra ut och är oskuld, så är det inte helt omöjligt att han är oskuld.

Skulle säga att det är 50/50 chans att han är seriös.

Lycka till iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback