2009-02-25, 18:38
Medlem
youngsoulrebelss avatar
mina favoriter är kanske inte så spännande, men de luktar jävligt gott!
* hugo woman (hugo boss)
* puma aqua
* versace glam

skulle gärna ha fler i hugo woman-stuket - nån som har tips på rak arm?
Citera
2009-03-04, 19:19
Medlem
Ozknybergs avatar
Tjena Fb, tänkte snart inhandla en ny parfym inom en snar framtid så fort plånboken tillåter så att säga.
Har länge gått och funderat på "Fahrenheit";
http://www.shopping4net.se/Common/PC...50-XX-XX_1.jpg

Tycker den luktar förjävla gott och fräscht men den kostar ca 500kr för 50ml och 100ml går på ca 700kr här hemma där jag bor.
Vad tycker ni?
Är det ett värt köp? Gillar damerna det?
Om inte, vad för annan parfym ska jag ta och kolla upp?
Citera
2009-03-04, 20:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tjena Fb, tänkte snart inhandla en ny parfym inom en snar framtid så fort plånboken tillåter så att säga.
Har länge gått och funderat på "Fahrenheit";
http://www.shopping4net.se/Common/PC...50-XX-XX_1.jpg

Tycker den luktar förjävla gott och fräscht men den kostar ca 500kr för 50ml och 100ml går på ca 700kr här hemma där jag bor.
Vad tycker ni?
Är det ett värt köp? Gillar damerna det?
Om inte, vad för annan parfym ska jag ta och kolla upp?
Den är ren ondska. Jag gillade den i mina yngre dagar, sedan en dag tålde jag den inte längre. Nu får jag spykänslor varje gång jag känner den på någon. Den har väldigt dåligt rykte bland "doftfolk", hur det är med allmänheten vet jag inte. Går lite lösa rykten om den på doftforum att den anses vara en fjortisparfym.

Finns väl ingen generell smak bland tjejer. Vet dock att JPG Le Male, Armani Acqua di Gio, Armani Code är populära bland yngre tjejer. Av dessa tre gillar jag Code bäst, därefter Le Male, medan jag inte tål Acqua di Gio.

Den enda doften jag fått komplimanger för av tjejer är Angel for Men, dessutom av tre olika tjejer. Nu tål jag inte den heller längre.
Citera
2009-03-04, 23:50
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den är ren ondska. Jag gillade den i mina yngre dagar, sedan en dag tålde jag den inte längre. Nu får jag spykänslor varje gång jag känner den på någon. Den har väldigt dåligt rykte bland "doftfolk", hur det är med allmänheten vet jag inte. Går lite lösa rykten om den på doftforum att den anses vara en fjortisparfym.

Finns väl ingen generell smak bland tjejer. Vet dock att JPG Le Male, Armani Acqua di Gio, Armani Code är populära bland yngre tjejer. Av dessa tre gillar jag Code bäst, därefter Le Male, medan jag inte tål Acqua di Gio.

Den enda doften jag fått komplimanger för av tjejer är Angel for Men, dessutom av tre olika tjejer. Nu tål jag inte den heller längre.

Jaha okej
Det lät inte alls bra! Men tycker fortfarande att den luktar bra men står och velar nu som bara den!
Armani Acqua di Gio har jag och den luktar förjävla bra måste jag säga!
Ska kolla upp dom andra parfymerna som du nämde, tack!
Citera
2009-03-05, 01:12
Medlem
Finns det nån parfym som inte luktar söt & stark.. utan mer.. väldoftande?
Citera
2009-03-05, 23:27
Medlem
MountainDews avatar
Hugo boss i den genomskinliga flaskan, vet inte vad den heter riktigt men tjejerna älskar den.. believe me
Citera
2009-03-07, 17:45
Medlem
Baseballbats avatar
Vet inte om detta hör hemma här men verkas mest logiskt att det ska vara här

Jag behöver en ganska så stark deo då jag svettas mycket någon som kan ge mig tips? Samt tips på bra schampo & balsam (Jag färgar mitt hår). Sedan ska de inte vara allt för dyrt då jag är en fattig student.

All hjälp uppskattas! Tack i förvägs!

// Baseballbat
Citera
2009-03-07, 18:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Vet inte om detta hör hemma här men verkas mest logiskt att det ska vara här

Jag behöver en ganska så stark deo då jag svettas mycket någon som kan ge mig tips? Samt tips på bra schampo & balsam (Jag färgar mitt hår). Sedan ska de inte vara allt för dyrt då jag är en fattig student.

All hjälp uppskattas! Tack i förvägs!

// Baseballbat
Den bästa deon jag har använt är Rexona men extreme protection (i stickform). Håller inte bara svettlukten borta, utan själva svettet. Håller lätt 24 h. När det gäller schampo för färgat hår kan jag rekommendera Wella Color nånting (gul flaska).
Citera
2009-03-07, 19:42
Medlem
swedenrockss avatar
Jag ska inhandla en parfym nu i veckan men vet inte riktigt vilken.. vill lukta nu duschad eventuellt inslag av citrus, vad föreslår ni?
Citera
2009-03-07, 19:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenrocks
Jag ska inhandla en parfym nu i veckan men vet inte riktigt vilken.. vill lukta nu duschad eventuellt inslag av citrus, vad föreslår ni?
Några förslag:

Nyduschad: Clean Men, D&G The One, Kiehl's Original Musk Oil, YSL Rive Gauche (egentligen nyrakad), Kenzo Pour Homme, Penhaligon's Castile, Gendarme 20

Citrus: Acqua di Parma Colonia, Burberry Summer, DKNY Be Delicious Men, Chanel Allure Homme Sport Cologne
Citera
2009-03-07, 20:22
Medlem
swedenrockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Några förslag:

Nyduschad: Clean Men, D&G The One, Kiehl's Original Musk Oil, YSL Rive Gauche (egentligen nyrakad), Kenzo Pour Homme, Penhaligon's Castile, Gendarme 20

Citrus: Acqua di Parma Colonia, Burberry Summer, DKNY Be Delicious Men, Chanel Allure Homme Sport Cologne

Har du koll på om någon av dessa finns på Åhlens i stockholm? har presentkort dit..
Förövrigt är du guld värd människa, hälsa det till dina nära och köra.
Citera
2009-03-07, 20:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenrocks
Har du koll på om någon av dessa finns på Åhlens i stockholm? har presentkort dit..
Förövrigt är du guld värd människa, hälsa det till dina nära och köra.
Vad jag vet finns följande på Åhléns:
D&G The One, YSL Rive Gauche, Kenzo Pour Homme, DKNY Be Delicious Men och Chanel Allure Homme Sport Cologne. Men testa gärna andra också, t.ex. YSL L'Homme. Har för mig att jag även har sett Acqua di Parma Colonia där, men är inte 100% säker på det.

Tänk också på att inte gå på första intrycket av dofterna. Toppnoterna lever max en halvtimme. Ta med en penna och numrera några doftstickor som du sedan tar med dig en runda ut och utvärderar dem en stund innan du bestämmer dig . Acqua di Parma funkar inte så bra på doftsticka, den bör du testa på huden och vänta minst en halvtimme innan du utvärderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in