• 1
  • 2
2004-12-09, 16:51
Medlem
flowss avatar
Frågan är väl främst ställd till de som inte har så stor insyn.

Så, låt höra fördommarna

Om ni har frågor så kan ni ju passa på att ställa dem.
Citera
2004-12-09, 16:59
Medlem
Hallaballoobas avatar
Stort party till enformig musik...
Citera
2004-12-09, 17:05
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallaballooba
Stort party till enformig musik...

+ stroboskop, lampor och ecstacy/amfetamin. folk som ser ut som cyberpunks.
Citera
2004-12-09, 17:13
Medlem
mahutma_homos avatar
Det är väl en grupp av människor. så som t ex hip-hopare och hårdrockare kan man även va ravare. man har en speciell klädstil och har vissa gemensamma åsikter (ofta musikrelaterade) och definierar sig därför som ravare.

så rave är väl namnet på denna lilla kultur. eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2004-12-09, 17:22
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Det är väl en grupp av människor. så som t ex hip-hopare och hårdrockare kan man även va ravare. man har en speciell klädstil och har vissa gemensamma åsikter (ofta musikrelaterade) och definierar sig därför som ravare.

så rave är väl namnet på denna lilla kultur. eller är jag helt ute och cyklar?

Ni har ju alla haft rätt hittils - än om några är mer trångsyntare än andra

Rave innefattar olika saker. Ett rave är en stor tillställning där det spelas någon slags EDM-musik och folk kommer dit. Nu är det inte så att alla har en massa neonfärgade kläder och inte heller äter alla droger.

Anledningen till att folk går till rave är pga att uppnå en slags trans till musiken. Dvs man ska låtan kroppen röra sig automatiskt till musiken på något sätt. Detta ger dem som dansar ett otroligt rus som inte kan beskrivas om man inte upplevt det.

Att folk brukar droger beror oftast på att man ska orka dansa mer eftersom det är så otroligt skönt att dansa till musiken. Tar man exempelvis E förstärks denna känsla något så otroligt mycket.

Många nöjer sig dock med det som musiken ger och vill inte förstärka det.

Rave är också en kultur, mer eller mindre. De flesta inom scenen brukar dela samma uppfattningar om livet. I princip alla är väldigt öppensinnade och snälla. Förlåtande och var och en får göra sin sak - bara det inte går ut över en själv. Därför är droger accepterat inom scenen.

Nu finns det ju klubbar som anordnar lite rave och så där lite mer "bortskämda" människor går på som inte riktigt är inne i kulturen utan vill endast njuta av musiken. Dessa brukar se ner på de som skapade rave etc "jävla knarkarbarn".

Sen finns det ju dem som går till olika slags evenmang och bara är sig själva.

Ni som inte testat det borde försöka ta er till en skogsfest någon gång. Det är ungefär som att komma till en annan planet på jorden.
Citera
2004-12-09, 17:38
Medlem
mahutma_homos avatar
lite OT men:

En del människor påstår sig få ont i huvudet av psytrance. Själv tycker jag att det kan va avkopplande.
Citera
2004-12-09, 17:41
Medlem
Hallaballoobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Ni som inte testat det borde försöka ta er till en skogsfest någon gång. Det är ungefär som att komma till en annan planet på jorden.

Jag kan tänka mig 1000 andra fester som lockar mig mer och säkert kan ta mig till många andra planeter (planet Gong?) med hjälp av musik som kittlar mina sinnen mycket mer än den enformiga ljudmassan som finns på en ravefest.
Så - sorry du lär inte få se mig på någon skogsfest.
By the way - jag gissar att det inte finns många skogsfester för oss över 40
Citera
2004-12-09, 17:44
Medlem
Knarka och dansa hela natten lång, har ni varit på voov vet ni vad jag menar
Citera
2004-12-09, 17:46
Medlem
scratchys avatar
Tja, det är väl den nutida motsvarigheten till 40-talets sk dansbane-elände, där ungdomen fördärvades av jazz, sprit och lösaktighet.
Citera
2004-12-09, 17:50
Medlem
fnuskes avatar
Enya och E
Citera
2004-12-10, 04:28
Medlem
jols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Rave innefattar olika saker. Ett rave är en stor tillställning där det spelas någon slags EDM-musik och folk kommer dit. Nu är det inte så att alla har en massa neonfärgade kläder och inte heller äter alla droger.
EDM?
Vad ska man tanka om man vill höra på musiken som spelas?

Låt nu denna tråden inte spåra ur som den jag startade, hoppades att man skulle tänka på reklamfilmen, le litegrann och sen skriva något relaterat till frågeställningen...men men.
Citera
2004-12-10, 08:50
Medlem
phunk808s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Knarka och dansa hela natten lång, har ni varit på voov vet ni vad jag menar

word.

...sem skulle jag som vanligt vilja gå emot vår trådskapare.. det är MER knark än man tror på dessa fester. punkt slut!!!

i början av min karriär som "rejvare" körde jag det som ett argument att -närå det e inge mycke knarsch alls asså....

men när man sedan kommit in i gemet på riktigt så ser man på det hela med andra ögon!!!

..visst det finns en och annan som röjer hela nätterna utan kemiska substanser... men som på till exempel Voov experience.... där tar mer parten droger .. det är inte så mkt att hymla om ... likaså Boom Festival och alla partyn i Goa... även de artister som skapar musiken är vän med droger!

Sen finns dessa ÄCKLIGA trance fester där alla "wannabees" finns.. och dom drar väl på sin höjd i sig krossad alvedon för att vilja tro att dom pundar! Det är även dessa som kommer i neon kläder .. enbart för att tro att dom smälter in då! HATA HATA HATA!

Men i den renodlade Psy trance svängen är det mkt droger.. likaså Techno svängen. Inget att hymla om..

Och kom nu inte och säg en massa annat skit..

... detta är min syn på det hela! kalla det trångsynthet om du vill.. men jag kallar det trångsynthet att hymla om allt knark som finns där!

..att gå på "skogsfest" är precis som det låter FEST i skogen och ingen annan planet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in