2013-07-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Finns ingenstans förutom online, vad jag vet. Hur nya- och gamla versionen doftar vet nog Irrbloss bättre.

Så det är i stort sett blindköp som gäller?
Citera
2013-07-27, 20:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Så det är i stort sett blindköp som gäller?

Den nya versionen är enligt irrbloss (som har båda) lättare, luftigare och håller inte lika länge.

Köper du 75ml från vivamondo så får du säkert gamla versionen, köper du den större så får du nog den nya.
Citera
2013-07-28, 15:09
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fick min beställning från Vivamondo idag, tog 7 arbetsdagar. Michael for Men, gamla formulan här snackar vi budgetdoft, 278:- för 75ml. Sjukt nöjd!

Blev tvungen att beställa den oxå efter allt snack
Den kostar 251kr nu på vivamondo.
Citera
2013-07-28, 20:49
Medlem
irrblosss avatar
Testade Tabarome idag när det var 27-28 grader ute. Till min förvåning passade den alldeles utmärkt. Blev lite som en annan doft i värmen, fräsch och mjuk och inte det minsta skarp eller tung.
Citera
2013-07-29, 00:25
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Testade Tabarome idag när det var 27-28 grader ute. Till min förvåning passade den alldeles utmärkt. Blev lite som en annan doft i värmen, fräsch och mjuk och inte det minsta skarp eller tung.

Testade Tabarome själv i fredagskväll vid utgång och jag kan bara hålla med, den passade oväntat bra och kändes lätt och frisk det varma vädret till trots. Fick dessutom ett par komplimanger under kvällen, förvisso av killar, men det är ett gott tecken ändå. Den passade fint in tillsammans med en lite mer formel klädsel i form av kavaj som jag hade den kvällen.
Citera
2013-07-29, 00:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Testade Tabarome själv i fredagskväll vid utgång och jag kan bara hålla med, den passade oväntat bra och kändes lätt och frisk det varma vädret till trots. Fick dessutom ett par komplimanger under kvällen, förvisso av killar, men det är ett gott tecken ändå. Den passade fint in tillsammans med en lite mer formel klädsel i form av kavaj som jag hade den kvällen.
Och jag får bara billigt herrschampo känsla av Tabarome, iaf topnoterna

Att man kan tycka så annorlunda
Citera
2013-07-29, 01:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och jag får bara billigt herrschampo känsla av Tabarome, iaf topnoterna

Att man kan tycka så annorlunda

Sen brukar det ändå vara lite skillnad på att testa från ett prov och kunna dra på ett par rediga Creed-spray

Fattat inte varför fler tillverkare anammar den typen av spraydusch som just Creed har?
Citera
2013-07-29, 01:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Sen brukar det ändå vara lite skillnad på att testa från ett prov och kunna dra på ett par rediga Creed-spray

Fattat inte varför fler tillverkare anammar den typen av spraydusch som just Creed har?
Du kan ha en poäng där!

Inte sällan som sample intrycket skiljer sig från the real deal.
Citera
2013-07-29, 18:48
Medlem
Bara jag som anser att 75 ml flaskorna av Creed är snyggare än 120 ml? Snyggare form.
Fick hem SMW idag. Sjukt bra.
Citera
2013-07-29, 19:19
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Bara jag som anser att 75 ml flaskorna av Creed är snyggare än 120 ml? Snyggare form.
Nej jag tycker som du, fast värst är ju 30 ml-flaskorna, de ser ut som missbildade 75 ml-flaskor. Hur som helst är de genomgående lite tacky rent designmässigt. Typsnittet på Aventus ser ju bedrövligt ut .
Citera
2013-07-29, 19:36
Medlem
Citat:
Nej jag tycker som du, fast värst är ju 30 ml-flaskorna, de ser ut som missbildade 75 ml-flaskor. Hur som helst är de genomgående lite tacky rent designmässigt. Typsnittet på Aventus ser ju bedrövligt ut .
Ja, men ändå bra att Creed har flaskor i olika volymer.
Har inte funderat så mycket på själva typsnittet. Jag gillar skrivstilen i tex Bois du Portugal. Klassiskt och stilrent med skrivstil.
Även den har en snygg mörkgrön etikett med guldfärg på texten.
Även märkt att vissa Creed Aventus är svartfärgade (texten) och min som är silverfärgad text.
Citera
2013-07-29, 20:40
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ja, den är fin. Tycker "locket", el vad man nu kallar det, passar bättre på 120 ml flaskorna men tycker 75 ml är mer behändiga.

Vad tyckte du om Pradan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in