Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Är helt NOLL på det här parfymer, men är det bara jag som inte klarar av starka parfymer? Jag tycker det liksom svider i näsan och är allmänt sura. Jag vill ha söta parfymer och jag vill inte råka ta för mycket.
Kouros Eau de Toilette använde jag förrut, och den är precis så stark som jag menade tidigare, vilket gjorde att jag undvek att använda den parfymen om jag kunde. Fan, stanken satt ju kvar i kläderna dagen efter t.o.m., kändes ju som om man haft grillparty i näsan. Och då hade jag inte badat i parfym utan bara tagit lite grann.
Sen köpte jag en billig söt parfym och har inte ångrat mig en sekund efteråt. Skön, mjuk och snäll doft som inte tränger sig in i näsan som myrsyra.
Tankar om detta? Från er som kan det här med parfym alltså.
Förutom själva noterna/lukten på parfymen är Hållbarhet (hur länge doften stannar på huden) och projektion (på vilket avstånd man börjar känna doften osv) bland det viktigaste för mig.
Det är inte så kul att spraya på sig innan man går till jobbet på morgonen sen till första kafferasten är doften borta.
Det är inte så kul att bara du själv känner doften, en bra parfym känner man av när en person äntrar sitt kontor eller dylikt (3-5meters avstånd osv.). En bra parfym sitter kvar i skjortkragen i några dygn osv.
Så tänker jag i alla fall...