2014-03-19, 05:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Någon som testat något från Annick Goutal? Sitter och spånar på en till sommardoft och har blivit framför allt intresserad av Eau d'Hadrien EdP. Någon som har testat den?
Citera
2014-03-19, 10:25
Medlem
Cameltotems avatar
Med tanke på att sommaren snart är så undrar jag om de finns några andra sommardofter som inte är citrus baserade, verkar mest som sommaren = citrus

Jag tycker nämligen citrus luktar oerhört tråkigt så finns det något annat man kan köra med på sommaren ?
Citera
2014-03-19, 10:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Någon som testat något från Annick Goutal? Sitter och spånar på en till sommardoft och har blivit framför allt intresserad av Eau d'Hadrien EdP. Någon som har testat den?
Jag har testat 5-6 AG-dofter, inklusive Eau d'Hadrien - den tycker jag mest doftar citron och lite gammeldags. Föredrar AdPs dofter framför denna. Av de AG-dofter jag testat tycker jag bäst om Encens Flamboyant - den doftar skog och lägereld .
Citera
2014-03-19, 12:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har testat 5-6 AG-dofter, inklusive Eau d'Hadrien - den tycker jag mest doftar citron och lite gammeldags. Föredrar AdPs dofter framför denna. Av de AG-dofter jag testat tycker jag bäst om Encens Flamboyant - den doftar skog och lägereld .

Tack för info, bäst att sampla den innan då kanske. Var halvnära på blindköpa den.
Encens Flamboyant låter som något att sampla också. Får ta ett sample-race från essenza Nobile snart tror jag.
Citera
2014-03-19, 19:29
Medlem
Hej,

Jag söker en maskulin liktande parfym, något liknande Van Gills Classic men inte så kraftig. Har hört talas om Aqua di parma colonia intensa?
Citera
2014-03-20, 07:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Hej,

Jag söker en maskulin liktande parfym, något liknande Van Gills Classic men inte så kraftig. Har hört talas om Aqua di parma colonia intensa?

Åh Van Gils, måste se till och få testat den igen. Hade den på 90-talet och älskade den.
Har själv AdP Colonia Intensa och gillar den skarpt men har fakriskt inget minne om den skulle vara lik Van Gils, har svårt att tro det för AdP är lite old school och det hade jag nog inte uppskattat som 15-åring.
Citera
2014-03-20, 19:06
Medlem
Cameltotems avatar
Ni som har DHI, luktar de vanilj från era?

Jag har en köpt flaska i slutet av 2013 och inte säker på vilken "formulation" jag har men min luktar mycket vanilj och jag föredrar så mycket mer den som inte luktar vanilj.

Är vintage den som luktar vanilj eller inte?

Så störande att DHI i butiker luktar så mycket godare än min flaska
Citera
2014-03-20, 21:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Jag har en köpt flaska i slutet av 2013 och inte säker på vilken "formulation" jag har men min luktar mycket vanilj och jag föredrar så mycket mer den som inte luktar vanilj.

Har för mig dom bytte formula redan 2007 eller nåt i den stilen
Citera
2014-03-20, 21:18
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har för mig dom bytte formula redan 2007 eller nåt i den stilen

DHI släpptes 2007, första omformuleringen skedde 2011.
Citera
2014-03-21, 11:34
Medlem
SmithMarxs avatar
Någon som kan tipsa om en trevlig ylang ylang doft? Har blivit smått besatt av doften efter att ha bott på ett hotell i grannskap med en ylang ylang odling.

Le Labo har ju Ylang 49 men känner någon till andra välkomponerade dofter baserad på ylang ylang?
Citera
2014-03-21, 14:16
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Kolla serienumret i botten på flaskan på denna sidan så får du reda på tillverkningsår.

http://checkcosmetic.net/
Citera
2014-03-21, 15:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Någon som kan tipsa om en trevlig ylang ylang doft? Har blivit smått besatt av doften efter att ha bott på ett hotell i grannskap med en ylang ylang odling.

Le Labo har ju Ylang 49 men känner någon till andra välkomponerade dofter baserad på ylang ylang?
Inte baserat på, men Acqua di Parma Colonia Assoluta har ylang-ylang bland noterna, och är en underbar doft i sig själv. Kanske värd att testa åtminstone? Jag tror de flesta ylang-ylang soliflorerna är damparfymer. Har man inga problem med det så finns det säkert en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in