2011-10-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det inte du förstår är att du talar emot dig själv.
Läs igenom det du skriver en gång till så kanske poletten trillar ner?
Kvinnor får lediga helger, om mannen inte är man nog att ge direktiv och styra hushållet så kan kvinnan ta över. Förstår inte vad problemet är.
Citera
2011-10-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Dina små anekdoter är alltid lika roliga. Du tycks umgås med så konstigt folk - har du aldrig funderat på att byta upp dig när det gäller umgänge?
Själv skulle jag tycka det var urjobbigt att simma runt och känna mig sådär kränkt och irriterad hela tiden - kan ju inte vara lätt att tvingas frottera sig med en omgivning man mest "hatar".
Samtidigt kan jag ju förstå ditt dilemma - frun är läkare, status är allt -- och då förstår vi ju vem som får styra....

Frågan är ju om man välje rsin omgivning?
Njä, man liksom mer finns i den verklighet som är runt omkring en.
Citera
2011-10-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Slav? nej.
Hemmafru? ja
Ingen frihet ? det kan hon få ha på helgen, men annars? Nej tack!
ska lyda under mannen? nja, beror på om mannen är behörig till sådan roll...
Ska inte njuta av sex? mjo, det kan hon få göra, men inte på bekostnad av mannen.

Så nej, försök inte. Jag finner kvinnor och deras rättigheter på lika nivåer.

Hur illa har det slått slint här egentligen?
Citera
2011-10-07, 18:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Frågan är ju om man välje rsin omgivning?
Njä, man liksom mer finns i den verklighet som är runt omkring en.
I viss mån har du givetvis rätt -- men inte fullt ut. Inte tusan skulle jag gå med på att min make släpade med sig en människa överallt om jag inte gillade vederbörandes sällskap. Då fick min make välja vem han ville ha med sig - för pina mig skulle jag inte göra mer än någon enstaka gång då det absolut var oundvikligt.
Jag skulle inte heller kräva att min make stod ut med att jag släpade runt på en person han inte gillade om det var aktiviteter som vi hade gemensamt - mer än möjligen någon enstaka gång när det inte gick att undvika.

Edit:
Fast mest gillar jag ju Stiffnipples anekdoter förstås för att han alltid lyckas trassla in sig själv lite grann -- En dominant herre som styrs av flickvänners vilja, som hatar feminister så mycket att han måste få dem i säng .....osv... lite kul sådär...
Senast redigerad av micro113 2011-10-07 kl. 18:37.
Citera
2011-10-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Hur illa har det slått slint här egentligen?
förstår tyvärr inte vad problematiken är...
Citera
2011-10-07, 20:22
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Kvinnor får lediga helger, om mannen inte är man nog att ge direktiv och styra hushållet så kan kvinnan ta över. Förstår inte vad problemet är.
Lediga helger från vad?
Från mansgrisen därhemma eller?
Ett förhållande handlar om ett ömsesidigt givande och tagande där båda är lika viktiga i alla beslut.
Citera
2011-10-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Lediga helger från vad?
Från mansgrisen därhemma eller?
Ett förhållande handlar om ett ömsesidigt givande och tagande där båda är lika viktiga i alla beslut.
vi säger att mannen har en månadslön på runt 44.000, kvinnan bara 24.000, de har 4 barn, 3 döttrar och 1 son.
Är det inte logiskt då att mannen, som genererar mer till hushållet ekonomiskt, slipper ta ansvar ifrån vissa hushållssysslor?
Tycker du låter lite egoistisk i ditt eget tänkande, och personligen (pratar inte bara om min uppväxt) så håller sällan förhållande som är 100% jämställda. De här tänktet att man ska dela upp exakt allt i 50% tycker jag låter barnsligt och egoistiskt. Mår du verkligen bättre för att mannen ska natta barnen lika många gånger som du? Ser du barnen som ett arbete? Att du så gärna längtar efter slippa ansvar åt mannen? När människor ber om exakt 50% i hushållet misstänker jag feminism som förtärt kvinnans naturliga instinkter.
Allt mannen gör i hemmet, är indirekt en gåva som bör uppskattas och uppmuntras - men att påtvinga mannen 50% i hemmet? låter som en gnällkärring...
Citera
2011-10-07, 20:39
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
vi säger att mannen har en månadslön på runt 44.000, kvinnan bara 24.000, de har 4 barn, 3 döttrar och 1 son.
Är det inte logiskt då att mannen, som genererar mer till hushållet ekonomiskt, slipper ta ansvar ifrån vissa hushållssysslor?
Tycker du låter lite egoistisk i ditt eget tänkande, och personligen (pratar inte bara om min uppväxt) så håller sällan förhållande som är 100% jämställda. De här tänktet att man ska dela upp exakt allt i 50% tycker jag låter barnsligt och egoistiskt. Mår du verkligen bättre för att mannen ska natta barnen lika många gånger som du? Ser du barnen som ett arbete? Att du så gärna längtar efter slippa ansvar åt mannen? När människor ber om exakt 50% i hushållet misstänker jag feminism som förtärt kvinnans naturliga instinkter.

