2013-07-16, 19:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
På Luckyscent hittar du alla deras dofter som sample och flaska. Blir lite billigare att köpa från Luckyscent då en flaska kostar 1556 kr där

Om inte tullen kikar då förstås :P

Kommer inte våga handla dyra parfymer utanför EU sen jag fick se hur dyrt det var igår att fastna i tullen.
Citera
2013-07-16, 19:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Om inte tullen kikar då förstås :P

Kommer inte våga handla dyra parfymer utanför EU sen jag fick se hur dyrt det var igår att fastna i tullen.
Hur löste du situationen förresten? Bet i det sura äpplet och pungade ut de närmare 400kr eller? Vad landade slutsumman på då?
Citera
2013-07-16, 19:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
När vi ändå är inne på diskussionen parfymhus, vad är er erfarenhet av CB I Hate Perfume?
Har nån testat någon av deras dofter och vad tyckte ni i sånt fall?
Spännande namn och historier, många framkallar minnen osv, men det känns mer som rumsdofter än något man bär som parfym. Gillar man Demeter så är CB ungefär samma sak. Han som startade CB var även med och grundade Demeter om jag minns rätt.
Citera
2013-07-16, 20:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur löste du situationen förresten? Bet i det sura äpplet och pungade ut de närmare 400kr eller? Vad landade slutsumman på då?

Jag var ju tvungen att betala 392:- eller vad det nu var för att få ut paketet. Men som sagt enligt cheapsmells information på sin hemsida så betalar dom ju tillbaka dessa pengar om man mailar in kopia på kvittot. Har gjort det precis så jag får väl se hur dom sköter det.
Citera
2013-07-16, 20:27
Medlem
Citat:
Jag var ju tvungen att betala 392:- eller vad det nu var för att få ut paketet. Men som sagt enligt cheapsmells information på sin hemsida så betalar dom ju tillbaka dessa pengar om man mailar in kopia på kvittot. Har gjort det precis så jag får väl se hur dom sköter det.
Men vänta lite nu... cheapsmells skickar väl inte sina varor utanför EU? Köper man saker inom EU ska det inte tillkomma tullavgifter och dylikt. Cheapsmells är väl UK baserade?
Citera
2013-07-16, 20:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Men vänta lite nu... cheapsmells skickar väl inte sina varor utanför EU? Köper man saker inom EU ska det inte tillkomma tullavgifter och dylikt. Cheapsmells är väl UK baserade?

Exakt, men uppenbarligen skickar dom också från Guernsey som tillhör kanalöarna och dessa går inte under EU's regler. Trodde att dom skickade från Belgien som sist men antagligen är det olika.
Antar också att det är därför dom erbjuder refund om man "åker dit".
Citera
2013-07-16, 21:48
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Spännande namn och historier, många framkallar minnen osv, men det känns mer som rumsdofter än något man bär som parfym. Gillar man Demeter så är CB ungefär samma sak. Han som startade CB var även med och grundade Demeter om jag minns rätt.

Då verkar vi vara av ungefär samma uppfattning. Deras "water perfume" verkar inte vara speciellt bestående och tynar fort bort och "perfume absolute" varianten är ju hopplöst dyr istället. Finns ett par trevliga dofter men det kommer nog inte rendera i något köp från min sida som det ser ut.
Citera
2013-07-16, 21:57
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Exakt, men uppenbarligen skickar dom också från Guernsey som tillhör kanalöarna och dessa går inte under EU's regler. Trodde att dom skickade från Belgien som sist men antagligen är det olika.
Antar också att det är därför dom erbjuder refund om man "åker dit".

Jag har hela tiden fått uppfattningen att de skickar paketen från Guernsey via Belgien och sedan vidare till kund. Därav den långa leveranstiden. Skulle paketen skickas direkt från Belgien skulle det dröja max en vecka innan man fick dem. Var inte ditt paket stämplat/packat i Belgien denna gång?
Citera
2013-07-16, 23:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag har hela tiden fått uppfattningen att de skickar paketen från Guernsey via Belgien och sedan vidare till kund. Därav den långa leveranstiden. Skulle paketen skickas direkt från Belgien skulle det dröja max en vecka innan man fick dem. Var inte ditt paket stämplat/packat i Belgien denna gång?

Själva kollinumret den här gången slutade på GB och det gjorde det inte sist jag beställde. Stod väl BE då om jag minns rätt. Däremot stod det att paketet skulle returneras till nån adress i Belgien om ingen skulle hämtat ut paketet.
Citera
2013-07-17, 00:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Själva kollinumret den här gången slutade på GB och det gjorde det inte sist jag beställde. Stod väl BE då om jag minns rätt. Däremot stod det att paketet skulle returneras till nån adress i Belgien om ingen skulle hämtat ut paketet.
Hur lång var leveranstiden totalt denna gång?

Själv vill jag ha mina jävla samples nån gång... 3 veckor imorgon
Citera
2013-07-17, 00:32
Medlem
Wintersmiths avatar
Jag tycker Dior Homme doftar morot i början, och jag gillar det. Någon mer som tycker det? Vad är det egentligen som doftar morot?
Citera
2013-07-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersmith
Jag tycker Dior Homme doftar morot i början, och jag gillar det. Någon mer som tycker det? Vad är det egentligen som doftar morot?
Morot? Den var ny.
Lavendeln tillsammans med irisen, kanske.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-17 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in