2014-07-02, 12:16
Medlem
liarsenics avatar
Någon som vet vart jag kan beställa Tom Ford Tuscan Leather förutom Ebay? Ingen sida som jag hittar i USA ir UK fraktar utrikes. Finns det någon butik i Sverige som man kan kontakta?
Citera
2014-07-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Någon som vet vart jag kan beställa Tom Ford Tuscan Leather förutom Ebay? Ingen sida som jag hittar i USA ir UK fraktar utrikes. Finns det någon butik i Sverige som man kan kontakta?

I värsta fall kan du använda dig av MyUS.com om du inte hittar någon bättre lösning.
Citera
2014-07-02, 13:43
Medlem
3rds avatar
Citat:
Där -> http://www.parfuma.com/en/tom-ford-tuscan-leather-eau-de-parfum-vapo.html

edit: ingen svensk sida men de skickar till Sverige.
Citera
2014-07-02, 14:52
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kul du gillade givenchy play intense! Kaffe och bär typ! Luktar riktigt mysigt!

Du lär säkert gilla CK one shock som du även har!

Synd att du inte beställde "animale animale" utan du körde på endast "animale"

Dumt av dom att sätta sånt namn på den då alla villa ha "animale animale"

Aff! Jag som trodde jag hade beställt rätt animale, därför jag tyckte den doftade så tråkigt som den gjorde, visste inte där fanns 2 olika versioner.

CK one shock testade jag med innan jag la mig, den var helt OK faktiskt och bättre än dom flesta, men fortfarande lite tråkig i längden och play intense spöar den totalt hittils
Citera
2014-07-02, 17:11
Medlem
mr.demons avatar
Är verkligen Victor&Rolf bara ett plagiat av 1 Million?
Citera
2014-07-02, 17:26
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Kan jämföra dom båda om du vill, har en 1 million som står i hyllan och samlar damm och ett sample av spicebomb, antar det är doften du syftar på
Citera
2014-07-02, 18:05
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Kan jämföra dom båda om du vill, har en 1 million som står i hyllan och samlar damm och ett sample av spicebomb, antar det är doften du syftar på

Yes! Gör gärna det.
Citera
2014-07-02, 18:21
Medlem
Citat:

Nej, som jag tidigare påpekat kan hjärtnoterna - den där söta doften - jämföras med 1 million, men detsamma kan göras med många andra dofter. Är ingen expert, men just den där söta noten återfinns i hur många parfymer som helst nuförtiden, så det är fel att kalla det plagiat.

Förutom det är de ganska olika, mest tack vare de kryddiga inslagen i spisbomben.
Citera
2014-07-02, 18:33
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Yes! Gör gärna det.

När 1 million öppnar upp så stinker den verkligen, på gränsen man får huvudvärk av att lukta på den, luktar billigt och starkt.
När Spicebomb öppnar upp så luktar den inte alls lika starkt som 1 million utan mycket mildare och fräschare, gillade faktiskt denna.

Känns verkligen som man jämför en vanlig Axe-flaska mot en vanlig parfym, spicebomb luktar kvalité, det kan jag tyvärr inte säga om 1 million.

Efter en timme när 1 million har lugnat ner sig så luktar den lika starkt som spicebomb gjorde i början, och jo där finns en viss likhet i dom faktiskt, men endå så olika.
Dom har unngefär samma noter, förutom att spicebomb har tobaco istället för citrus

Båda passar på klubben/kvällen

Paco Rabanne - 1 Million: Luktar billigt och borde kosta 100kr för en flaska. Luktar lite fjortisdisco och på tok för stark

Viktor & Rolf - Spicebomb: Lyxigare, mer diskret och fräschare version av 1 million, kvalité och bekväm att lukta på.

Spicebomb var faktiskt trevlig och hade kunnat tänka mig att ha på mig den själv om jag skulle på fest/klubb

Betyg?

1 million 1.5 / 5
Spicebomb 3,5 / 5
Senast redigerad av TokyoBarn 2014-07-02 kl. 18:41.
Citera
2014-07-02, 23:06
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Hmm, fick en intressant tanke. Fick en sån här test-spray (parfym) när jag beställde en grej från en sida och tänkte att man kanske kan återanvända den när vätskan är slut, men givetvis gick den inte att öppna.

Då fick jag syn på denna http://www.amazon.com/BEAUTY-Refillable-Perfume-Bottle-Silver/dp/B004JFTMM4

Verkar riktigt praktiskt att ha i jackfickan ifall man behöver en liten förfining, men frågan är då hur man applicerar parfym i den från en parfymflaska? Ska man hitta en minimal tratt att köra in eller hur gör man?
Enklast är att spraya ner i den nya flaskan, det krävs inte så stor om du bara ska bättra på.
5-10 ml räcker långt.
Citera
2014-07-03, 01:16
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Där -> http://www.parfuma.com/en/tom-ford-tuscan-leather-eau-de-parfum-vapo.html

edit: ingen svensk sida men de skickar till Sverige.

Tack du rädda mig! Köpte en flaska förra året när jag var i New York. Upptäckte för några dagar sen att den håller på att ta slut. Min favorit när det blir lite kallare väder här i Sverige (det blir det ofta..).

Av allt jag har är TL och Chanel Sycomore de två "mörka" parfymerna jag använder mest. Nu under sommarn kör jag Creed Aventus som jag rekommenderar till er alla. Min favorit helt klart. Millesime Imperial är inte heller den helt fel. Dock så kan den vara för söt för en del, plus att den inte sitter kvar så länge om man jämför med t.ex. Aventus.

Generellt är Creed en vår/sommar-parfym. Så tänk på det ni som är nyfikna på märket.
Citera
2014-07-03, 01:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tack du rädda mig! Köpte en flaska förra året när jag var i New York. Upptäckte för några dagar sen att den håller på att ta slut. Min favorit när det blir lite kallare väder här i Sverige (det blir det ofta..).

Av allt jag har är TL och Chanel Sycomore de två "mörka" parfymerna jag använder mest. Nu under sommarn kör jag Creed Aventus som jag rekommenderar till er alla. Min favorit helt klart. Millesime Imperial är inte heller den helt fel. Dock så kan den vara för söt för en del, plus att den inte sitter kvar så länge om man jämför med t.ex. Aventus.

Generellt är Creed en vår/sommar-parfym. Så tänk på det ni som är nyfikna på märket.

Påminner TL om någon annan parfym, har den drag av någon?
Skriv gärna omdöme hur leveransen etc gick sen, har knappt sett private blend på internet som skickas till Sverige tidigare.

Ang Aventus så tycker jag att den funkar på sommaren såvida det inte blir 20+ grader och sol, då är den inte optimal IMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in