Ja det är logiskt att mannen oxå tar hand om sitt hem och sin familj. Skitar man ner så ska man vara med och städa. Sätter man barn till världen så ska man hjälpa till att ta hand om de och uppfostra de. Det är det som kallas för ansvar.
Citera
2011-10-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Ja det är logiskt att mannen oxå tar hand om sitt hem och sin familj. Skitar man ner så ska man vara med och städa. Sätter man barn till världen så ska man hjälpa till att ta hand om de och uppfostra de. Det är det som kallas för ansvar.
Men jag pratar om folk som vill ha millimeters rättvisa i hushållet... sådant kommer bara ställa till problem.
Aja, min poäng är ändå att kvinnor är bättre lämpade för barn,disk och tvätt. Menar inget illa med det, och jag menar, mannen kan ju laga maten i hemmet istället?
Citera
2011-10-07, 20:47
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Allt mannen gör i hemmet, är indirekt en gåva som bör uppskattas och uppmuntras - men att påtvinga mannen 50% i hemmet? låter som en gnällkärring...
Du tänker extremt konstigt!
Lever man i ett äktenskap eller förhållande så delar man givetvis på bördorna. Kvinnans fritid och egentid är precis lika viktig som mannens. Att i detta exempel som du ger så tjänar mannen lite mer. Ja och? Vad spelar det för roll? Man delar ju på allt ändå? Eller tycker du att kvinnan ska käka blodpudding och mannen gåslever?
De flesta jag känner inklusive mig själv innan delar på alla pengar när barn har kommit in i bilden. Allt förs in på ett konto och man delar 50/50. Kanske inte du är uppväxt så och det kanske kan förklara varför du tänker så konstigt.
Quezen du har extremt konstiga tankar och värderingar och du kommer ha väldigt svårt med flickvän och familj framöver om du inte tänker om. Du är en mansgris av högsta rang!
Citera
2011-10-07, 20:56
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks

Logiskt? Det handlar om ekonomi, eller?

Om man är den som drar in absolut mest, som i exemplet, så tar man ansvar för att ta hand om barnen. Det här är för mig intressant, hur det i dessa debatter bagatelliseras att den som offrar tid med barn osv för att familjen ska få mat i magen och tak över huvudet, plötsligt anklagas för att "inte ta ansvar".

Jag blir fan arg på detta sätt att uttrycka sig på. Lite som att spotta på hemmafruar och sen anklaga dem för att de inte tar ansvar för sin egen inkomst.
Citera
2011-10-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Logiskt? Det handlar om ekonomi, eller?

Om man är den som drar in absolut mest, som i exemplet, så tar man ansvar för att ta hand om barnen. Det här är för mig intressant, hur det i dessa debatter bagatelliseras att den som offrar tid med barn osv för att familjen ska få mat i magen och tak över huvudet, plötsligt anklagas för att "inte ta ansvar".

Jag blir fan arg på detta sätt att uttrycka sig på. Lite som att spotta på hemmafruar och sen anklaga dem för att de inte tar ansvar för sin egen inkomst.
Delar din uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in