2025-05-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag får inte ut någon direkt tränot från den doften. Väldigt elegant fruktig citrus. Håller bra för att vara en fräsch doft. Problemet är att namnet stämmer in väldigt bra på gott och ont. Jag tycker den är svår att hitta rätt tillfälle till att bära. Till balen på slottet kanske?

Faktist rätt likt min uppfattning av 1872 masculin (lika bra å tillägga det) doften känns bekant kanske ifrån nån wounderbaum, doft till dammsugaren eller dylikt FAST i mycket "elegantare" form. Lavendel/ nå blommigt är det jag känner men som sagt är kass på urskilja noter🙃

Prestandan är tyvärr sämre än förväntat, ingen nishane rökare precis utan lite dov. Kanske är en sån parfym man måste spraya minst 5 av, kör oftast max 3 rent generellt. Gillar ju doften skarpt lite unik men satsar nog bara på en 10a max.

Ganymede - (Marc-Antoine Barrois) riktigt bra, udda doft. En stram torr doft som för mig uppfattas med saffran/mocka(läder) som flera har nämnt i recensioner att det är som att sniffa på en högglansig tidning stämmer min uppfattning. Kan mycket väl bli min nya favorit, 30ml beställt.

Nämner haltane med som blev en liten besvikelse, visste att den hade oud not som jag inte uppskattar men som många inte kände av enligt recensioner. Den söta, "rökiga" doften dolde nog allt trä doft för min del, krängde den lite snabbt på jobbet.

Men 2 av 3 är ja nöjd med i det stora hela, lite bättre nu än i början på "resan" dä kunde det vara 1 bra av 5-6😆
Citera
2025-05-27, 21:33
Medlem
swebarbs avatar
Vad tycker ni om issey miyake är det ett bra märke ?
Citera
2025-05-30, 06:42
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Fräscha dofter alltsomoftast. Har/haft tre olika, L’eau d’Issey pour homme används ibland vår och sommar. Damdofterna vet jag inget om.
Citera
2025-05-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Absolut, länge kört på L'Eau d'Issey Pour Homme
Citera
2025-05-31, 10:44
Medlem
Tänkte tipsa om bra pris på clive christian på parfym-klick.se för er som gillar d huset men inte vill lägga 4k uppåt.

Var själv på jakt efter 1872 och nappade på 50ml för 2373kr(klarna) stod att det fanns 5 kvar innan ja beställde nu står det 4 så d verkar iaf ok.

Aldrig beställt därifrån men verkar inte vara nå problem enligt lite googlande, med klarna som bet. Alt. Så känns det tryggare.
Citera
Igår, 18:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Tänkte tipsa om bra pris på clive christian på parfym-klick.se för er som gillar d huset men inte vill lägga 4k uppåt.

Var själv på jakt efter 1872 och nappade på 50ml för 2373kr(klarna) stod att det fanns 5 kvar innan ja beställde nu står det 4 så d verkar iaf ok.

Aldrig beställt därifrån men verkar inte vara nå problem enligt lite googlande, med klarna som bet. Alt. Så känns det tryggare.

Synd att du inte sa tidigare att du letade efter en flaska. Har en jag funderat på att göra mig av med. Hade blivit mycket billigare
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Synd att du inte sa tidigare att du letade efter en flaska. Har en jag funderat på att göra mig av med. Hade blivit mycket billigare

Ok..det bara blev. När sambon sa vad har du på sig så bestämde jag mig, kände inte av den själv men hon kände lite då och då ca 2m ifrån. Av alla jag har testat å det är en hel del nu så har hon inte visat så mycket positivt.

Hade kikat ett tag på 1872 men priset var för högt tyckte jag tills ja fick den för 2373kr min dyraste enskilda parfym hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in