2013-05-09, 21:54
Medlem
bra billig parfym!

hej, jag skulle behöva en 5e parfym, ska göra ett blindköp från kicks, någon billig. här är dem förslag jag hittat

*david beckham intimately yours 30ml - 245kr:-
*van gils basic instinct 40ml - 275kr:-
*replay jeans original edt 30ml - 295kr:-
*james bond ocean royale 30ml - 295kr:-
*james bond 007 edt 30ml - 295kr:-
*bruno banani pure man 50ml - 299kr:-
*bruno banani magic man 50ml - 299kr:-
*bruno banani made for men 50ml - 299kr:-
*bruno banani dangerous man 50ml - 329kr:-

någon som använt någon av dessa och har något betyg på den?

dem 4 jag nu redan använder är:

1. armani code
2. jean-gaultier le male
3. replay for him
4. paul smith optimistic
Citera
2013-05-09, 22:05
Medlem
EvilTouchs avatar
Den första du nämner, David Beckham, har jag själv använt och tycker den luktar gott Har även haft Bruno Banani - Pure man. Minns inte hur den luktade, men eftersom att jag använt den så luktar väl även den bra
Citera
2013-05-09, 22:20
Medlem
ShogunAssasins avatar
Trådstart sammanfogad.

/Moderator
Citera
2013-05-09, 22:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Blindköp från Kicks?
Citera
2013-05-09, 23:19
Medlem
ja asså ska beställa från deras webhandel, när jag ändå skulle beställa några andra saker därifrån! :P
Citera
2013-05-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Låter trevlig! Kanske något att satsa på inför i höst? Eller t.om. sommarnätter
Absolut! Gillar den riktigt mycket.
Citera
2013-05-10, 06:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
ja asså ska beställa från deras webhandel, när jag ändå skulle beställa några andra saker därifrån! :P

Jaha, visste inte ens att dom hade det :P

Kicks finns ju överallt...
Citera
2013-05-10, 10:54
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Kan det vara så att den ena är en eau de parfum och den andra en eau de toilette?
Tror inte att den finns i EdP för killar, i alla fall inte på Kicks.
Citera
2013-05-10, 13:16
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Tror inte att den finns i EdP för killar, i alla fall inte på Kicks.
Eau de toilette eller eau de cologne då? Med andra ord: står det samma sak på flaskorna?
Citera
2013-05-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Eau de toilette eller eau de cologne då? Med andra ord: står det samma sak på flaskorna?
Finns bara en version av Issey och den är en EDT.
Citera
2013-05-10, 14:07
Medlem
johanjosefssons avatar
Är helt NOLL på det här parfymer, men är det bara jag som inte klarar av starka parfymer? Jag tycker det liksom svider i näsan och är allmänt sura. Jag vill ha söta parfymer och jag vill inte råka ta för mycket.

Kouros Eau de Toilette använde jag förrut, och den är precis så stark som jag menade tidigare, vilket gjorde att jag undvek att använda den parfymen om jag kunde. Fan, stanken satt ju kvar i kläderna dagen efter t.o.m., kändes ju som om man haft grillparty i näsan. Och då hade jag inte badat i parfym utan bara tagit lite grann.

Sen köpte jag en billig söt parfym och har inte ångrat mig en sekund efteråt. Skön, mjuk och snäll doft som inte tränger sig in i näsan som myrsyra.

Tankar om detta? Från er som kan det här med parfym alltså.
Citera
2013-05-10, 14:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Är helt NOLL på det här parfymer, men är det bara jag som inte klarar av starka parfymer? Jag tycker det liksom svider i näsan och är allmänt sura. Jag vill ha söta parfymer och jag vill inte råka ta för mycket.

Kouros Eau de Toilette använde jag förrut, och den är precis så stark som jag menade tidigare, vilket gjorde att jag undvek att använda den parfymen om jag kunde. Fan, stanken satt ju kvar i kläderna dagen efter t.o.m., kändes ju som om man haft grillparty i näsan. Och då hade jag inte badat i parfym utan bara tagit lite grann.

Sen köpte jag en billig söt parfym och har inte ångrat mig en sekund efteråt. Skön, mjuk och snäll doft som inte tränger sig in i näsan som myrsyra.

Tankar om detta? Från er som kan det här med parfym alltså.
Förutom själva noterna/lukten på parfymen är Hållbarhet (hur länge doften stannar på huden) och projektion (på vilket avstånd man börjar känna doften osv) bland det viktigaste för mig.

Det är inte så kul att spraya på sig innan man går till jobbet på morgonen sen till första kafferasten är doften borta.

Det är inte så kul att bara du själv känner doften, en bra parfym känner man av när en person äntrar sitt kontor eller dylikt (3-5meters avstånd osv.). En bra parfym sitter kvar i skjortkragen i några dygn osv.

Så tänker jag i alla fall...
Senast redigerad av NirvanA 2013-05-10 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in