2014-04-17, 22:31
Medlem
Cameltotems avatar
Al Wisam Day Rasasi
http://www.fragrantica.com/perfume/Rasasi/Al-Wisam-Day-19650.html

Någon som har erfarenhet av denna parfym? Många säger det ska va en bättre variant av Silver Mountain Water.
Citera
2014-04-18, 00:36
Medlem
karlsoons avatar
Såja. Efter en Calzone och några mastodont-rullar har jag nu plöjt igenom mina tre senaste samples.

Millisime Imperial är helt klart mycket bra. Den tar lite stund att vänja sig vid men den är rakt igenom en väldigt trevlig historia.

Silver Mountain Water är också bra men något tråkigare om man får säga så.

Pure Havane var över förväntan. Väldigt behaglig och enligt mig otroligt prisvärd.
Jag kände igen basnoterna och funderade på vart jag känner igen den doften ifrån.
Då kom jag på att de verkligen påminner om Cacharel-Amor Amor villket är väldigt angenämnt.

Om någon bryr sig vad om tjejer tycker så röstade damerna jag umgicks med ikväll på Pure Havane.
Citera
2014-04-18, 00:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Såja. Efter en Calzone och några mastodont-rullar har jag nu plöjt igenom mina tre senaste samples.

Millisime Imperial är helt klart mycket bra. Den tar lite stund att vänja sig vid men den är rakt igenom en väldigt trevlig historia.

Pure Havane var över förväntan. Väldigt behaglig och enligt mig otroligt prisvärd.
Jag kände igen basnoterna och funderade på vart jag känner igen den doften ifrån.
Då kom jag på att de verkligen påminner om Cacharel-Amor Amor villket är väldigt angenämnt.

Om någon bryr sig vad om tjejer tycker så röstade damerna jag umgicks med ikväll på Pure Havane.
Damer röstar alltid på billiga designparfymer, för deras näsor är inte van annat.
Citera
2014-04-18, 08:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Både SMW och MI är utmärkta vår och sommardofter, klart två av de bättre från Creed.

Damer har alltid en förmåga att gå för de sötare dofterna, hade Pure Malt en gång som uppskattades hemma. Tyvärr hade jag inte samma uppfattning. Aldrig mer en A*Men i mitt skåp...
Citera
2014-04-18, 10:02
Medlem
Anon2s avatar
Testade Creed Aventus igår.
Gillade inte det alls, skulle betygsätta den kanske 5/10.
Och en kompis till mig testade den på sig själv också, han gillade inte den heller.
Citera
2014-04-19, 20:39
Medlem
Cameltotems avatar
Nää har nu insett att jag har helt enkelt fått fel variant av DHI.

Jag har den med vanilj i och den gillar jag inte alls, utan älskar den som luktar mer iris.

Eftersom jag inte tänker köpa och hoppas att jag får rätt så vänder jag mig helt enkelt åt dior homme då då ingen av dom olika varianterna har vanilj i sig

Dior homme/intense utan vanilj är nog en av de bästa dofterna jag har luktat på
Citera
2014-04-20, 19:42
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nää har nu insett att jag har helt enkelt fått fel variant av DHI.

Jag har den med vanilj i och den gillar jag inte alls, utan älskar den som luktar mer iris.

Eftersom jag inte tänker köpa och hoppas att jag får rätt så vänder jag mig helt enkelt åt dior homme då då ingen av dom olika varianterna har vanilj i sig

Dior homme/intense utan vanilj är nog en av de bästa dofterna jag har luktat på

Hur menar du utan vanilj? Som jag vet så innehåller alla versioner av DHI vanilj, eller?
Citera
2014-04-20, 20:46
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Hur menar du utan vanilj? Som jag vet så innehåller alla versioner av DHI vanilj, eller?

Kollar du fragnatica så verkar det finnas två typer av DHI
En med mycket vanilj och en utan eller väldigt lite eftersom det inte ens är listat.

Jag har även märkt själv att det finns två typer.
Citera
2014-04-20, 22:18
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kollar du fragnatica så verkar det finnas två typer av DHI
En med mycket vanilj och en utan eller väldigt lite eftersom det inte ens är listat.

Jag har även märkt själv att det finns två typer.

Joo det finns två versioner, den som du gillar är från 2007 och den kan man köpa på ebay från 3000 kr och uppåt och efter det så ändrades formulan på parfymen och i den senaste versionen så finns det mer vanilj. Tycker inte att det är värt att betala så mycket för en parfym..

Köp Dior homme istället om du inte gillar vanilj
Citera
2014-04-20, 22:44
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Joo det finns två versioner, den som du gillar är från 2007 och den kan man köpa på ebay från 3000 kr och uppåt och efter det så ändrades formulan på parfymen och i den senaste versionen så finns det mer vanilj. Tycker inte att det är värt att betala så mycket för en parfym..

Exakt, vaniljen tycker jag förstör och tar bort den goda Iris som finns i parfymen! Blir att köpa Dior homme!
Citera
2014-04-20, 23:45
Medlem
Citat:

På riktigt? Det är sjukt! Då ska jag sälja min som är ifrån 2007 för 3000:-, så speciell är den inte i mitt tycke.
Citera
2014-04-21, 00:27
Medlem
injections avatar
Japp, du har den så kallade "vintage versionen" och den säljs rätt så dyrt på ebay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in