2013-04-26, 12:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Okej, samplet jag fick höll inte så länge och det är det jag baserar det på, sen verkar det också vara en majoritet som får dålig projektion och hållbarhet, även om det emellan åt är vissa som likt dig säger sig få riktigt bra sådan...Intressant att det, verkar, skilja så pass mycket.

Ja det är konstigt hur det funkar så olika. MI är ju likadan, den kan dock vissa dagar hålla riktigt bra men fortfarande ganska usel projektion. När jag testade VIW så fick jag inget av det alls från samplen.

Är fortfarande ute efter en bra hållbar sommardoft. Tips på nische-dofter?

AdP's Blu med-serie är ju fin men gissar på att hållbarheten inte kommer vara av den högre klassen?

Creed's Original Vetiver?

Eller är det GIT man borde köra på?
Citera
2013-04-26, 12:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja det är konstigt hur det funkar så olika. MI är ju likadan, den kan dock vissa dagar hålla riktigt bra men fortfarande ganska usel projektion. När jag testade VIW så fick jag inget av det alls från samplen.

AdP's Blu med-serie är ju fin men gissar på att hållbarheten inte kommer vara av den högre klassen?

Jag har inte hunnit använda GIT på sommaren men det jag känner på höst/vinter tycker jag den gör sig riktigt bra där, nåt får mig att tveka att den skulle vara så bra en riktigt het och solig sommardag, men som sagt har inte hunnit testa än, vi får se i sommar

Har du doftat på Sel Marin (heeley) nåt? Tror det är en bra sommardoft om man gillar just dom noterna.
Citera
2013-04-26, 13:12
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Det finns ju bara en riktigt bra sommardoft som funkar i hettan - AdP Colonia.
Citera
2013-04-26, 14:09
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har inte hunnit använda GIT på sommaren men det jag känner på höst/vinter tycker jag den gör sig riktigt bra där, nåt får mig att tveka att den skulle vara så bra en riktigt het och solig sommardag, men som sagt har inte hunnit testa än, vi får se i sommar

Har du doftat på Sel Marin (heeley) nåt? Tror det är en bra sommardoft om man gillar just dom noterna.

Var väl lite det jag tänkte ang GIT, lite mer Aventus användningsområde kanske? Speciellt varma dagar.
Har inte testat Sel Marin, bra hållbarhet?

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det finns ju bara en riktigt bra sommardoft som funkar i hettan - AdP Colonia.

Mycket sant, prisvärd och bra. Inte omöjligt att det blir en Assoluta isf då jag tycker den är lite bättre än vanliga Colonia. Tror dessutom att en butik i stan hade 20% rabatt på sortimentet fram tills på söndag så man borde väl egentligen slå till
Citera
2013-04-26, 15:01
Medlem
Kan någon här ge tips på parfymer som doftar kola/karamell? Luktar ju sjukt gott, att gå runt och lukta som kola skulle inte skada
Citera
2013-04-26, 15:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Kan någon här ge tips på parfymer som doftar kola/karamell? Luktar ju sjukt gott, att gå runt och lukta som kola skulle inte skada

Du borde testa Bond No 9 - Coney Island om du inte gjort det. Den har ju bl.a en karamell-not. Kunde iofs inte känna nån direkt karamell-doft men den är VÄLDIGT speciell och på nåt sätt ganska rolig även om jag själv inte skulle klara bära den.
Citera
2013-04-26, 15:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Kolla upp dofter med tonkaböna bland noterna, det brukar dofta lite som kola och vanilj.
Citera
2013-04-26, 15:56
Medlem
Om man gillar Creeds Original Vetiver, så skulle jag föreslå att man köper sig en flaska Thierry Mugler Cologne. Doftar nästan identiskt, i min mening. Visst, Creed OV är väl lite mer naturligt doftande, men priset man kan hitta TM för måste ses som övertalande nog för två dofter såpass snarlika dofter.

Bra sommardoft också, lätt och fräsch!
Citera
2013-04-27, 08:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Om man gillar Creeds Original Vetiver, så skulle jag föreslå att man köper sig en flaska Thierry Mugler Cologne. Doftar nästan identiskt, i min mening. Visst, Creed OV är väl lite mer naturligt doftande, men priset man kan hitta TM för måste ses som övertalande nog för två dofter såpass snarlika dofter.

Bra sommardoft också, lätt och fräsch!

Är det nätet som gäller om man vill ha tag på den eller är det nåt som brukar finnas i de vanliga butikerna? Har mest sett A*Men men har aldrig riktigt kollat så noga efter andra TM då A*Men var fruktansvärd i mitt tycke.
Citera
2013-04-27, 12:06
Medlem
Citat:
Är det nätet som gäller om man vill ha tag på den eller är det nåt som brukar finnas i de vanliga butikerna? Har mest sett A*Men men har aldrig riktigt kollat så noga efter andra TM då A*Men var fruktansvärd i mitt tycke.
Ja, A*Men är riktigt speciell på ett ganska så dåligt sätt imo. Vill du hitta andra TM parfymer så måste du tyvärr leta på nätet. Dom TM som finns är just bara A*Men och Pure Shot.
Citera
2013-04-27, 16:02
Medlem
Continental Ops avatar
nån som har nåt tips på vanlig drugstore-deo som luktar gott, iaf med lite mer intressant doft än typ sportcitron?

jag tycker det är för dyrt att pröjsa 200 spänn för en märkesdeo ärligt talat, det där har spårat ur och blivit för dyrt.
Citera
2013-04-27, 18:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Den är helt OK, en personlig favorit som är riktigt bra nu inför våren och sommaren ifrån Xerjoff är Casamorati 1888: Mefisto. En lite blommigare version av Creeds Silver Mountain Water, så gillar man den så kan man kanske gå med SMW (om man kan få ett bättre pris på någon sida) Xerjoff ser jag inte vara 'billigare' någonstans.

Testade Mefisto och Regio på huden idag. Regio luktade inte alls likadant på huden som på sticka iaf, väldigt kryddig. Mefisto var precis som du sa väldigt lik SMW (iaf så som den luktade på min jacka) riktigt bra faktiskt. Priset avskräcker tyvärr....även om det var 20% rabatt...

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag fick aldrig till MI-jackdoften på huden .

Gjorde ett nytt försök idag, blev inte bättre.

Frågan är ju om det är nåt skumt med NK's flaska med SMW för den luktar EXAKT som sån där färsk rulltobak i inledningen (fast äcklig tobak). Den avtar ju efter en stund men sitter kvar ganska länge.

Konstiga är att ingen annan verkar tycka SMW luktar tobak så man undrar ju lite om nåt är knas?

Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
nån som har nåt tips på vanlig drugstore-deo som luktar gott, iaf med lite mer intressant doft än typ sportcitron?

jag tycker det är för dyrt att pröjsa 200 spänn för en märkesdeo ärligt talat, det där har spårat ur och blivit för dyrt.

Skulle aldrig köpa nån dyr deo, kör hellre på nån så neutral som möjligt. Skulle inte vilja ha en deo som luktar såpass mycket så den krockar med parfymen man bär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in