2012-09-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Visst finns det "två olika" typer av parfymer där en ska man ta väldigt lite av, typ bakom örat (om jag inte hört fel) sen en man kan dra på ganska mycket? Hur vet man vilken man har?

Say what?

Alltså, parfym är ju uppdelat i olika "koncentrationer". Ju högre koncentration av parfym-oljor i doften, ju starkare är doften i sin framtoning, kan man säga. Mer koncentrerad.

Parfym: 15-30%
Eau-de-Parfum (EdP): 8-15%
Eau-de-Toilette (EdT): 4-8%
Eau-de-Cologne (EdC): 3-5%
Splash-Cologne: 1-3 %

Oftast är herrparfym EDT... Då kan du kör med några/någon spray vid halspulsådern, kanske någon spray på bröstet, etc...
Citera
2012-09-03, 15:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Say what?

Alltså, parfym är ju uppdelat i olika "koncentrationer". Ju högre koncentration av parfym-oljor i doften, ju starkare är doften i sin framtoning, kan man säga. Mer koncentrerad.

Oftast är herrparfym EDT... Då kan du kör med några/någon spray vid halspulsådern, kanske någon spray på bröstet, etc...
Ja som sagt, jag var inte så insatt, jag hade tydligen EdC, alltså inte så koncentrerad. Bara att smacka på
Citera
2012-09-03, 17:12
Medlem
Parfymen jag ville ha finns inte på lagret på kicks.se så funderar på att lägga en beställning från beautystore.se
Är det en sida man kan lita på? Nojjar främst över att man inte får äkta vara, utan någon kopia. Någon som har beställt därifrån och kan ge tummen upp/ner?
Citera
2012-09-03, 17:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Say what?

Kan även lägga till rena oljor som är sjukt koncentrerade, t.ex. Narciso Rodriguez Musc Oil, olika attar och diverse andra oljor. Dem ska man helst inte ta alls på huden, även om jag fuskar och tar en droppe på fingret och stryker ut bakom varje öra. Det brukar räcka .
Citera
2012-09-03, 17:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitokon
Parfymen jag ville ha finns inte på lagret på kicks.se så funderar på att lägga en beställning från beautystore.se
Är det en sida man kan lita på? Nojjar främst över att man inte får äkta vara, utan någon kopia. Någon som har beställt därifrån och kan ge tummen upp/ner?
Kicks är ju allmänt känt. Antagligen är det lika troligt att de har kopior som att ICA säljer förfalskad Barilla-spaghetti, dvs inte alls.
Citera
2012-09-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kicks är ju allmänt känt. Antagligen är det lika troligt att de har kopior som att ICA säljer förfalskad Barilla-spaghetti, dvs inte alls.

Litar absolut på kicks, men de hade slut på lagret som sagt undrar om beautystore är pålitliga eller om jag ska vänta på att kicks får in den på lager.
Citera
2012-09-03, 18:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Litar absolut på kicks, men de hade slut på lagret som sagt undrar om beautystore är pålitliga eller om jag ska vänta på att kicks får in den på lager.
Ooops, läste fel. Namnet lät bekant så jag kollade min gmail om jag fått några orderbekräftelse därifrån genom tiderna, nepp det hade jag inte - däremot några hundra spammail. Vet inte hur de fått min e-postadress då jag aldrig handlat därifrån. Hur som helst så ger ju sidan ett relativt seriöst intryck, dessutom erbjuder de faktura och delbetalning via Klarna - det brukar jag se som ett tecken på att företaget är relativt seriöst ändå. Jag skulle nog våga beställa därifrån om jag hittade något jag ville ha, trots deras spammande. Dock skulle jag tagit det på faktura, så man har en chans att låta bli att betala ifall produkten skulle vara fejk.
Citera
2012-09-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kan även lägga till rena oljor som är sjukt koncentrerade, t.ex. Narciso Rodriguez Musc Oil, olika attar och diverse andra oljor. Dem ska man helst inte ta alls på huden, även om jag fuskar och tar en droppe på fingret och stryker ut bakom varje öra. Det brukar räcka .

Helt korrekt!

Är det samma som "ren parfymolja"? Något som jag vet Chanel t.ex har i ungefär 5 ml flaskor, men då är max 1 droppe nog. Det håller lätt i sig i 24 h...

Citat:

Inga problem med den sidan, handlat därifrån flera ggr.
Citera
2012-09-03, 18:33
Medlem
3rds avatar
Citat:
Har också handlat från Beautystore några gånger. Inga konstigheter alls.
Citera
2012-09-03, 23:17
Medlem
Någon som har provat Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris?

Länge funderat på att köpa den, får först se till att beställa hem ett prov. Men tänkte om någon här har något att säga om den först. Hittar dock bara EDT-versionen av den. EDP verkar mycket svårare + mycket dyrare. Den var billigare förut.
Citera
2012-09-04, 08:13
Medlem
3rds avatar
Citat:
Någon som har provat Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris?

Länge funderat på att köpa den, får först se till att beställa hem ett prov. Men tänkte om någon här har något att säga om den först. Hittar dock bara EDT-versionen av den. EDP verkar mycket svårare + mycket dyrare. Den var billigare förut.
Nej, men jag hade Tsar en gång i tiden

Är dock intresserad av Cologne Noire men har inte hittat den någonstans än. Har iofs inte kollat överallt. Beställ gärna hem den också och ge ett litet utlåtande
Citera
2012-09-09, 20:27
Medlem
AnCa89s avatar
Hej
Är det nån som vet var man kan få tag på Montale dofter i Sverige? Har letat i evigheter men hittar inget... Har beställt alla mina dofter från nätet, men börjar bli trött på det. Finns dom ens i Sverige? Är för tillfället intresserad av White Aoud, så om nån kan tipsa om en internetsida lr butik i Stockholm/Göteborg så skulle jag vara jättetacksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in