Citat:
Ursprungligen postat av flows
Anledningen till att folk går till rave är pga att uppnå en slags trans till musiken. Dvs man ska låtan kroppen röra sig automatiskt till musiken på något sätt. Detta ger dem som dansar ett otroligt rus som inte kan beskrivas om man inte upplevt det.
Det är ett skämt att folk skulle gå på "rave", rättare sagt, trance fester för att uppnå ett trans liknande tillstånd utav att dansa.
Den stora massan går på så kallade rave fester för att trycka i sig droger och träffa folk som dom tycker är roligt att göra det ihop med. Det handlar inte så mycket om musiken och dansen längre. Det är mer en bisak. Man kan säga att det är något som kommer med paketet. Precis som man på samma sätt t.ex tar en kaffe när man går på ett fik och fikar med någon. Dom enda festerna som fortfarande är något att ha är dom små, väldigt intima festerna som man arrangerar åt med ett fåtal kompisar. Runt 20 pers. Då alla har samma inställning till musiken och hela scenen och hoppas på att den en dag ska bli den samma som den en gång i tiden har varit.
Detta är inget jag bara häver ur mig. Detta skriver jag för att jag under en lång tid av arrangerande av fester och även deltagande på fester har sett hur hela trance/rave scenen har förstörts till ett stort komersiellt jippo utan dess like. Utan någon som hellst eftertanke till varför man egentligen deltar eller arrangerar en rave fest.
--Peace Out