Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Lediga helger från vad?
Från mansgrisen därhemma eller?
Ett förhållande handlar om ett ömsesidigt givande och tagande där båda är lika viktiga i alla beslut.
vi säger att mannen har en månadslön på runt 44.000, kvinnan bara 24.000, de har 4 barn, 3 döttrar och 1 son.
Är det inte logiskt då att mannen, som genererar mer till hushållet ekonomiskt, slipper ta ansvar ifrån vissa hushållssysslor?
Tycker du låter lite egoistisk i ditt eget tänkande, och personligen (pratar inte bara om min uppväxt) så håller sällan förhållande som är 100% jämställda. De här tänktet att man ska dela upp exakt allt i 50% tycker jag låter barnsligt och egoistiskt. Mår du verkligen bättre för att mannen ska natta barnen lika många gånger som du? Ser du barnen som ett arbete? Att du så gärna längtar efter slippa ansvar åt mannen? När människor ber om exakt 50% i hushållet misstänker jag feminism som förtärt kvinnans naturliga instinkter.
Allt mannen gör i hemmet, är indirekt en gåva som bör uppskattas och uppmuntras - men att påtvinga mannen 50% i hemmet? låter som en gnällkärring...